واردات خودرو برای تاکسی

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲

واردات خودرو برای تاکسی

بابک هاشمی شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از رانندگان تاکسی در بوشهر اظهار داشت: منتظر خودروسازان نخواهیم بود، اکنون 20 ماه است که تاکسی در کشور توزیع نشده و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است تاکسی در اختیار ما قرار دهد

وی اضافه کرد: اگر این اتفاق نیفتد مجبوریم بار دیگر پیگیر واردات خودرو برای حل مشکلات مردم و نوسازی ناوگان باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور تصریح کرد: به خودروسازان هشدار جدی می‌دهیم اینطور با ما بازی نکنند، چند هفته پیش قول داده بودند که خودروی مورد نیاز برای استفاده تاکسی تامین کنند اما این اتفاق نیفتاد.

هاشمی افزود: در زمینه نوسازی تاکسی‌ها پلیس راهور در زمینه عدم احراز معاینه فنی خودروهای فرسوده در قالب فرم‌های ویژه همکاری کرده و کارشناسان پلیس راهور نسبت به تایید تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

فعالیت 400 هزار راننده در قالب 330 هزار تاکسی در کشور

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور تصریح کرد: ناوگان تاکسیرانی شهری کشور با 330 هزار تاکسی بزرگ‌ترین خانواده حمل و نقل در کشور است و برخود می‌بالیم که بیشترین حجم جابجایی کشور توسط تاکسی انجام می‌شود.

هاشمی ابراز داشت: 400 هزار راننده تاکسی هم در این ناوگان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در 100 شهر کشور شبکه اتوبوسرانی وجود دارد و دو شهر هم از مترو بهره‌مند شدند، اما در یک هزار شهر در کشور جابجایی مسافر توسط تاکسی انجام می‌‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور با بیان اینکه شهرها تاکسی محور بوده، اما بدون استفاده از یارانه و اعتبار خاصی خدمات رسانی می‌کنند، گفت: بر اساس یک آمار روزانه بیش از 10 میلیون نفر در قالب 30 میلیون سفر شهری در کشور توسط تاکسی‌ها جابجا می‌شوند.

هاشمی افزود: از دولت جدید انتظار داریم نسبت به مشکلات عدیده تاکسیرانان در کشور اقدام کند، در قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه سهم اعتباری تاکسی‌ها 25 درصد، اتوبوس 40 درصد و مترو را 10 درصد در نظر گرفتند و اعتبارات هم بر اساس همین درصدها پیش بینی شده، اما هیچکدام از این درصدها محقق نشده است.

مترو یک ژس مدیریتی شده است

هاشمی گفت: به مترو به عنوان یک پز و ژس مدیریتی نگاه می‌شود و با وجود هزینه‌های زیاد، اما نتیجه نداشته و شبکه اتوبوسرانی هم نتوانسته پوشش مناسبی در شهرهای کشور داشته باشد لذا پیگیر هستیم تا سهم تاکسی از اعتبارات کشوری بیشتر شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور ادامه داد: نوسازی تاکسی‌ها، توسعه ناوگان تاکسیرانی، بیمه، ایجاد تعمیرگاه‌های مجاز، امکانات رفاهی و… در اولویت برنامه‌های ماست.

وی اضافه کرد: با وجود اختصاصاً 800 دستگاه تاکسی به استان بوشهر اما این میزان به دلیل مشکلات متعدد عملیاتی نشده است.

هاشمی اذعان داشت: باید فرد مالکی را از تاکسی دور کنیم و بوشهر در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور خاطرنشان کرد: تاکسی گردشگری، مدارس، بی سیم باید تقویت شود تا سازمان تاکسیرانی به سیاستگذاری‌های کلان اقدام کند.


بدون دیدگاه