اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدرفناوری و تکنولوژی

ریکشا الکتریکی آئودی، فناوری قدیمی، قلب جدید

چه باور کنید چه نه، این دومین خودروی دیفرانسیل عقب است که در تاریخ آئودی وجود دارد. ممکن است یک ریکشا باشد اما این مورد خاص است: با باتری های e-Tron تغذیه می شود.

آئودی با Nunam، ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی انرژی تا از باتری‌هایی که دیگر برای خودروهای برقی قابل استفاده نیستند استفاده کند و با آنها چیز جدیدی ایجاد کند.

آئودی علاوه بر توضیح مزایای چنین پروژه‌ای، حتی به ما اجازه داد آن را (هر چند مختصر) در داخل کارخانه بروکسل خود – همان مکانی که بسته‌های باتری و Q8 e-Tron این برند را تولید می‌کند، برانیم.

این شاید عجیب ترین ملشین باشد که دیده ام…
به احتمال زیاد حق با شماست اما آئودی و نونام بسیار مشتاق توضیح استدلال خود هستند.

پرودیپ چاترجی، یکی از بنیانگذاران Nunam، می گوید: «بیش از 1.5 میلیارد نفر در فقر انرژی هستند و نزدیک به یک میلیارد نفر اصلاً برق ندارند. اصلا دسترسی هم داشته باشید اما باتری به خودی خود یکی از گران قیمت های لوازم خودر است، بنابراین یافتن راه‌هایی برای کاهش هزینه ذخیره‌سازی انرژی به جوامع کمک می‌کند تا دسترسی بیشتری داشته باشند.»

در حال حاضر بیشتر بازار های جهان در حال تغییر به خودرهای الکترونیکی هستند و خودروهای باتری‌دار بیشتری به جاده‌ها می‌آیند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باتری آنها پس از سال‌ها استقاده دیگر قابل استفاده نخواهند بود.قطعا بعد از غیر قابل مصرف بودن باتری ها باید به فکر یک باتری دیگر باشید یا می‌توانید بارتی قدیمی را برش داده و آن را برای استفاده‌های دیگر تغییرکاربری دهید.

ذخیره سازی انرژی یک ابتکار بزرگ است و به ذخیره واقعی بیشتری نیاز دارد زیرا جهان (بسیار آهسته) از سوخت های فسیلی در نیروگاه های خود دور می شود. برای مثال نیروگاه های انرژی خورشیدی و بادی برای ذخیره نیرویی که استخراج می کنند به باتری نیاز دارند و مثال Nunam برای تامین انرژی پایدارتر در مناطق روستایی نیز به باتری نیاز دارد.

و اینگونه است که به ریکشا می رسیم…
آئودی و نونام می‌گویند که ریکشاها خیلی دور نمی‌روند یا خیلی سریع سفر نمی‌کنند، به این معنی که الزامات بسیار متفاوتی برای باتری دارند که به ماژول‌های e-Tron تخریب‌شده اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تری در دنیای واقعی مستقر شوند. برای وسایل نقلیه با برد و توان کمتر و همچنین وزن کلی کمتر، بسیار امیدوارکننده هستند. در پروژه زندگی دوم خود، از باتری‌های خودروهای الکتریکی در خودروهای الکتریکی استفاده مجدد می‌کنیم. Chattergee می گوید، ممکن است آن را تحرک الکتریکی «لایت» بنامید. «ما در تلاشیم تا بفهمیم باتری‌ها هنوز هم در این مورد استفاده پرقدرت می‌توانند چقدر نیرو ارائه کنند.»

هدف این است که ریکشاهای الکترونیکی (که تاکنون سه مورد ساخته شده است) توسط سازمان های غیرانتفاعی در هند مورد استفاده قرار گیرد، از جمله یکی که هدف آن کمک به تقویت فرصت های شغلی برای زنان است. طرح این است که ریکشاها با امکانات شارژ خورشیدی و راه حل ذخیره انرژی عرضه شوند.

ریکشاها توسط مهندسان کارآموز آئودی در کارخانه این برند در Neckarsulm با اطلاعات و کمک Nunam توسعه و ساخته شدند. تیمو انگلر، رئیس آموزش مهندسی خودرو و لجستیک در Audi Neckarsulm، می گوید: «کارآموزان دائماً با یکدیگر در ارتباط هستند، مهم است که کارآموزان از ابتدا تا انتها در پروژه مشارکت داشته باشند و به آنها آزادی داده شود. مشارکت کنند و ایده های خودشان را امتحان کنند. «یادگیری با انجام دادن» دستور ما برای موفقیت است. در عین حال، ما دانش بنیادی را در توسعه فناوری‌های حمل و نقل الکتریکی، بهره‌وری منابع و شارژ به روشی تقریباً بازیگوش و اتفاقی به ما منتقل می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا