اخباراخبار خارجیاسلایدر

تویوتا تاندرا TRD پرو ۲۰۲۳ برای بررسی ۱۲ ماهه آماده می‌شود

تاندرا ۲۰۲۳ خودروی زمخت و خشن محسوب می‌شود که توانایی‌های آفرود بسیاری دارد. اما تجربه یک سال زندگی با هیولای ژاپنی چگونه است؟!
ظاهر وانت سرزنده تویوتا به لطف رنگ بیش‌از اندازه روشن نارنجی و ترکیب آن به‌همراه جلوپنجره مخصوص TRD، طاق چرخ‌ها و تخت بار سیاه و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی BBS نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. ممکن است برخی به‌طور کلی علاقه‌ای به وانت‌های پر رزق‌وبرق نداشته باشند اما اکثر کسانی که در جاده‌های آمریکا این خودرو را می‌دیدند، آن را تحسین می‌کردند.
تویوتا برخی محصولاتش را با پسوند TRD پرو عرضه می‌کند که درحقیقت بالارده‌ترین نسخه آن خودرو به شمار خواهد رفت. پکیج TRD پرو ر تاندرا ۲۰۲۳ شامل بهبودهای فنی برای عملکرد بهتر در خارج از جاده و تغییرات ظاهری برای تمایز این نسخه از سایر نمونه‌های است. ضربه‌گیرهای ۲.۵ اینچی فاکس، ۱.۱ اینچ افزایش ارتفاع، تایرهای آفرود فالکن وایلدپیک A/T، دیفرانسیل عقب قفل‌شونده و حالت‌های رانندگی مخصوص مسیرهای غیرجاده‌ای تنها بخشی از امکانات اضافه تاندرا TRD پرو را در بر می‌گیرد. تویوتا برای هرچه ویژه‌تر نشان دادن این پکیج از رینگ‌های اختصاصی، چراغ‌های مخصوص آفرود و… استفاده کرده است.
درون کابین هم شاهد همان حس‌وحال بدنه بیرونی هستیم که هماهنگی زیبایی ایجاد کرده و باعث شده تا نمایشگر ۱۴ اینچی کنسول مرکزی به‌خوبی سرجایش قرار بگیرد. تویوتا نمایشگر مرکزی توندرا را برخلاف رقبایی چون F-150 لاتنینگ، به‌صورت افقی قرار داده است. خریدار می‌تواند با انتخاب برخی رنگ‌های بدنه خاص، از رنگ سرخ برای دوخت و برخی اجزای داخلی بهره‌مند شود. برای رنگ‌های چون نارنجی نیز تنها انتخاب کابین، رنگ سیاه محسوب می‌شود. تویوتا سقف خودرو را به یک سانروف پانورامیک مجهز کرده که به نورپردازی بهتر آن در طی روز کمک شایانی می‌کند و حس فضایی باز را برای سرنشینان ایجاد می‌کند.
یک موتور ۳.۴ لیتری تویین توربوی V6 هیبریدی نیروبخش پیکر تاندرا TRD پرو ۲۰۲۳ است که توان تولید ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۸۱ نیوتن‌متر
گشتاور را دارد.
نیروی موتور از طریق جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. جدا از این حقیقت که شتاب این تویوتا نسبت‌به رقیبی چون رم ۱۵۰۰ TRX کمتر است، تویوتا تلاش کرده که برای رسیدن به صدایی شبیه به موتور V8 رقیب از صدای تصنعی استفاده کند که ممکن است به مذاق همگان خوش نیاید؛ چراکه برخی موارد هماهنگی لازم را با پدال گاز ندارد.
تویوتا اعلام کرده که در ساخت تاندرا ،روی مصرف سوخت خودرو و بهینه بودن موتور V6 هیبریدی آن توجه خاصی نکرده است؛ با این وجود عملکرد وانت ژاپنی در این قسمت، حداقل روی کاغذ از سایر رقبا کمی بهتر جلوه می‌کند؛ البته مانند تمام وانت‌های خوش‌خوراک دیگر، ارقام اعلام شده همیشه خوش‌بینانه درنظر گرفته شده‌اند. توندرا باتوجه به اندازه‌گیری EPA در شهر، بزرگراه و به‌صورت ترکیبی به‌ترتیب ۱۳، ۱۱.۷ و ۱۲.۳ لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.
خوشبختانه ژاپنی‌ها در زمینه توان حمل بار چیزی برای تاندرا TRD پرو کم نگذاشته‌اند. این خودرو سنگین می‌تواند تا ۵ تن وزن را یدک و ۶۵۷ کیلوگرم بار را هم روی تخت بار ۱.۶۷ متری‌اش حمل کند.
تویوتا برخلاف نمونه‌های آمریکایی از عرضه تاندرا TRD پرو با ملزومات اضافه، گزینه‌ها و آپشن‌های جانبی از طرف نمایندگی خودداری کرده است. جدا از رنگ بدنه خاص، تنها گزینه‌های دردسترس برای این خودرو شامل قفل چرخ، رکاب تخت بار، فیلم محافظ رنگ و… می‌شد که قیمت نهایی خودرو را به ۷۱,۹۹۸ دلار رساند.
تاندرا TRD پرو ۲۰۲۲ در بررسی‌های اولیه چندان عملکرد مناسبی را از خود نشان نداد و گوی را به رقبایی چون شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ تریال باس، فرود F-150 ترمور و رم ۱۵۰۰ TRX پس داد. هنوز سوالات زیادی پیرامون کیفیت ساخت این خودرو، مواد به‌کاررفته در کابین، سواری داخل جاده و عملکرد آفرود آن وجود دارد
که باید در درازمدت روشن شود. با یک سال بررسی این خودرو در مسیرهای گوناگون و زندگی با آن، می‌توان تمام ابعاد و نحوه رفتار محصول تازه تویوتا را درک کرد.
خوشبختانه هدف از چنین بررسی، کمک به نتیجه‌گیری خوانندگان و داشتن اوقاتی خوش با این خودرو است. سرانجام مشخص می‌شود که آیا تاندرا TRD پرو همان‌گونه که در نامش اشاره می‌کند یک
حرفه‌ای (پرو) هست یا نه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا