تویوتا بیش از 400 هزار دستگاه خودرو را در عربستان جمع آوری می کند

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ | 1 نظر

تویوتا بیش از 400 هزار دستگاه خودرو را در عربستان جمع آوری می کند

وزارت بازرگانی عربستان سعودی چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد 400 هزار دستگاه خودرو تویوتای تولید شده بین سال های 2005 و 2010 به علت مشکل شتاب ناخواسته از بازار جمع آوری خواهد شد.

وی افزود این خودروها به سیستم ترمزی مجهز خواهند شد که مانع از شتاب ناخواسته خواهد شد.

سال 2009 ، تویوتا پس از حوادث مشکوکی که به شدت در رسانه های آمریکایی بازتاب داشت به علت نقایض احتمالی طراحی به ویژه در سیستم های الکترونیکی با اتهاماتی مواجه شد.

این گروه خودروسازی در آن زمان مجبور شد هشت میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو خود را بین سپتامبر 2009 و فوریه 10 از بازار جمع آوری کند. مدیر این شرکت همچنین مجبور شد علنا از کنگره آمریکا عذرخواهی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض ، در اکتبر 2013 ، دادگاهی در آمریکا این شرکت ژاپنی را از هرگونه مسئولیت در حادثه مرگباری که براثر شتاب ناخواسته به وقوع پیوسته بود تبرئه کرد.

محافل سیاسی و رسانه های ژاپنی این پرونده را که به همراه چند پرونده دیگر علیه این شرکت خودروسازی مطرح شده بود تبلیغات ضد تویوتا خوانده بودند.


1 دیدگاه

  1. reza kahkeshan | دی 4, 1392 | لینک نظر

    اگر به اخبار دقت کرده باشید تویوتا امسال فقط تو کار فراخوان و جمع آوری بوده ! خدا ازشون قبول کنه ،انگار تویوتا دیگه اون برند همیشگی نیست و در بخش طراحی هم در مدل های اخیر ایرادات بسیاری بهش وارد هست