احتمال ادغام رنو و فیات‌کرایسلر

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ | 1 نظر

احتمال ادغام رنو و فیات‌کرایسلر

شرکت خودروسازی فیات‌کرایسلر خبر داد که پیشنهادی را برای ادغام با رنو با مقامات این شرکت مطرح کرده است. توافق احتمالی می‌تواند موجب ظهور یک غول خودروسازی در جهان شده و همزمان برخی از نقاط ضعف دو شرکت را نیز برطرف کند. براساس اعلام فیات‌کرایسلر این طرح مالکیت ۵۰ درصدی را برای سهامداران هر دو شرکت درنظر گرفته است.

گفته می‌شود که پیشنهاد فیات‌کرایسلر پس از گفت‌و‌گوها با رنو نهایی شده و در نشست هیات‌مدیره رنو طی هفته گذشته مطرح شده است. خودروساز ایتالیایی در بیانیه‌ای پیرامون اهمیت این شراکت گفت: «توافق مزبور می‌تواند یک شرکت عظیم خودروسازی را با حضور پررنگ در بازارهای کلیدی ایجاد کند و در عین حال سالانه موجب کاهش ۵ میلیارد یورویی هزینه‌ها شود. براساس گفته منابع آگاه به رویترز انتظار می‌رود که در شرکت جدید، جان الکان، مالک ۲۹ درصد از سهام فیات‌کرایسلر شود؛ درحالی‌که ژان سنارد، مدیرعامل کنونی رنو همین کرسی را در شرکت آتی حفظ می‌کند.


1 دیدگاه

  1. ناشناس | خرداد 7, 1398 | لینک نظر

    اونوقت رنو اومد تو ایران سرمایه گذاری کنه قرار بود طرف ایرانی برای آورده خود کارخانه سایپا تو کاشان یا ساوه رو به رنو واگذار کنه یکسال مافیای خودرو اینقدر سنگ اندازی کردند تا رنو عطای سرمایه گذاری در ایران رو به لقایش بخشید و این داستان همچنان ادامه دارد و مسئولان ما هم سوت بلبلی میزنند و ادعای رونق تولید ؟؟!!!