اسلایدرنگاه

به جای قرائت تحقیق و تفحص از خودروسازها، با آنان تفاهم کرده‌اند!

بازار تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش از تأمین اجتماعی، هنوز داغ است و اخبار از قرائت گزارش جنجالی دیگری در چند روز آینده حکایت دارد. آنچه از مصاحبه‌ها و گفته‌های نمایندگان عضو کمیسیون صنایع بر‌می‌آید، کار تحقیق و تفحص از دو خودرو‌ساز بزرگ کشور به پایان رسیده ‌و گزارش برای قرائت در صحن علنی آماده است.

به گزارش «تابناک»،‌ گویا قرار نیست این گزارش در صحن علنی مجلس خوانده شود؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که ‌اعضای کمیته تحقیق و تفحص از دو خودرو‌ساز بزرگ کشور از خواندن این گزارش در صحن منصرف شده‌اند.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع در گفت‌و‌گو با تابناک در این باره می‌گوید: در دیدار‌ ‌با یکی از نمایندگان عضو کمیته تحقیق و تفحص، این نگرانی تقویت شد‌ که این تحقیق و تفحص به سرانجام نرسد و به شکل یک تفاهم حل‌‌وفصل شود که این برای مجلس مناسب نیست.

این نماینده افزود: اگر این اتفاق رخ دهد، شایعاتی پدید خواهد آمد که کمیته تحقیق و تفحص دنبال مسائل خاصی بوده؛ بنابراین، نباید اجازه دهیم اینگونه شود. تاکنون هیچ گزارشی از پیشرفت کار نداشته‌ایم. همچنین جلسات مرتبی که باید در محل کمیسیون با حضور مسئولین مربوطه و ‌علنی تشکیل شود، انجام نشده و ‌در بیرون از مجلس انجام می‌‌‌گیرد.

وی تأکید کرد: باید در اسرع وقت، گزارشی از تحقیق و تفحص از خودرو‌سازان به مردم و رسانه‌ها داده شود و آنها نیز گزارش مشروحی از کارهای خود ‌دهند. نباید کاری که مجلس را در مظان اتهام قرار می‌دهد، انجام شود.

وی گفت: مردم از وضعیت خودروسازی راضی نیستند و اخبار بسیاری به گوش ما رسیده، مبنی بر‌ خرید و فروش‌ها و کارهای جنبی‌ آن. امیدواریم ‌این مشکلات مرتفع شود و شاهد تصمیمات درست و شفاف در این عرصه باشیم.

این نماینده در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان با خودروسازان زد و بند داشته‌اند، گفت: گمان نمی‌کنم، ولی تاکنون هم کارکرد کمیته تحقیق و تفحص رضایت‌بخش نبوده است.

وی درباره تخلفات خودروسازان گفت: در حوزه‌های گوناگون خودروسازان تخلفاتی داشته‌اند. از خرید و فروش‌ها گرفته تا انتخاب بیمه‌گذاران خودرو‌ها. قاعده کار این است که بیمه خودرو‌ها را بین بیمه‌ها تقسیم کنند. وقتی بیمه تمام خودرو‌ها به یک شرکت بیمه واگذار شود، حرف و حدیث‌های بسیاری ‌خواهد بود. در مورد خرید قطعات و خرید و فروش‌ها هم مشکلاتی هست و گاهی می‌گویند که از فلان خودرو موجودی نداریم؛ اما تولیدات در بازار آزاد هست. برخی از قطعه‌سازان مدت‌هاست که طلب خود را نگرفته‌اند، ولی برخی بموقع به واسطه رابطه‌ای که دارند، پول خود را گرفته‌اند. در مورد محل قطعه‌سازی نیز اقدامات کار‌شناسی انجام نشده است. اگر تحقیق و تفحص با دقت و درست انجام شود، می‌تواند برای کشور مفید باشد.

همچنین نادر قاضی‌پور در واکنش به این خبر و در مورد شایعاتی مربوط به اینکه گزارش تحقیق و تفحص از خودرو‌سازان قرار است در صحن خوانده نشود، گفت: هنوز گزارش خودروسازان به کمیسیون نیامده ‌و من این موضوع را پیگیری خواهم کرد و در ‌صورتی که اینگونه باشد، برخورد خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: تحقیق و تفحص باید در صحن خوانده شود و وقت آن هم رسیده است. ما در مجلس رأی دادیم که این تحقیق و تفحص انجام شود و باید پس از تصویب در کمیسیون در صحن خوانده شود. آقای علی‌لو، رئیس کمیسیون، فرد آزاده، سالم و محکمی است و اهل زد و بند نیست.

1 دیدگاه

  1. مشکل مملکت ما این است که مسئولان در جایگاه واقعی خودشان نیستند ! مخصوصا با روی کار آمدن دولت جدید ؛ چرا باید اکثر مسئولان پیرمرد های 60 سال به بالا باشند ؟! آیا یک فرد پیر رمقی برای کار و ارائه طرح های جدید دارد ؟! آیا از این افراد انتظار بیشتری دارید ؟! متخصصان جوان ما کجا هستند ؟! آقای روحانی انتخاب ها پیش روی شما بوده اند . این بود اعتدال گرایی ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا