اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

alpine a290β پیش نمایش ماشین هات هاچ الکتریکی

این آلپاین است: اولین نگاه ما به یک هاچ بک جدید Alpine. A290β و یک خودروی نمایشی است که پیش نمایش طراحی EV را پیش از عرضه نسخه تولیدی آن در سال 2024 نشان می دهد.

آلپاین در حال کار بر روی طیف جدیدی از خودروهای خالص الکتریکی بوده است و بر کسی پوشیده نیست که یک هاچ بک داغ بر اساس رنو 5 آینده بخشی از این تولید است. آلپاین قبلا اعلام کرده بود که یک کراس اوور SUV و همچنین یک جایگزین تمام الکتریکی برای A110 در راه است.

هات هچ الکتریکی جدید شروع آینده تمام الکتریکی Alpine است .

آنتونی ویلین، رئیس طراحی آلپاین، می‌گوید: «وقتی برای اولین بار در مورد آن بحث شد، تلاش برای انجام یک هات‌هچ واقعی و جذاب بود. من فکر می‌کنم این چیزی است که در حال حاضر در بازار کم است و تولیدکنندگان فرانسوی واقعاً در انجام آن بسیار خوب عمل می کنند . این یک انتقلاب در صنعت خودر سازی است که با کمک رنو و چندین طراح در حال رخ دادن است .

A290β؟ اسم عجیبیه…
درست است، اما منطقی در آن وجود دارد. علاوه بر افشای خودروی نمایشی، آلپاین نام گذاری آینده خود را برای تمامی مدل های جدیدش تایید کرده است. هر خودرو با یک A و به دنبال آن سه عدد شروع می شود .

این ساختار جدید با این سه رقم جالب می شود. عدد اول اندازه وسیله نقلیه را تعیین می کند، سپس دو رقم دوم – 10 یا 90 – به ترتیب نشان می دهد که آیا وسیله نقلیه یک ماشین اسپرت است یا یک ماشین “سبک زندگی”.

«β» در نام خودروی نمایشی مخفف «آزمایش بتا» است که دنیای دیجیتال را به هم پیوند می‌دهد و تأیید می‌کند که این نگاه اولیه به نام تولیدی A290 است. تیم آلپاین می‌خواهد مطمئن شود که مردم می‌دانند که این فقط یک پرواز خیالی نیست. ویلین می گوید که نمای بیرونی آن “بسیار نزدیک” به خودروی تولیدی است که در سال 2024 وارد بازار می شود.

واضح است که پیوندهای زیادی به رنو 5 EV وجود دارد، اما ویلین مشتاق است مطمئن شود که هنوز هم به عنوان یک آلپاین قابل تشخیص است. همه چیز در مورد بازی با آن مواد آلپ است که همیشه وجود داشته است. ویلین می‌گوید: چهار لامپ، چرخ‌ها، مجسمه‌های کناری – همه اینها یادآور دهه 80 است – و روشی که ما این هویت آلپ را ایجاد می‌کنیم.

با توجه به اینکه یک خودروی نمایشی است، آلپاین در مورد جزئیات به شهر رفته و از مواد افراطی استفاده کرده است. الیاف کربن به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته شده است ، با کربن آهنگری با رنگ آبی که در لبه ها و دریچه های پایینی مشخص شده است. چرخ‌های مفهومی عظیم دارای طراحی الهام گرفته از A110 Légende هستند و کانال‌های هوای کاربردی در ستون‌های C وجود دارد.

در مورد فضای داخلی چطور؟
اینجا جایی است که آلپاین شاهکار کرده است ، در حالی که ظاهر بیرونی تقریباً همان چیزی است که خودروی تولیدی به نظر می رسد.

این خودرو سه نفره است، با صندلی مرکزی راننده و فرمان الهام گرفته از فرمول 1. داخل آن تمیز و مینیمالیستی است و بسیاری از کنترل‌ها روی فرمان قرار گرفته‌اند و فضای پیله با میله‌های فلزی ماشین‌کاری‌شده نور که بر زوایای تیز داشبورد تأکید می‌کنند، تزئین شده است.

پیوند موتور اسپورت عمدی است و A290b را به تیم F1 آلپاین متصل می‌کند و این واقعیت را روشن می‌کند که تمام بخش‌های آلپاین (ماشین‌های تولیدی و موتوراسپرت) بر خلاف بخش‌های ظاهراً متفاوت رنو اسپورت که اکنون منحل شده است، زیر یک سقف قرار دارند. و، فقط برای بررسی موضوع، ویلین اشاره می‌کند که فرمان خودروی تولیدی از همان دکمه «تقویت» ویژگی‌های خودروی مفهومی بهره می‌برد که با «OV» برای «سبقت» مشخص شده است.

چه چیزی Alpine A290 با مشخصات تولیدی را تامین می کند؟
Alpine در حال حاضر جزئیات دیگررا در سینه خود نگه مثل یک راز نگه داشته است، اما ما می توانیم برخی جزئیات را پیش بینی کنیم.

اینتل CAR نشان می‌دهد که A290 جدید که بر روی پلت‌فرم جدید رنو CMF-BEV کار می‌کند، احتمالاً A290 دارای موتورهای قوی‌تری است که از مگان E-Tech و نیسان آریا ساخته شده‌اند. معاون مهندسی رنو، ژیل لو بورن، در سال 2022 گفت: «برای ارتقای عملکرد، می‌توانم موتور را از پلت فرم CMF-EV [که زیربنای مگان E-Tech و نیسان آریا است] قرار دهم. این 160 کیلووات (215 اسب بخار)، با طرح اختصاصی است.

در مورد اندازه باتری، بسته حدوداً 52 کیلووات ساعتی احتمالاً همان اندازه باقی می ماند و آلپاین از فناوری باتری رنو بهره می برد. لو بورن گفت: «باتری [آلپاین] تقریباً همان [باطری پایه رنو] خواهد بود، اما برای عملکرد باید جریان را افزایش دهم، بنابراین بسیار مشابه خواهد بود اما یکسان نیست. برخی از مصالحه در محدوده، اما زندگی این است!

با این حال، A290β برخی ارتقاء عملکرد بالقوه فراتر از برخی موتورهای قوی تر از R5 را نشان می دهد. آلپاین می گوید این خودروی نمایشی دارای سیستم تعلیق اصلاح شده و ترمزهای قوی تر با کالیپرهای چهار پیستونه برمبو از A110 است. ABS دارای 11 تنظیمات (به دلایلی) است و سه حالت درایو وجود دارد: مرطوب، خشک و کامل

هاچ بک جدید باتری الکتریکی آلپاین در سال 2024 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا