اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

سریع‌ترین ماشین‌های جهان در خدمت پلیس دبی

از سال ۱۹۶۶ که نفت در دبی کشف می‌شود فقط ۵۷ سال گذشته است اما همین مدت کوتاه کافی بوده تا شاهد چنان پیشرفت‌هایی در این امیرنشین عربی باشیم که تبدیل به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای جهان برای سرمایه‌گذاری و گردشگری شود.
شاید جالب باشد بدانید در سال ۲۰۱۲ دبی بیست و دومین شهر گران‌قیمت جهان و گران‌قیمت‌ترین شهر خاورمیانه معرفی شد.
در سال ۲۰۱۳ نیز دبی توانست حق داشتن و برگزاری اِکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. اِکسپو سومین رویداد مهم دنیا بعد جام جهانی فوتبال و المپیک است و به «المپیک کشورها» مشهور است. این اولین بار بود که یک شهر از خاورمیانه توانست میزبانی این مهم‌ترین نمایشگاه جهان را به‌دست‌ آورد.
اما روند پیشرفت دبی در سال‌های اخیر نیز به‌گونه‌ای بوده تا این شهر در سال ۲۰۲۱ با پشت‌سر گذاشتن شهرهایی هم‌چون توکیو، سنگاپور و لس‌آنجلس در رتبه پنجم بهترین شهرهای جهان قرار گیرد و صرفاً در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ شاهد حضور تعداد ۴.۶۷ میلیون مسافر بین‌المللی باشد که این میزان نسبت به همین بازه در سال گذشته هفده درصد رشد داشت. شاید همین مقدمه کوتاه درباره دبی کافی باشد تا حدس بزنیم این شهر از توانمندی‌ها و امکانات مختلفی بهره‌مند باشد که از جمله‌ی آن‌ها ناوگان پلیس حیرت‌آور باشد.
در ادامه این گزارش به معرفی برخی خودروهای پلیس دبی می‌پردازیم. خودروهایی سبز و سفید که می‌توانید نمونه‌هایی از آن را در مرکز خرید امارات پارک یا در جاده جمیرا ببینید.
سرعت و هیجان با لامبورگینی
بدون تردید، خودروسازان اندکی در جهان شهرت لامبورگینی را دارند. مدل اونتادور با موتور ۱۲ سیلندر، قدرتی برابر ۶۹۱ اسب بخار را دارد که در کمتر از سه ثانیه سرعتش را از صفر به ۱۰۰ می‌رساند و می‌تواند حداکثر سرعتی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. این خودروی دیوانه‌کننده در ناوگان پلیس دبی جای خود را به خوبی باز کرده است.
سی‌صد کیلومتر بر ساعت با فراری
یکی از کارخانه‌های تولید سوپراسپرت‌ها در جهان فراری است. هکین مشخصه کافی بوده تا پلیس دبی سراغ آن برود. خودروی خریداری شده توسط پلیس دبی از فراری، مدل FF چهارسرنشینه است که با موتور ۱۲ سیلندر می‌تواند تنها در ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد برساند و در جاده‌ها به راحتی تا ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت بتازاند.
حداقل سوخت با بی.ام.و
مدل i8 یکی از جدیدترین خودروهای است که به پلیس دبی در سال ۲۰۱۴ میلادی پیوست؛ این خودرو با دو موتور برقی و موتور بنزینی سه سیلندری قدرت ۳۵۷ اسب بخار دارد که در ۴.۲ ثانیه سرعتش را از صفر به صد می‌رساند و با وجود هیبریدی بودن، می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۲۵۹ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. سوخت مورد نیاز این خودرو تنها ۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که می.تواند هزینه‌های پلیس دبی را کاهش بدهد.
استون مارتینی که برای ناوگان پلیس دبی انتخاب شده به معنای واقعی هیولای خودروهای دنیاست. این مدل با حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت قیمتی حدود ۱.۵ میلیون دلار دارد. در گزارش‌ها آمده این خودرو به ندرت در سطح شهر دبی دیده شده که یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که پلیس دبی صرفاً از این خودرو در مراسم‌های خاص و تشریفاتی استفاده می‌کند.
بی‌رقیب مثل بوگاتی
ویرون یکی از خودروهای مشهور جهان، بدون شک در این ناوگان قرار دارد. بوگاتی با تولید خودروهای لوکس و سریع در جهان در سال ۲۰۱۴ حدود ۱.۶ میلیون دلار به پلیس این کشور خودرو تحویل داد. حداکثر سرعت این خودرو حدود ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا