تویوتا Highlander مدل 2014

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲

تویوتا Highlander مدل 2014

نسل سوم تویوتا Highlander به عنوان یک SUV ساز متوسط در Auto Show 2013 نیویورک معرفی شد.

طراحی بیرونی کاملا جدید است و حس قدرت را تداعی می کند و همچنین تکمیل کننده آن ، طراحی جدید داخلی است که سبکی جدید در یک SUV سایز متوسط محسوب می شود.با داشتن سه ردیف صندلی برای جا دادن 8 سرنشین ، بسیاری از تجهیزات استاندارد ، کابین مجهز و دارای تکنولوژی های مختلف  و همچنین قسمت بار با فضای بیشتر ، Highlander جدید پیشنهاد خوبی برای داشتن راحتی و استایل متعادل و ظریف و بسیاری از ابزار کاربردی است.برای انتخاب نوع پیشرانه 3 انتخاب پیش روی مشتری است : یک پیشرانه 4 سیلندر با مصرف سوخت اقتصادی ، یک پیشرانه V6 قدرتمند که به یک گیربکس 6 سرعته جدید کوپل شده و دارای عملکرد بسیار عالی دارد ، و در نهایت یک پیشرانه V6 هیبریدی که برای بیشتر شدن مسافت پیموده شده و مصرف کمتر و همچنین تولید آلودگی کمتر در نظر گرفته شده است.

نمای بیرونی تویوتا Highlander پیچیده ، پویا و قوی است.از ویژگی های ظاهری آن می توان به کمتر شدن ارتفاع سقف برای بهبود آیرودینامیک ، و شکل پنل درها اشاره کرد.طول آن حدود 7.6 سانتی متر و عرضش 3.8 سانتی متر رشد داشته است.که باعث شده ظاهری قویتر و جذابتر داشته باشد.

در قسمت جلو ، جلو پنجره جدید آن به شکل ذوزنقه طراحی شده و همچنین ظاهر چراغ های جلو و گلگیرهای حجیم نمای جلوی آن را تهاجمی تر نموده است.

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_0d

در ساختار بدنه تویوتا Highlander از فولاد با مقاومت بالا برای افزایش مقاومت استفاده شده است. تغییرات دقیقی که تویوتا در ستون A این مدل داده است دید جلو را بهبود بخشیده است ، و همچنین  شیشه مثلثی عقب بزرگتر شده تا دید وسیعتری را به راننده و سرنشینان ارائه دهد.

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_07

از نظر آلودگی صوتی و لرزش و ارتعاش بهبود یافته.صداهای داخل اتاق هم از طریق قرار دادن مواد عایق در قسمتهای کف حدود 30 % کاهش یافته است.شیشه جلو از نوع آکوستیک است که به کمتر شدن صدای ورودی به کابین کمک می کند ، و حتی سقف پانورامای Highlander هم طوری طراحی شده که  کاهش صدای باد و … را در پی دارد حتی وقتی باز است.

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_09

لرزشها و ارتعاشات از طریق پوشش ضد صدایی که در داشبورد به کار رفته ، بهبودهایی در راستای ایزوله بودن اتاق ، و استراتژی محل قرار دادن موتور ، به حداقل رسیده است.بهبودهایی در شکل اگزوز برای کاهش نویز و ارتعاشات نیز داده شده است.

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_0c

داخل تویوتا Highlander بسیار مرغوب و پیشرفته به نظر می رسد.مهندسین تویوتا  طراحی جدیدی در فضای داخلی را میان هم کلاسان Highlander در این خودرو به وسیله اضافه کردن قابلیتهای جدید و نوآورانه ، پدید آورده اند.مدل 2014 این خودرو فضای بزرگ و با کیفیتی را به مشتری ارائه می دهد که حداکثر ظرفیت آن 8 سرنشین است و از تکنولوژی به روز و راحتی و آسایش خوبی برخوردار می باشد.

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_0f

فضای داخلی تویوتا Highlander جدید با بهره گیری از مواد به کار رفته  مرغوب  پیشنهاد خوبی برای کسانی است که فضایی مجلل و لوکس را مد نظر دارند.در همه Highlander ها از مواد نرم در داشبورد و رودری ها استفاده شده است و علاوه بر آن قطعات نقره ای رنگ ، ساتن  و قطعات با روکش کرومی نیز در سراسر کابین به چشم می خورد.پنل های چوبی نیز در جلو داشبورد و رودری ها کار شده است که باعث ایجاد فضایی با ظرافت و لوکس بودن بیشتر شده است.همچنین استفاده از چرم مرغوب سوراخدار برای صندلی ها ، فرمان و سردنده چرم دوزی شده نیز به این مهم کمک نموده است.پوشش سقف با کیفیت و آفتابگیر برای سرنشینان ردیف دوم نیز باعث راحتی بیشتر در کابین Highlander است.

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_12

کنسول وسط دارای در کشویی است و برای قرار دادن دست بسیار مناسب و راحت است و علاوه بر این در زمان باز بودن فضای زیادی را در اختیار سرنشینان می گذارد در حدی که می توان یک کیف دستی را به راحتی در آن جای داد.

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_19

تمام Highlander ها مجهز به یک نمایشگر چند منظوره با طراحی جدید هستند که در میان داشبورد به چشم می خورد.نورپردازی داخل اتاق نیز در اطراف داشبورد و درها محیط را زیباتر کرده است.

ردیف دوم برای 2 نفر تعبیه شده و در میان دو صندلی یک سینی پیش ساخته برای قرار دادن فنجان و … وجود دارد که راحتی بیشتر را برای سرنشینان ردیف دوم به همراه دارد.وارد شدن به ردیف سوم با استفاده از حالت کشویی یک مرحله ای ساده تر شده است که حدود 7 سانتی متر به فضای این قسمت اضافه کرده که در نهایت باعث راحتتر شدن ورود و خروج به ردیف سوم می شود.در کل طول کلی اتاق حدود 11 سانتی متر در ردیف سوم افزایش یافته و یک حالت شیب مانند به راحتی بیشتر سرنشینان ردیف سوم کمک کرده است.مانند ردیف دوم ، ردیف سوم هم به نسبت 60/40 برای راحتی و انعطاف پذیری بیشتر تقسیم شده است.محفظه بار در پشت ردیف سوم حدود 34% بزرگتر شده است.

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_1c

از آپشنهای داخل اتاق می توان به سیستم چراغ اتوماتیک ، کروز کنترل اتوماتیک ، سیستم ورود بدون کلید (Keyless go) ، مموری صندلی راننده ، گرم کن و تهویه صندلی های جلو ، گرم کن صندلی های ردیف دوم ، و گرم کن فرمان اشاره کرد.

افزایش عمکرد دینامیکی ، هندلینگ و راندمان و بهره وری در Highlander جدید مشاهده می شود.بر روی تویوتا Highlander جدید 3 پیشرانه نصب می شود و قابل انتخاب است.اولی یک پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر با یک منیفولد ورودی متغیر و سیستم هوشمند زمان بندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ ها به صورت دوال ( VVT-i) است که سیستم  Dual VVT-i در آن ، هم سوپاپ های ورودی هوا و هم سوپاپ های خروج دود را کنترل می کند تا گشتاور بهتر و مصرف کمتر و در کل راندمان بهتری به دست آید.این پیشرانه به وسیله یک گیربکس 6دنده با کنترل اتوماتیک نیرو را به چرخ ها منتقل می کند.

دومی یک پیشرانه V6 با حجم 3.5 لیتر است که مانند پیشرانه 2.7 لیتری مجهز به منیفولد ورودی متغیر و سیستم Dual VVT-i است.به لطف یک گیربکس جدید با کنترل الکترونیکی شتاب و مصرف بهبود یافته اند و همچنین این گیربکس مجهز به سیستم تعویض دستی نیز می باشد.

مدل های هیبریدی Highlander دارای یک پیشرانه V6 با حجم 3.5 لیتر می باشد که از یک موتور الکتریکی با گشتاور بالا نیز در کنار آن استفاده شده است که باعث افزایش قدرت و کاهش چشمگیر مصرف سوخت می شود.

در تویوتا Highlander تکنولوژی  کنترل گشتاور دینامیکی و انتقال به هر 4 چرخ (AWD) ، پیشرفت در عملکرد سیستم تعلیق ، و بهینه سازی فرمان برقی ، باعث ایجاد تجربه  رانندگی پویا و بهتر در این مدل شده است.فنر و کمک فنر ها در جهت هندلینگ بهتر خودرو تنظیم و بهینه سازی شده اند.Highlander دارای سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و بازوی جناغی دوبل در عقب می باشد و همچنین در هر 4 چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی است.چرخ ها در دو سایز 18 و 19 اینچی در دسترس هستند.

سیستم کنترل گشتاور دینامیکی به صورت اتوماتیک گشتاور را بین چرخهای جلو و عقب تقسیم می کند.راننده می تواند میزان توزیع گشتاور بین چرخهای عقب و جلو را در صفحه نمایش ببیند.تویوتا Highlander همچنین مجهز به سیستم کنترل پایداری (VSC)  و فرمان برقی (EPS) که به همراه سیستم کنترل گشتاور دینامیکی در نهایت باعث هندلینگ و پایداری بهتر Highlander می شوند.

همه Highlander های جدید مجهز به سیستم چند رسانه ای “Entune” تویوتا هستند که شامل یک صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی به همراه تکنولوژی بلوتوث و تشخیص صدا به صورت استاندارد می باشد.همچنین یک انتخاب دیگر نیز در دسترس مشتری است و آن هم سیستم چند رسانه ای “Entune” با صفحه نمایش لمسی 8 اینچ به همراه 12 بلندگوی JBL است.و در آخر یک سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب نیز به عنوان آپشن قابل انتخاب است.

همه Highlander های جدید به صورت استاندارد دارای 8 ایربگ ، سیستم کنترل پایداری (VSC) ، سیستم کنترل کشش ، EBD و ABS ، سیستم کمک ترمز (BA) ، و سامانه Start/Stop هوشمند ، دوربین عقب و سامانه کمکی شروع حرکت

Hill-Start Assist Control می باشند.همچنین در مدلهای 4 چرخ متحرک (AWD) یک قفل AWD نیز قرار داده شده است.

ویژگی های ایمنی و راحتی جدیدی نیز در این مدل به چشم می خورد.مانند سیستم هشدار نقطه کور ، هشدار خروج از خط ، سیستم پیشگیری از برخورد و … .

Toyota-Highlander_2014_1600x1200_wallpaper_21

تویوتا Highlander جدید در سال 2014 در دسترس مشتریان خواهد بود.


بدون دیدگاه