اخباراخبار داخلی

حمام شگفت انگیز در ترکیه

جاذبه ای دیگر درون شهر استانبول وجود دارد که دریچه ای از تاریخ و تمدن این شهر را به روی گردشگران می گشاید، یک روز خوب و خاطره انگیز را هدیه می دهد این جتذبه حمام خرم سلطان نام دارد این حمام قدیمی و منحصر به فرد در نزدیکی یکی دیگر از جاذبه های فوق العاده این شهر به نام مسجد ایا صوفیه استانبول قرار گرفته است. حمام خرم سلطان با قدمت 450 ساله توانسته است به یکی از قدیمی ترین حمام های استانبول تبدیل شود این حمام که در قرن شانزدهم به دست معمار معروف و مشهور دولت عثمانی یعنی سینان و به دستور خرم سلطان که همسر سلیمان بود بنا گردیده است و معماری و سنگ های به کار برده شده در این حمام به قدری زیباست که به محض وارد شدن نمای جذاب آن نظر همگان را جلب می کند. گردشگران می توانند با ارزان ترین تور استانبول از این حمام قدیمی دیدن کنند.

در قرن شانزدهم یکی از همسران سلطان سلیمان به نام خرم سلطان دستور اخت حمامی را به سینان داد که مسحدی برای مردم و تمام اقشار بسازد، و سینان در سال 1556 حمامی زیبا و سنتی را ساخت که در همان سال تعداد زیادی از مردم را در خود جای داد، سینان در این حمام علاوه بر معماری سنتی و ترکی از روش های جدید و نو در ساخت حمام خرم سلطان استفاده کرده است و قسمت های دیگر حمام به سبک و ثیاق قدیم براساس سنت به جا مانده از دوران امپراطوری رومی ساخته شده است.

در این حمام چند بخش اتاق گرم ، اتاق سرد، اتاق رخت کن وجود دارد. حمام خرم سلطان طبق این سنت ها ساخته شده و این قسمت ها را در خود جای داده است، این حمام دارای یک اتاق آب گرم، اتاق آب سرد، فواره ها و آب نماهای زیبا و همچنین اتاق های با سنگ مرمر و سقف گنبدی شکل که به راحتی قابل مشاهده اند.

علاقه مندان و بازدید کنندگان برای کسب بیشتر اطلاعات تور ترکیه می توانند در سایت لحظه آخر تور مناسبی را رزرو کرده و جاذبه های شهر استانبول دیدن کنند.

یکی از جالب ترین امکانات این حمام سیستم گرمایشی به نام زیر سوز می باشد که در طبقه زیر حمام گرما تولید شده و کل حمام گرم می شده است.

از آن جا که حمام خرم سلطان در مرکز شهر استانبول قرار دارد و نیز در بین مسجد ایا صوفیه و مسجد سلطان احمد استانبول قرار گرفته دسترسی آن بسیار راحت می باشد که با وسایل حمل و نقل عمومی خود را به مکان برسانند و همچنین گردشگران تور آنتالیا هم می توانند در سفر خود از این حمام دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا