اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

مک‌ لارن 750S یک سوپر اسپرت خاص

مک لارن 750S  شبیه به 720S  به نظر می‌رسد ,اما این بار باقدرت بیشتری ظاهر می‌گردد. مک لارن تمام تلاش خود را به کار برده تا وزن این خودرو را کاهش دهد تا یک ابر خودرو فوق‌العاده و هیجان‌انگیز را تولید کند. 750S  گواه این است که پیشرفت در مک لارن هرگز تمام نمی‌شود، هر محدودیتی آزمایش شده و از آن فراتر رفته و سبک‌ترین و پرقدرت‌ترین ماشین تا کنون شناخته شده است.

با مک لارن با 750S

مک لارن 750S جدید با موتور V8 دیفرانسیل‌عقب که در فرم‌های کوپه و کانورتیبل موجود است، بی‌شک یک سوپر اسپرت برای افراد خالص است. 750S جدید که به دنبال تجزیه‌وتحلیل دقیق مک لارن S720 معروف طراحی و مهندسی شده است، پیشرفت‌هایی را در زمینه کاهش وزن، عملکرد پیشرانه، آیرودینامیک و دینامیکی ترکیب می‌کند تا تجربه رانندگی را ارتقا دهد. حدود 30 درصد از قطعات 750S یا جدید هستند یا تغییر کرده‌اند تا این پیشرفت‌ها را ارائه دهند و به همراه آنها ارتباط عاطفی بیشتری با خودرو داشته باشند.

با انتخاب تمام فیبر کربن موجود و گزینه‌های سبک‌وزن، وزن کوپه در سبک‌ترین حالت 1277 کیلوگرم است که نسبت قدرت به وزن 587 اسب بخار در هر تن را ارائه می‌دهد. این یعنی 193 کیلوگرم سبک‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود است، و مزیت قدرت به وزن 22 اسب بخار را ارائه می‌دهد.

مک لارن 750S اسپایدر دارای یک تاپ سخت جمع‌شونده (RHT)، سیستم حفاظت از واژگونی و ساختار فوقانی عقب سفارشی به مونوکوک ساخته شده از فیبر کربن است، اما استحکام مونوکوک فیبر کربن به حدی است که نیازی به تقویت اضافی نیست.

سطوح فوق‌العاده، دقت، چابکی، احساس و بازخوردی که 750S ارائه می‌کند، حتی در سرعت‌های پایین بلافاصله برای راننده آشکار می‌شود، و وزن کم آن عاملی کلیدی در عملکرد پویا آن است.

چرخ‌های فورجی فوق‌سبک ۱۰ پره‌ای جدید سبک‌ترین چرخ‌هایی هستند که تا کنون به‌صورت استاندارد در مک‌لارن تولید سری نصب شده‌اند و ۱۳.۸ کیلوگرم کاهش وزن دارند. صفحه‌نمایش ابزار جدید راننده 1.8 کیلوگرم سبک‌تر است. حتی شیشه جلوپنجره نیز به کاهش وزن کمک می‌کند و باعث صرفه‌جویی 1.6 کیلوگرمی می‌شود.

قدرت موتور

موتور 4 لیتری V8 توربوشارژ دوقلو باقدرت 750 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر، عملکرد وحشیانه‌ای را ارائه می‌دهد، به‌طوری‌که مک لارن 750S قادر به‌شتاب از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 2.8 ثانیه و شتاب از صفر تا 200 کیلومتر در ساعت در 7.2 ثانیه است. این سریع‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود در هر دو معیار است.

سیستم تعلیق هیدرولیکی متصل به کنترل پیشگیرانه شاسی مک لارن که به دلیل ترکیب کنترل بدنه دقیق و شگفت‌انگیز با یک سواری کاملاً سازگار مشهور است، اکنون در فرم جدید PCC III بسیار چشمگیرتر شده است. سیستم نسل جدید حتی سطوح بالاتری از عملکرد سیستم تعلیق را ارائه می‌دهد و در توانایی‌های دینامیکی برجسته 750S یکپارچه است.

فنرهای تعلیق در جلو نرم‌تر و در عقب سفت‌تر از S720 هستند که همراه با پیکربندی مجدد هر دو عنصر غیرفعال و فعال پشته سوپاپ سفارشی و رویکردی جدید برای تنظیم سیستم تعلیق را برای اولین‌بار در 750S استفاده می‌شود.

750S همچنین چابک‌تر از خودروهای دیگر است که با چسبندگی بهتر در جلو و فرمان الکتروهیدرولیک مک لارن که به‌خاطر دقت و وضوح بازخوردش به طور گسترده‌ای شناخته شده است، اکنون دارای نسبت فرمان سریع‌تر و پمپ کمکی بوده قدرت جدیدی را نشان می‌دهد.

فضای داخلی

فضای داخلی 750S فناوری نوآورانه را با مواد نفیس ترکیب می‌کند، اما مهم‌تر از همه در طراحی برای راننده بیشتر متمرکز شده است. در قلب راننده، نمایشگرهای جدید وجود دارد که هم برای اطلاعات و هم برای ابزار، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نمایشگر راننده و فرمان ارگونومیک که کنترل انتخاب حالت‌های Powertrain و هندلینگ را در دو طرف آن قرار داده است، به این معنی است که راننده می‌تواند بدون دردسر بین تنظیمات Comfort، Sport و Track Active Dynamic انتخاب کند در حالی که دستان خود را روی فرمان نگه می‌دارد.

بال هیدرولیکی در مرکز فناوری پیشرفته مک لارن کامپوزیت (MCTC) در یورکشایر انگلستان، با استفاده از روش‌های تولید جدید منحصربه‌فرد 750S ساخته شده است. مساحت سطح بال فعال عقب 20 درصد بیشتر از بال 720S است.

چرخ‌های توربین 10 پره و تایرها

750S به طور استاندارد با تایرهای پیرلی P ZERO، با عملکرد بالاتر پیرلی P ZERO Corsa و تایرهای Pirelli P ZERO Trofeo R با محوریت پیست‌های مسابقه به‌عنوان آپشن، نصب می‌شود. هر سه تایر به طور خاص برای 750S توسط مک لارن و شریک فنی تایرهای آن پیرلی طراحی شده‌اند.

چرخ‌های آلیاژی فورجی فوق‌سبک با 10 پره و چرخ‌های آلیاژی فوق‌سبک 5 پره دوقلو، بسته به طراحی چرخ‌ها، در انواع پرداخت‌ها ارائه می‌شوند.

سیستم صوتی

یک سیستم صوتی ارتقا یافته در خودرو که با شریک صوتی مک لارن، Bowers & Wilkins توسعه‌یافته است، نیز می‌تواند به‌عنوان یک آپشن مشخص شود. از سال 2015، سیستم‌های صوتی با کارایی بالا Bowers & Wilkins در هر مک لارن موجود است، فناوری‌های آکوستیک عملکرد صوتی را به حداکثر می‌رسانند و مرزهای قابلیت بلندگو را فراتر می‌برند.

رنگ داخلی و بیرونی مک لارن 750S

فضای داخلی 750S به‌صورت استاندارد با Alcantara تزئین شده است؛ و با دو تم داخلی دیگر برای تعریف شخصیت خودرو کامل می‌شود. فضای داخلی Performance ترکیبی از آلکانتارا با چرم ناپا خوب است و مشخصات TechLux دارای چرم ناپا است. هر دو انتخاب در رنگ‌های مشکی کم‌رنگ، با دوخت کنتراست اختیاری در صورت تمایل مشتری موجود هستند.

از طرف دیگر، انواع رنگ‌های داخلی می‌توانند رنگ‌های قرمز و نارنجی زنده، رنگ‌های برنزه و جوهر آبی تیره، یا چینی‌ها و سبزه‌های سبز را معرفی کنند. روکش فلزی جدید کابین و نورپردازی محیطی قابل‌تنظیم جدید و واضح که جزئیات طراحی را در شب برجسته می‌کند، مضامین جدید طراحی داخلی را تکمیل می‌کند.

فراتر از آن انتخاب رنگ‌های بیرونی استاندارد، و طیفی از رنگ‌های خاص در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا