اخباراخبار داخلیاسلایدر

کروز: سهام خودروسازان را نمی خریم

مدیرعامل شرکت قطعه سازی کروز با اشاره به حاشیه های تلاش این قطعه ساز برای خرید سهام ایران خودرو گفت: شرکت کروز امروز اگر توانمندی مالی داشته باشد، بدهی های خودرا پرداخت می کند. امروز اعلام می کنیم که شرکت کروز به هیچ عنوان قصد خرید سهام هیچ شرکت خودروسازی را ندارد.

سخا گفت: امروز اگر گفته می شود کروز در حال گرو کشی است، صحت ندارد. در حال حاضر دو خودرو ساز بزرگ کشور ۱۸۰۰ میلیارد تومان به شرکت کروز بدهکار است.

سخا ادامه داد: سهامداران شرکت کروز می توانند سهامدار شرکت های دیگر در حوزه های مختلف باشند اما کروز برنامه ای در این زمینه ندارد.

مدیرعامل شرکت کروز ادامه داد : یکی از قطعات مهم خودرو ECU  است که به امید خدا طی ۳ الی ۴ ماه آینده این قطعه داخلی سازی خواهد شد. این قطعه  در ۲۰۷ اتوماتیک و یا دنا پلاس اتوماتیک قابل استفاده خواهد بود.

وی ادامه داد: ‌در ادامه روند توانمندی تولید، ایبرگ که در گذشته وارد میشد، هم اکنون کیسه های ایربگ وارد و همانطور که در خط تولید دیدید، فرایند تولید در شرکت کروز انجام می شود.

مدیرعامل شرکت کروز گفت : در خودروهای بروز که موضوع الکترونیک بسیار حائز اهمیت است، در تلاش هستیم تا در آن مسیر نیز به توانمندی تولید برسیم بر همین اساس فرمان برقی و ترمز ای بی اس در دستور کار داخلی سازی قرار دارد.

وی افزود: مهم این است که توانمندی تولید قطعه وجود داشته باشد اینکه این قطعات از کدام کشور و به چه شکل وارد می شود خیلی مورد بحث نیست.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ECU های داخلی شده برای خودروهای جدید مانند پژو 2008 و .. نیز کاربرد دارد یا خیر گفت: هم اکنون برای خودروهای خط تولید مانند خانواده سمند، پراید و یا پژو این ECU ها  استفاده می شوند که نوع پیشرفته آن نیز که مختص خودروهای جدیدتر و یا دارای گیربکس اتوماتیک است نیز تا شهریور ماه راه اندازی خواهد شد.

همچنین مهندس علی یوسفی مدیر فروش شرکت کروز در ادامه در خصوص تامین قطعات خودرو سازان گفت :در حال حاضر توانسته ایم در قطعاتی همچون دسته سیم ۸۰ درصد نیاز سایپا و ۵۰ درصد ایران خودرو را تامین میکنیم و همچنین در تولید قطعاتی همچون ایربگ توانسته ایم ۸۰ درصد نیاز سایپا و۵۰ درصد نیاز ایران خودرو را تولید نماییم و در سال‌های ۹۱ و۹۲ دقیقا زمانی که پژو از ایران رفت به کمک مهندسین و کارشناسان ایران خودرو توانستیم شبکه الکترونیک خودروی ۲۰۶ را انجام دهیم و همچنین برای قطعاتی همچون ECUو سنسور دنده عقب را در حال داخلی سازی هستیم

یوسفی اشاره کرد ما در کروز مجهز ترین و روباتیک ترین خط رنگ در کشور را در اختیار داریم و در حال حاضر توانسته ایم در بخش مالتی مدیا و ضبط و پخش خودرو روزانه به تولید ۲۵۰۰ عدد در روز برسیم و توان تولید تا ۳۰۰۰ عدد در روز را داریم.

وی در ادامه از تولید۵۰ درصدی  قطعات جانبی موتور خودرو در دوشرکت ایران خودرو و سایپا نام برد و افزود در حال حاضر ۸۰ درصد اینه خودرو در هر دو شرکت توسط کروز به تولید می‌رسد و چراغ خودروهای جدید نیز از دیگر تولیدات کروز است.

 

1 دیدگاه

  1. خدا ازتون نگذره با این دسته سیم موتور و جعبه رله ای که برا تیبا طراحی کردین. در تابستون وقتی کولر میگیری و فن کولر و فن خودرو با دور تند شروع به کار می کنند چنان این دسته سیم و جعبه رله در اثر کشیدن آمپر توسط فنها داغ می شوند که پس از مدتی رله ها یا میسوزند یا قطع می کنند و فنها خاموش می شوند و خودرو جوش می آورد. آخه شما که بلد نیستید غلط می کنید چیزی رو طراحی کنید. خاک بر سر مهندساتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا