اخباراخبار خارجیاسلایدرموتور اسپرتموتور سیکلت

موتورسیکلت برقی SR-X

 

 

SR-X محصولی از زیرو موتورسیکلت است که قصد دارد کلاسی جدید را در دنیای موتورسیکلت‌ها خلق کند.

با ورود صنعت حمل‌ونقل به دنیای تولیدات برقی، روزبه‌روز بر تعداد شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی هم افزوده می‌شود که محصولات الکتریکی تازه‌ای را روانه بازار می‌کنند. تاکنون موتورهای درون‌سوز شتاب زیادی داشتند اما امروزه به لطف بهره‌وری این دستگاه‌ها از موتورهای برقی، به شتابی سرسام‌آور دست پیدا کرده‌اند. یکی از پیشگامان این حوزه، «زیرو موتورسیکلت» به شمار می‌رود که تاکنون چند محصول برقی را با موتورهای دوگانه اسپرت یا در کلاس موتورسیکلت‌های خیابانی روانه بازار کرده است. این شرکت در آخرین تلاش خود، یک مدل مفهومی تازه به نام «SR-X» را رونمایی کرده که دنیای موتورهای مسابقه‌ای خیابانی را به سطحی دیگر می‌برد.

شرکت زیرو برای طراحی این موتورسیکلت فوق‌العاده زیبا با مجموعه طراحی «هیوج دیزاین» همکاری کرده تا این مدل کانپست را بر پایه یکی از محصولات کنونی‌اش، SR/S، طراحی کند. آن‌ها از چرخ‌ها و قاب اصلی SR/S برای تولید SR-X استفاده کرده‌اند؛ البته شباهت نسخه جاده‌رو و مفهومی به اینجا ختم نشده و SR-X از همان موتور برقی ۸۲ کیلوواتی SR/S سود می‌برد که برایش حدود ۳۰۰ کیلومتر رنج مسافتی را فراهم می‌کند. نیروی این موتور توسط یک باتری  ۱۷.۳ کیلووات ساعتی تامین شده که نهایتا برایش ۱۹۰ نیوتن متر گتشتاور تولید می‌کند.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که آیا SR-X راه خود را به خط تولید انبوه باز می‌کند یا نه اما طراح آن باور دارد که این محصول تازه، نوع جدیدی از موتورسیکلت‌های برقی را معرفی می‌کند. «بیل وب»، سرطراح این پروژه از شرکت هیوج دیزاین، می‌گوید:

این موتورسیکلت تلاشی برای تعریف یک زیرمجموعه در حوزه موتورهای برقی با عملکرد بالا به شمار می‌رود؛ چیزی بین موتورهای پیست و نمونه‌های مسابقه‌ای-خیابانی.

تیم طراحی، بخش‌های بدنه بیرونی را به‌گونه‌ای طراحی کرده که تمام ساختار و بخش‌‌های داخلی این موتور از عقب دیده می‌شوند. این موتور درکنار بهره‌وری از پیشرانه برقی که آن را از نمونه بنزینی متمایز می‌کند، از موقعیتی متفاوت برای جایگذاری این پیشرانه سود می‌برد که به طراحان فضایی بیشتر برای تعبیه محل بار داده است. درکنار فضای بار بیشتر، عدم وجود صدای موتور درون‌سوز و موتوری یکنواخت می‌توانند تجربه استفاده از این موتورسیکلت را کاملا تغییر دهند. SR-X هم مانند تمام خودروهای برقی که در مقایسه با نمونه‌های درون‌سوزشان سنگین‌تر شده‌اند، شاهد افزایش وزن بوده است. نظر شما درباره زیرو SR-X چیست؟ آیا این شرکت در ایجاد زیرکلاس جدید موفق می‌شود؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا