خرید قطعات و لوازم جک J3 در تهران

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱

خرید قطعات و لوازم جک J3 در تهران

مجموعه خودروهای جک (مانند جک J3، J5، S5 و…)، از جمله خودروهایی هستند که به دلیل وارداتی بودن قطعات به کار رفته در آنها، مشتریان خود را برای خریدشان دچار شک و نگرانی می‌کند. از این رو در این مطلب با معرفی یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای خرید لوازم یدکی جک J3 (و سایر مدل‌های خودروی جک) و بررسی چند نکته هنگام خرید قطعات جک، نگرانی شما را رفع خواهیم کرد. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه خودروهای جک

شرکت خودروسازی جک (JAC) در سال 1964 در کشور چین تاسیس و راه‌اندازی شد. این شرکت در ابتدا فقط کامیون‌های تجاری تولید و طراحی می‌کرد، سپس در سال 2000 میلادی به تولید ماشین‌های سنگین و شاسی‌بلند و انواع ون MPV پرداخت و در نهایت در سال 2007 پا به عرصه تولید خودروهای سواری گذاشت. خودروهای سواری جک در دو سری J و S با مدل‌های مختلفی مثل جک J3، J4، J5، S3 و S5 در انواع هاچبک، سدان، اتوماتیک، دنده‌ای و… تولید می‌شوند.

شرکت جک همکاری بزرگی نیز با هیوندای دارد و بعضی از محصولات این شرکت را در چین تولید می‌کند. خودروهای جک در حال حاضر توسط شرکت کیان موتور به بازار ایران وارد و عرضه می‌شوند. همچنین می‌توان گفت که همکاری شرکت جک با کرمان موتور باعث شده است که فروش خودروهای این شرکت به میزان زیادی در ایران بالا برود.

چرا خرید لوازم یدکی جک مهم است؟

یکی از موضوعاتی که اغلب ما قبل از خرید هر خودرویی به آن فکر می‌کنیم، امکان تهیه لوازم یدکی یا قطعات آن خودرو است؛ چراکه در هر صورت، زمانی می‌رسد که قطعات مختلف خودروی ما به دلیل تمام شدن عمرشان یا حتی تصادفات، خراب یا فرسوده می‌شوند و ما مجبور به تعویض و جایگزینی آنها با قطعات جدید می‌شویم. حال اگر خودروی مورد نظر ما خارجی (یا وارداتی) و یا خودرو جدید تولید داخلی باشد، موضوع تعمیرات و قطعات یدکی آن بیشتر نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

از طرفی به دلیل قیمت بالای خودروهایی مثل جک، قیمت قطعات و لوازم یدکی آنها نیز بالا خواهد بود. به همین دلیل لازم است نکات مهمی را هنگام خرید لوازم یدکی جک J3 (و سایر مدل‌های جک) در نظر بگیریم تا دچار ضرر مالی نشویم.

نکات خرید لوازم یدکی جک J3

قبل از بررسی نکات مربوط به قطعات جک J3 بهتر است نگاهی به ویژگی‌های کلی این خودرو بیندازیم. جک J3 که با نام چینی جک توجوی (Tojoy) نیز شناخته می‌شود، جزو اولین مدل‌های این خودرو بود که وارد ایران شد. این ماشین توانست در سال 2009 جایزه بهترین خودروی کامپکت را در چین دریافت کند.

جک J3 در دو نوع سدان و هاچبک تولید شده است و نوع هاچبک آن در ایران کمی محبوب‌تر است. جک J3 به نسبت اسم جذابی که دارد، ظاهر ساده‌ای دارد و مواد اولیه به کار رفته در کابین آن کیفیت معمولی دارند؛ اما با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه این خودرو می‌توان گفت که انتظار بیشتری از آن نمی‌رود. به طور کلی هنگام خرید لوازم یدکی جک J3 لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

1.    شناخت قطعات و امکانات جک J3

اولین موضوع این است که از امکانات رفاهی خودروی خود اطلاع دقیق داشته باشید و بدانید که چه نوع قطعاتی در آن به کار رفته است. این امکانات به طور خلاصه به شرح زیرند:

  • قفل کودک
  • آینه بغل‌های برقی
  • سنسور دنده عقب
  • ترمز ABS و EBS
  • صندلی‌های عقبی تاشو
  • مخزن سوخت 45 لیتری
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم پخش‌کننده CD، USB و AUX
  • سیستم هشدار برای اعلان باز بودن درب

2.    انتخاب قطعات یدکی متناسب با نوع خودرو

بعد از اطلاع کامل نسبت به امکانات و قطعات به کار رفته در خودروی جک خود، باید لوازم یدکی انتخاب کنید که کاملاً با مشخصات و ویژگی‌های خودروی شما مطابقت داشته باشند. برای مثال ممکن است شما یک لنت ترمز خریداری کنید که برای خودروی چری طراحی شده است ولی شما خودروی جک J3 دارید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که از خریدن لوازم یدکی که برای خودروهای دیگر ساخته شده‌اند خودداری کنید.

3.    خرید لوازم یدکی اصل

نکته مهم دیگر هنگام خرید لوازم یدکی جک J3 و سایر مدل‌های دیگر خودروی جک توجه به اصالت کالاها است؛ چراکه در صورت خرید قطعات تقلبی، علاوه بر ضرر مالی که برای خرید دوباره آن قطعات متحمل می‌شوید، سلامت خودروی خود را نیز به خطر می‌اندازید. برای این منظور توصیه می‌کنیم که حتماً لوازم یدکی مورد نظر خود را از فروشندگان معتبر و مطمئن خریداری کنید.

4.    ثبت شماره قطعات جک J3

بعضی از قطعات هر خودرویی از جمله جک J3 به طوری هستند که نیاز به تعویض مداوم و دوره‌ای دارند. برای مثال فیلتر هوا یا فیلتر روغن معمولاً هر 6 ماه یک بار باید تعویض شوند. به همین خاطر لازم است که شما بعد از هر بار خرید و تعویض این قطعات، شماره نوشته‌شده روی آن را یادداشت کرده باشید تا بتوانید در خریدهای بعدی از آنها استفاده کنید.

خرید آنلاین لوازم یدکی جک

امروزه با دیجیتالی شدن تمام امور، فروشگاه‌های اینترنتی زیادی روی کار آمده‌اند تا فرآیند خرید مشتریان را ساده و راحت‌تر کنند. برای خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو نیز چندین فروشگاه اینترنتی ایجاد شده‌اند. یکی از معتبرترین گزینه‌های فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی جک J3، «یدک مارکت» است. این فروشگاه دارای ویژگی‌های زیادی از جمله موارد زیر است:

  • ضمانت بازگشت وجه
  • تضمین اصالت و کیفیت کالا
  • ارسال رایگان سفارش‌های بالای 3 میلیون تومان
  • ارسال فوق سریع به سراسر ایران (تهران ۲ ساعته، اطراف تهران ۱ روزه و شهرهای دیگر ۴۸ الی ۷۲ ساعته)
  • ارائه‌دهنده لوازم یدکی انواع خودروهای ایرانی و چینی از جمله جک، ام وی ام، لیفان، برلیانس، شاهین، تارا و…

پس همین حالا وارد وب‌سایت یدک مارکت شده و لوازم و قطعات خودرو مورد نظر خود را به سرعت و با خیال راحت به صورت آنلاین سفارش دهید.


بدون دیدگاه