“مالیات واردات” خودروهای لوکس چه قدر است؟

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲

“مالیات واردات” خودروهای لوکس چه قدر است؟

محمدرضا نادری معاون فنی و امور گمرکی گمرک گفت: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون برنامه پنجم توسعه از همه کالاهای وارداتی به استثنای کالاهایی که در قانون از مالیات معاف شده است معادل 6 درصد ارزش و حقوق گمرکی مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود.
وی گفت: براساس ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده در 17 الی 18 بند مشخص شده که چه کالاها و خدماتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند که این کالاها شامل محصولات کشاورزی، کالاهای سبد غذایی و مصرفی مردم و اموال غیرمنقول را در پی دارد که معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک افزود: ازتمام خودروهای وارداتی نیز معادل 6 درصد ارزش و حقوق گمرکی مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ براین اساس اگر ارزش یک خودرو 100 هزار دلار باشد با احتساب دلار با نرخ ارز اعلام شده از سوی بانک مرکزی این رقم به ریال تبدیل شده و اگر این خودرو حجم موتور کمتر از 2500 سی سی داشته باشد 40 درصد حقوق گمرکی آن معادل 40 هزار دلار نیز به ریال تبدیل شده و 6 درصد آن به عنوان مالیات دریافت می شود.با احتساب دلار 2500 تومانی از یک خودرو 100 هزار دلاری ،21میلیون تومان مالیات دریافت می‌شود.


بدون دیدگاه