دسته‌بندی نشده

ماشین پرنده «Switchblade» برای برخاستن آماده است

تا به حال رویای ماشین پرنده را دیده اید؟ زمان ورود به عصر جتسون ها فرا رسیده است، پس محکم نگه دارید. سامسون اسکای ساخت یک نمونه اولیه خودروی پرنده را 14 سال پیش آغاز کرد و در حال حاضر برای پیش‌سفارش محصول نهایی سپرده‌گذاری می‌کنند. بر کسی پوشیده نیست که شرکت های زیادی در حال تلاش برای معرفی خودروهای پرنده هستند. با این حال، به نظر می رسد که هیچ یک از آنها در تلاش های خود موفق نبوده اند.

Samson Switchblade، یک سه چرخ سریع که می تواند فوراً به هواپیما تبدیل شود، پس از دریافت مجوز سازمان هوانوردی فدرال (FAA) برای قابلیت پرواز، آخرین مرحله آزمایش پرواز را آغاز کرده است. Samson Sky پس از انجام موفقیت آمیز آخرین مرحله، با توزیع خودروی پرنده Switchblade آغاز خواهد شد. آیا این خودروی پرنده از قابلیت های فنی لازم برای حکومت بر جاده ها و آسمان ها برخوردار خواهد بود؟

بسیاری از ایده‌های ماشین‌های پرنده در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی آینده‌نگر به تصویر کشیده می‌شوند، که باعث می‌شود فرد باور کند که داشتن یک ماشین پرنده در دنیای واقعی یک مفهوم دوردست برای دورانی دیگر است. با این حال، این دیگر صدق نمی کند، زیرا اعلام این که خودروی پرنده Switchblade که بیش از ده سال در حال توسعه است، به زودی برای فروش عرضه می شود، توجه عموم را برانگیخته است.

در اوایل سال جاری، Samson Sky، که بر روی خودروهای پرنده داخلی تمرکز دارد، تایید کرد که Switchblade امتحان FAA را پشت سر گذاشته است. تست‌های پروازی آخرین مانعی است که پس از دریافت مجوز سازمانی برطرف می‌شود و پس از انجام، تجاری‌سازی مدل پیش می‌رود.

اگرچه خودروهای پرنده دیگری نیز در بازار وجود دارد، از جمله جتسون وان از شرکت سوئدی جتسون، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، خودروی پرنده Switchblade اولین خودروی موجود در ایالات متحده خواهد بود.

Switchblade به دلیل بال هایش که شبیه چاقوی ارتش سوئیس است نام خود را به این نام داده اند. بال‌های Switchblade را می‌توان با فشار دادن یک دکمه در حین کار کردن موتور تا کرد یا باز کرد. این خودروی پرنده دارای فناوری منحصر به فردی است که در صورت برخورد تصادفی دکمه سوئیچ توسط راننده در حین پرواز، داشبورد را خاموش می کند.

با توجه به مشخصات فنی این سفینه، می تواند با اوج سرعت 200 مایل در ساعت و ارتفاع حدود 16500 فوت یا بیش از 20000 متر زیر ارتفاعی که اکثر هواپیماهای تجاری در آن کار می کنند پرواز کند. این شرکت قول داده است که این خودروی پرنده دارای موتور سه سیلندر خنک‌کننده مایع سامسون 190 اسب‌بخار با فناوری Skybrid باشد.

فضای داخلی زیبای خودروهای لیمیتد ادیشن به‌طور خاص ساخته شده و دارای موادی مانند چرم، فرش، فلزات، چوب و حتی برش‌هایی از سنگ‌های قیمتی و الماس است. علاوه بر این، استریوهای بهبود یافته، نمایشگرهای هدآپ، ابزارهای امنیتی و حفاظت در دسترس هستند.

قیمت اولین خودروی پرنده 150000 دلار خواهد بود. در حال حاضر یک لیست انتظار برای کسانی که می خواهند ماشین پرنده Switchblade را خریداری کنند در دسترس است.

علیرغم ناشناخته ها، این واقعیت که فانتزی ناوگان خودروهای پرنده قرار است به واقعیت تبدیل شود، بی اهمیت نیست و شاید این شروع دنیای جدیدی از خودروها باشد که طیف خودروها را گسترش داده و به لذتی خوشایند تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا