اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6

25 سال آئودی TT

آئودی TT امسال سالگرد نقره‌ای خود را جشن می‌گیرد – بهانه‌ای عالی برای عملکرد این خودروی اسپرت .

آئودی TT با بیش از 25 سال تولید و سه نسل، به درستی می تواند جایگاه خود را به عنوان یک خودوراز طراحی نمادین بشناسد.

ذهن خود را به پاییز 1995 برگردانید: آئودی در حال اختراع مجدد خود بود و خودروهای اصلی آن در حال گذار از 80 و 100 به نامگذاری جدید A4 و A6 بودند. دو سال بعد، دریچه A3 با حجم بالا متولد شد. Ingolstadt به ظاهر جدید و شگفت انگیز ، پیشرفت فنی را با گزینه Quattro چهار چرخ متحرک و در برخی مدل‌ها، ساختار آلومینیومی سبک اضافه شد.

این همان جایی است که TT وارد می شود. سبک ناک اوت این خودروی اسپورت وقتی وارد تولید سری در سال 1998 شد، شرکت را تکان داد. این یک طراحی انقلابی بود که از جنبش زیبایی شناسی در آلمان الهام گرفته شد و بلافاصله یکی از خوردهای جذاب و قابل پسند برای مردم شد .

ترکیبی از سبک ناک اوت و مقرون به صرفه بودن جریان اصلی (این شاید اوج مهندسی پلت فرم گروه فولکس واگن بود) باعث شد TT در بین مردم متمایز شود. اتومبیلرانی که با مهندسی توتونیک به شدت مد روز شد.

داستان از سپتامبر 1995 شروع می شود، زمانی که آئودی خودروی مفهومی TT را در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت IAA به نمایش گذاشت. نام آن برگرفته از جایزه توریست در جزیره من، یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای موتوراسپورت در جهان است – و یکی از مسابقاتی که پدران آئودی NSU و DKW با موتورسیکلت‌های خود به رقابت پرداختند.

خودروی مفهومی TT (بالا) سبکی جدید و پست مدرن را طراحی کرد – و طرح اولیه خودروی تولیدی را سه سال بعد تنظیم کرد. نمای پنجره جانبی کمی تغییر کرد، اما شبح، طرح کلی و جزئیات به طور قابل توجهی به خودروی جاده ای نهایی وفادار بود.

تورستن ونزل، طراح بیرونی آئودی که به جان بخشیدن به TT کمک کرد، توضیح می‌دهد که چگونه این خودرو یک طرح اولیه را ایجاد کرد: «برای ما، بزرگ‌ترین ستایش زمانی بود که مطبوعات تجاری با قدردانی متذکر شدند که از مدل مطالعه به مدل سری تغییر چندانی نکرده است. ‘

آئودی TT چند تن از تیم طراحی خود را به شهرت رساند. طراح که به عنوان پدر TT نام برده می شود، فریمن توماس آمریکایی بود که زیر نظر طراحی پیتر شرایر، اکنون در گروه هیوندای کار می کند.

نسل اول آئودی TT در Gyor در مجارستان ساخته شد. در طول چرخه عمر هشت ساله خود، 178765 نسل اول آئودی TT تولید شد.همه چیز در نگاه اول ساده نبود. اولین خودروهای تولیدی (بالا) دارای قله صاف و بدون اسپویلر بودند. پس از برخی تصادفات بزرگراهی با سرعت بالا، آئودی با عجله اولین سری از تولید خود را به یاد آورد که بال دم اردک را خراب می کند تا نیروی رو به پایین بیشتری در عقب ایجاد کند.

آئودی TT Mk2 پیشرانه های بیشتری را اضافه می کند – و یک دیزل!
شبح TT تا نسل دوم ادامه یافت و در سال 2006 تولید شد . سبک دست نخورده بود و قالب تنظیم شده بود .

پشتوانه نسل دوم TT سخت افزار آئودی A3 و VW Golf بود. دو مدل بدنه دوباره ارائه شد: کوپه 2006 و آئودی TT رودستر 2007، اما این بار اینگولشتات با آنچه به عنوان «اولین خودروی اسپرت تولیدی جهان با موتور دیزلی کار می‌کند» نوآوری کرد – TT 2.0 TDI Quattro که در سال 2008 فرود آمد

نسل آخر آئودی TT که امروز می شناسیم در سال 2014 عرضه شد و چندین نوآوری را ارائه کرد. به‌روزرسانی‌ها شامل اولین کابین خلبان مجازی آئودی، یک پانل ابزار کاملا دیجیتال با نمایشگرهای بسیار دقیق و همه‌کاره است. جایگزین بدی برای ابزارهای آنالوگ و مانیتور MMI نیست – و بازتابی است که نوآوری دیجیتال به طور فزاینده ای بر درخشش مهندسی غلبه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا