اخبار

از پژو 206 خسته شده‌اید؟ کوییک بخرید!

فارغ از معایب و ایرادهای به حقی که در مورد کوییک عنوان می‌شود، باید بپذیریم که تولید این خودرو نسبت به محصولات قبلی سایپا گام مهمی در راستای پیشرفت تولیدات این شرکت محسوب می‌شود. مهم‌ترین رقیب این خودرو در مدل دنده‌ای که مورد نظر این مطلب است، در میان تولیدات داخلی پژو 206 تیپ 2 است..

محبوبیت 206 جای بحثی ندارد ولی از طرفی بسیاری از متقاضیان خودروهای هاچ‌بک از ظاهر تکراری این خودرو خسته شده‌اند. در نتیجه کوییک در همان قد و قواره و کلاس با ظاهری جدید نظر بسیاری از این افراد را جلب کرده است.

متاسفانه در اکثر نقدها بیش از آن‌که جانب انصاف رعایت شود، تعصب بر نظرات حاکم است. ولیکن باید بپذیریم 206 که اکنون با آن سروکار داریم تنها هاله‌ای از هاچبک خوش‌چهره فرانسوی را دارد و در واقع این کجا و آن کجا!

بنابراین اگر از بین نقدها پرتکرارترین ایراد کوییک را کیفیت ساخت پایین و متریال بی‌کیفیت در نظر بگیریم باید گفت که 206 فعلی نیز از این جهت برتری چندانی نسبت به کوییک ندارد. اگر بخواهیم نقد عادلانه‌ای داشته باشیم، کوییک در مواردی از پژو 206 برتر است که مربوط به مهم‌ترین دغدغه این روزهای مردم یعنی مسائل اقتصادی می‌شود و این مورد در این روزها قطعاً تعیین‌کننده خواهد بود.

مزایای کوییک نسبت به پژو 206 تیپ 2 از نظر کاربران

برای مقایسه این دو خودرو این بار به جای کارشناسان و منتقدان به سراغ نظرات کاربران آن‌ها رفتیم. به طبع تناقض‌های زیادی در بین نظرات مشاهده می‌شود اما از بین موارد مشترک عنوان شده، می‌توان به یک جمع‌بندی رسید.

مهم‌ترین دلیل برتری کوییک ارزان‌تر بودن قابل توجه آن نسبت به 206 تیپ 2 است. در مدل 99 کوییک در حدود 150 میلیون و 206 تیپ 2 حدود 180 میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند. با در نظر داشتن این تفاوت قیمتی، در سه بخش فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی دلایل برتری هر خودرو نسبت به دیگری را عنوان می‌کنیم.

1- مشخصات فنی: قوای محرکه کوییک از یک موتور 1587 سی‌سی 4 سیلندر با توان تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود. در مقابل پژو 206 تیپ 2 از یک موتور با حجم 1400 سی‌سی و توان تولید 75 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. همچنین هر دوی این خودروها برای انتقال قدرت به چرخ‌ها، به یک گیربکس دستی 5 سرعته مجهزند. بنابراین با وجود اختلاف اندک، کوییک بالاتر از 206 تیپ 2 قرار می‌گیرد!

2- امکانات رفاهی: نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی، قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از مرورگر بر روی خودرو، سنسور پارک و دوربین عقب، کنترل صوتی روی فرمان، رینگ آلومینیومی و شیشه‌ها و آینه‌های برقی از جمله امکانات کوییک است که پژو 206 هیچ کدام آنها را ندارد. بنابراین در این بخش می‌توان به راحتی و با اختلاف برتری را به کوییک داد.

3- تجهیزات ایمنی: بیشترین انتقادات به محصولات شرکت سایپا معمولاً متوجه سیستم ایمنی و بدنه ضعیف آن‌هاست. هر دوی این خودروها دارای دو کیسه هوای سرنشین و راننده‌اند و مجهز به سیستم ترمز ABS و EBD هستند. با آنکه نتایجی از تست ایمنی معتبری برای این خودروها در دست نیست و هر دو از تجهیزات یکسانی برخوردارند، اما بدنه خودروی 206 استحکام بیشتری از کوییک دارد و در تصادفات امنیت بیشتری را فراهم می‌کند.

به غیر از موارد عنوان شده، بزرگ‌ترین ویژگی که ممکن است خریدار را مجاب به انتخاب کوییک کند هزینه تعمیر و نگه‌داری پایین‌تر آن است. قطعات یدکی کوییک نسبت به پژو 206 فراوان‌تر و ارزان‌تر است و این روزا هزینه‌های پایین‌تر یکی از معیارهای مهم انتخاب است. بنابراین قیمت و هزینه تعمیر و نگه‌داری کمتر در کنار مزیت‌های دیگری که به آن اشاره شد، عواملی هستند که کوییک را در جایگاه بهتری از پژو 206 تیپ 2 قرار می‌دهند.

در معاملات بازار کوییک حرفی برای گفتن ندارد!

اگر به https://divar.ir/s/tehran/car/quick نگاهی بیاندازیم به راحتی متوجه خوش‌معامله نبودن کوییک می‌شویم. با وجود ویژگی‌های مثبت کوییک، بسیاری همچنان معتقدند که قیمت این خودرو باید بسیار پایین‌تر از این باشد و یکی از عوامل بدفروش بودن این خودرو همین است.

در مقابل پژویی را داریم که داشتن آن در هر زمانی مانند پول نقد بوده همواره محبوب است. با وجود گران‌تر بودن و امکانات کمتر، اگر طراحی زیبای پژو 206 را یکی از عوامل پیشتازی این خودرو در صف معاملات بدانیم، باید اذعان کنیم که طراحی کوییک در مقابل طراحی خوش‌ترکیب طراحان فرانسوی، عیب و ایرادهایی دارد که قابل اغماض نیست. ولی این نکته را فراموش نکنید که هر چقدر هم 206 زیبا باشد، بسیاری از متقاضیان کوییک در پی یک هاچبک با ظاهر جدید هستند و از تولیدات وطنی تکراری بازار خسته شده‌اند.

به همین علت ممکن است با رفع نقایص کوییک از سوی سایپا و افزایش کیفیت و ایمنی، این خودرو بتواند در آینده مانند 206 بخش بزرگی از معاملات بازار را به خود اختصاص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا