۱۰ خودروی ارزان دنده اتوماتیک در بازار ایران

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ | 4 نظر

۱۰ خودروی ارزان دنده اتوماتیک در بازار ایران

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد را به خریدن خودروهای دنده اتوماتیک ترغیب می‌کند خلاص شدن از تعویض دنده‌های مکرر و فشردن پیاپی پدال کلاچ است. خودروهای دنده اتوماتیک در مقایسه با خودروهای دنده دستی قیمت بیشتر، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر، مصرف سوخت بیشتر و گاه شتاب کندتری دارند.
با نگاهی به خودرو‌های دنده اتوماتیک موجود در بازار می‌توان دریافت که تنوع قیمت‌ها بسیار زیاد است، با این وجود در این مطلب تعدادی از ارزان‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱- ساینا
ارزانترین خودروی دنده اتوماتیک در بازار ساینا است. این خودرو که توسط گروه خودرو‌سازی سایپا تولید و روانه بازار شده است درواقع نسخه به روز شده تیبا به همراه یک گیربکس اتوماتیک است و به غیر از چند آپشن و تفاوت ظاهریِ اندک، تفاوت دیگری بین این دو وجود ندارد. سایپا برای این خودرو از یک موتور یک‌و‌نیم لیتری با مصرف ترکیبی هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر استفاده کرده است. گیربکس این خودرو نیز از نوع CVT  است.
آپشن‌ها: ورود به خودرو بدون کلید، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی هفت اینچی، بلوتوث، مسیریاب، کروز کنترل

۲- برلیانس h220
در رده خودروهای ارزان و اقتصادی بی‌شک خودروهای چینی نقش پررنگی دارند. یکی از همین خودرو‌ها برلیانسh220 است. این خودروی هاچ‌بک جزو ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار است که از یک گیربکس ۶سرعته AMT بهره می‌برد اما در مقایسه با رقبا عملکرد ضعیف‌تری دارد.
آپشن‌ها: سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه برقی

۳-دانگ‌فنگH30  کراس
یکی دیگر از خودرو‌های ارزان‌قیمت بازار خودرو دانگ فنگ h30 کراس است. دانگ‌فنگ در واقع یک خودرو چینی بوده که توسط ایران خودرو روانه بازار می‌شود. این خودرو مجهز به یک گیربکس اتوماتیک ۴ دنده ساخت ژاپن است که عملکرد نسبتا مطلوبی را ارائه می‌کند.
آپشن‌ها: صفحه نمایش لمسی ۶.۵اینچی، آینه برقی به همراه گرم‌کن، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سانروف برقی

۴- برلیانس h230
این مدل از برلیانس نیز همانند h220 ازجمله ارزانترین خودروهای اتوماتیک بازار هستند با این تفاوت که h230 یک خودروی سدان است. این خودرو نیز مانند h220 از یک گیربکس ۶سرعته AMT بهره می‌برد که عملکرد مطلوبی را در هنگام تعویض دنده از خود نشان نمی‌دهد.
آپشن‌ها: سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه برقی

۵- تندر۹۰  اتوماتیک
تندر۹۰  اتوماتیک با وجود اینکه از یک سیستم گیربکس قدیمی‌تر نسبت به رقبا استفاده می‌کند ولی کماکان از فروش بیشتری برخوردار است و گزینه مطلوبی در بین رقبای همرده خود به حساب می‌آید.
آپشن‌ها: آینه برقی، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سیستم اخطار دهی خرابی موتور، کامپیوتر سفر

۶- پژو پارس اتوماتیک
یکی دیگر از خودروهای دنده اتوماتیک داخلی که مجددا در خط تولید قرار گرفته است، پژو پارس است. گیربکس پژو پارس اتوماتیک یک گیربکس AL4 است که عملکرد قابل قبولی دارد.
آپشن‌ها: آینه‌های جانبی برقی و تاشو، شیشه بالابر‌های عقب و جلو برقی، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو

۷- پژو ۲۰۷  اتوماتیک
این خودرو نیز همانند پژو پارس مجددا در خط تولید قرار گرفته و از یک گیربکس AL4 بهره می‌برد.
آپشن‌ها: صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، سیستم رهیاب، دوربین دنده عقب، سنسور پارک، آینه برقی، شیشه بالابر برقی، کروزکنترل

۸-ام‌وی‌ام x22
این خودرو نیز یک خودروی چینی ساخت شرکت چری است که توسط مدیران خودرو روانه بازار شده است. ام‌وی‌ام x22 از فروش خوبی برخوردار است و خودروی نسبتا خوبی به‌شمار می‌رود.
آپشن‌ها:شیشه بالابر و آینه‌های برقی، نمایشگر لمسی هشت اینچی به همراه بلوتوث، سانروف برقی، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، کروز کنترل

۹- رنو ساندرو
رنو ساندرو در بین رقبای خود از کیفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است. با وجود استفاده از گیربکس با تکنولوژی قدیمی ‌و آپشن‌های کم ولی باز هم خودروی مناسب و اقتصادی به حساب می‌آید و عملکرد مطلوبی را نیز ارائه می‌کند.
آپشن‌ها: ترمز ای‌بی‌اس، کیسه هوای سرنشینان جلو، کنترلر سیستم صوتی زیر فرمان، تهویه مطبوع

۱۰-  برلیانسh320 و h330
این دو خودرو تقریبا شبیه هم هستند با این تفاوت که یکی‌ هاچ‌بک و دیگری سدان است. هر دو این خودروها از یک گیربکس ۴ سرعته استفاده می‌کنند که عملکرد مطلوبی دارد.آپشن‌ها: سانروف، سنسور دنده عقب، بسته شدن شیشه‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینه‌های برقی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای

نام خودرو شرکت تولید/وارد کننده قیمت خودرو در بازار آزاد
ساینا سایپا ۸۰ میلیون تومان
برلیانسH220 محصول مشترک سایپا و شرکت برلیانس چین ۱۰۰ میلیون تومان
برلیانسH230 محصول مشترک سایپا و شرکت برلیانس چین ۱۱۰ میلیون تومان
دانگ‌فنگH30 کراس دانگ‌فنگ چین- مونتاژ ایران‌خودرو ۱۲۶ میلیون تومان
پژو پارس اتوماتیک ایران‌خودرو ۱۳۰ میلیون تومان
برلیانس H320 محصول مشترک سایپا و شرکت برلیانس چین ۱۴۵ میلیون تومان
تندر۹۰ اتوماتیک رنوی فرانسه- شرکت خدمات دهنده ایران‌خودرو ۱۴۷ میلیون تومان
پژو۲۰۷ اتوماتیک ایران‌خودرو ۱۴۲ میلیون تومان
برلیانس H330 محصول مشترک سایپا و شرکت برلیانس چین ۱۵۰ میلیون تومان
رنو ساندرو مونتاژ شرکت پارس‌خودرو ۱۵۵ میلیون تومان
ام‌وی‌امx22 چری چین- عرضه کننده مدیران خودرو ۱۶۵ میلیون تومان

 

منبع :دیوار


4 دیدگاه

  1. مهدی | خرداد 7, 1398 | لینک نظر

    در بین خودروهای مونتاژ داخل بسترن بی ۳۰ با اختلاف فاحشی نسبت به بقیه بهترین گیربکس رو داره. البته گرونتر از موارد ذکر شده در بالا است. اما خب گیربکسش آیسین وارداتی ژاپن و ۶ سرعته هست

  2. Genius | خرداد 5, 1398 | لینک نظر

    یکی از آشنایان به توصیه من اولین سری ساینا اتومات اسم نوشت و فروردین 97 بعد از بارها تاخیر در تحویل بالاخره ماشینش رو گرفت البته نه به اون رنگی که خودش ثبت نام کرده بود رسید و نه آپشن های مانیتور و مسیریاب و شیشه های فتوکرومیک عقب روی ماشین بود!!
    سرجمع قیمتش شد 35 تومان که با این قیمت ماشین بدی نیست و سواری داره ولی با 80 میلیون تومان پول بی زیون انصافا خرید ساینا اتومات یا کوئیک اشتباه محضه!

  3. ارشک | خرداد 4, 1398 | لینک نظر

    من موندم با این قیمتها چند درصد جامعه میتونن خودروی صفر بخرند.
    در کل از بین اینها اول تندر دوم x22.برلیانس که تولیدش متوقف شد.

  4. کدخدا | خرداد 1, 1398 | لینک نظر

    حالا دیگه 200 میلیون ارزانه ??
    لطفا تیتر رو عوض کنید سال 91 یه 207 دنده خریدم 16/5 اگه بهم می گفتن این ماشین سال 98 میشه 170 تومن می گفتم یه سر روان پزشک مراجعه کن حالا شما هم میگید ارزان قیمت !!!!