نحوه محاسبه قیمت باطری کهنه چگونه است؟

یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نحوه محاسبه قیمت باطری کهنه چگونه است؟

نحوه محاسبه قیمت باطری کهنه چگونه است؟

این روزها که به ‌دلیل افزایش قیمت دلار، قطعات و لوازم جانبی خودروها هم در حال افزایش قیمت هستند، تعویض باتری خودرو یکی از همان کارهایی است که هزینه تقریباً بالایی برای صاحبان خودرو و مخصوصاً رانندگان تاکسی دارد. چون خودروی آنها بیش از سایرین دچار استهلاک می‌شود.

یکی از راهکارهایی که برای جبران بخشی از هزینه‌های خرید باتری نو پیشنهاد می‌شود، فروش باطری کهنه به قیمت مناسب است. باطری کهنه شاید در ظاهر ضایعات باشد، ولی در واقع قابل بازیافت است و می‌توانید آن را به قیمت خوبی بفروشید. اگر باورتان نمی‌شود، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا درباره فروش باتری فرسوده و قیمت باطری کهنه بیشتر برایتان توضیح دهیم.

علائم و نشانه‌های خرابی باتری خودرو؛ 3 هشدار ساده ولی جدی!

باتری‌ها یک شبه خراب و کهنه نمی‌شوند. علائم و نشانه‌هایی وجود دارد که قبل از فرسودگی 100% باتری، به ما هشدار می‌دهد که باید به فکر خرید یک باتری نو باشیم و این باتری دیگر کارایی سابق را ندارد. اما از کجا این نشانه را تشخیص دهیم؟ به‌ سادگی!

1.وقتی بارها و بارها استارت می‌زنیم، اما ماشین روشن نمی‌شود

اولین و مهمترین علامتی که به ما می‌گوید باتری خودرو دیگر کارایی سابق را ندارد، روشن نشدن خودرو پس از استارت زدن‌های مکرر است. فرقی ندارد که تابستان است یا زمستان؛ اگر بارها استارت می‌زنید و ماشین روشن نمی‌شود یا پس از 10 ها بار استارت زدن به سختی روشن می‌شود، مطمئن باشید که باتری خودرو کهنه شده و لازم است آن را تعویض کنید.

همچنین اگر یک روز ماشین به راحتی روشن شد و روز بعد با استارت زدن‌های مکرر هم روشن نشد، می‌توانید احتمال دهید که باتری دیگر توانایی نگه داشتن شارژ را ندارد و رو به فرسودگی است.

2.بدنه باتری دچار ترک‌ خوردگی، تورم و رسوبات غیر عادی شده است

علامت دیگری که به‌ طور کاملاً واضح نشان می‌دهد باتری خودرو فرسوده شده، تغییر شکل ظاهری باتری است. اگر بدنه‌ی باتری دچار اُکسید شدن، پوسیدگی، ترک‌ خوردگی، خوردگی و تورم شده، باید احتمال کهنه شدن و فرسودگی آن را در نظر بگیرید. البته، قرار گرفتن در معرض هوای خیلی سرد یا خیلی گرم و شکستگی هم می‌تواند باعث اُفت عملکرد باتری شود.

3.چراغ نشانگر سلامت باتری دیگر سبز نیست

وقتی چراغ نشانگر سلامت باتری سبز رنگ است، یعنی باتری خودرو سالم است و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. اما زمانی که این چراغ به رنگ زرد یا قرمز تغییر کند، باید احتمال دهیم که باتری دچار مشکل شده و کارایی سابق را ندارد. اگر با چنین مساله ای مواجه شدید، برای اطمینان خاطر بیشتر، باتری خودرو را برای بازدید به نمایندگی‌های مجاز ببرید.

علاوه بر مواردی که گفتیم، طول عمر باتری را هم باید در نظر بگیرید. به ‌طور کلی اغلب باتری‌ها بین 2 تا 3 سال خوب کار می‌کنند. بعد از این زمان عمر مفید آنها تمام می‌شود، دچار استهلاک می‌شوند و باید به فکر تعویض آنها باشیم.

آیا می‌توانیم باطری کهنه را بفروشیم؟

اگر خودروی خود را بررسی کردید و متوجه شدید که باتری آن کهنه شده و باید تعویض شود، حتماً این‌ کار را انجام دهید. ولی ضایعات باتری قدیمی را دور نیاندازید، چون می‌توانید آن را بفروشید و به پول تبدیل کنید. باتری کهنه از فلزات ارزشمندی مانند سرب، کادمیم، جیوه و… ساخته شده است که در بازار، به روز قیمت گذاری و خریداری می‌شوند.

باتری کهنه و فرسوده به تنهایی ارزشی ندارد، چیزی که باعث قیمتی شدن ضایعات باتری می‌شود، سرب و سایر فلزات گران قیمت آنهاست. این فلزات درصد خلوص بالایی دارند، قابل بازیافت هستند و در صنعت باتری سازی مجدداً استفاده می‌شوند. ضایعات باتری کهنه با توجه به قیمت جهانی سرب و قیمت دلار قیمت گذاری می‌شود. در فروشگاه اینترنتی باتری آنلاین، می‌توانید قیمت روز انواع ضایعات باتری را دنبال کنید.

قیمت باطری کهنه ماشین چقدر است؟

متوسط طول عمر باتری خودرو حدوداً 2 الی 3 سال است، ولی این بازه زمانی تحت تاثیر عوامل مختلف می‌تواند تغییر کند. نهایتا وقتی باتری کارایی خود را به ‌طور کامل از دست داد، به ‌عنوان ضایعات باتری فرسوده یا باتری کهنه فروخته می‌شود. اطلاع از نحوه خرید و قیمت باطری کهنه می‌تواند به شما کمک کند تا ضایعات آن‌ها را با قیمت بالایی بفروشید. از همه مهمتر این باتری‌ها حاوی مواد شیمیایی سمی و فلزات سنگین هستند که به طبیعت آسیب می‌رساند، پس باید بازیافت شوند.

حدود 30 تا 40 درصد از وزن باتری فرسوده را سرب و سایر فلزات تشکیل می‌دهد. این فلزات با ارزش، پس از بازیافت وارد چرخه‌ی تولید می‌شوند و صرفه اقتصادی دارند. قیمت باطری کهنه به قیمت روز سرب و وزن آنها بستگی دارد. قیمت روز سرب نیز به دلار اعلام می‌شود. به‌ طور کلی هر چقدر درصد سرب خالص داخل ضایعات باتری بیشتر باشد و قیمت روز سرب بالاتر، شما می‌توانید ضایعات باتری کهنه را به قیمت بهتری بفروشید؛ البته به شرطی که خریدار خوبی پیدا کنید!

انواع باتری‌های کهنه و فرسوده‌ای که می‌توانیم آنها را بفروشیم

ضایعات همه باتری‌های فرسوده قابل بازیافت نیست. این موضوع فقط درباره باتری‌هایی صدق می‌کند که مواد تشکیل دهنده آنها قابلیت بازیافت شدن داشته باشد؛ دقیقا مانند باتری‌هایی که در ادامه نام می‌بریم:

  • باتری فرسوده لیفتراک

باتری لیفتراک به ‌صورت سلول‌های 2 ولتی از 200 تا 3000 آمپر ساعت در جلدهای پلاستیکی شفاف است و در صنایع مخابراتی و نیروگاه‌های تولید برق استفاده می‌شود.

  • باطری فرسوده موتورسیکلت

باتری‌های کوچک موتورسیکلت در دو مدل باتری‌های 12 ولت اسیدی و باطری‌های UPS قابل بازیافت.

  • باتری اتمی فرسوده

باتری‌های اتمی کلسیم – کلسیم و باتری‌های کلسیم – سیلور که تجزیه ‌ناپذیر هستند.

  • باطری اسیدی فرسوده

باتری‌های اسیدی یا باتری‌های سربی – اسیدی که قابل شارژ شدن هستند.

  • ضایعات باتری خودرو

انواع باتری ماشین‌های سواری و تراکتور

  • باطری فرسوده UPS

باتری‌های UPS صنعتی از نوع سیلد اسید

  • باطری انرژی خورشیدی فرسوده

باتری‌های خورشیدی که از سرب، مس و آلومینیوم یا سلول‌های خورشیدی که از جنس سیلیکون ساخته شده‌اند.

  • باطری فرسوده کتابی

باتری‌های موجود در ups و لپ تاپ و موبایل، باتری‌های روشنایی، امنیتی و سامانه‌های کنترل، باتری‌های قلمی و نیم قلمی، باتری‌ها سکه‌ای و باتری‌های پشتیبان و باتری آلکالاین 9 ولت گروندیگ.

باتری آنلاین؛ بهترین خریدار باطری کهنه و ضایعات باطری ماشین

در این مطلب با نحوه محاسبه‌ی قیمت باطری کهنه آشنا شدیم و دانستیم کدام باتری‌های فرسوده قابل فروش هستند و امکان بازیافت دارند. در پایان می‌خواهیم شما را با شرکتی آشنا کنیم که ضایعات باتری فرسوده را به بهترین قیمت خریداری می‌کند؛ شرکت باتری آنلاین.

شرکت‌های مختلفی در زمینه خرید ضایعات باطری کهنه فعالیت می‌کنند و هر کدام پیشنهاد قیمت خود را دارند، ولی اگر می‌خواهید باطری کهنه‌ی خودروی خود را به بهترین قیمت بفروشید، پیشنهاد ما باتری آنلاین است. این مجموعه، بهترین خریدار ضایعات باتری فرسوده و باتری کهنه ماشین، موتورسیکلت، لیفتراک، باتری UPS، باتری اسیدی، باتری اتمی، باتری کتابی و… با بالاترین قیمت است. برای دریافت قیمت روز باطری کهنه، می‌توانید از طریق نشانی https://batrionline.com با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.


بدون دیدگاه