قیمت انواع موتور سیکلت

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲

قیمت انواع موتور سیکلت

موتورسیکلت از آن دست وسایل حمل‌ونقل است که فصل خوب و بد برای استفاده دارد؛ در فصل زمستان استفاده‌اش کمتر از سایر فصول است و اگر چاشنی بارش نزولات جوی هم به آن اضافه شود، بسیاری از مخاطبان خود را رفیق نیمه‌راه می‌بیند. به صورت معمول، این رویکرد باعث می‌شود تا خرید و فروش این دوچرخه موتوردار هم در فصل سرما کمتر از ماه‌های قبل شود و رونق تابستانی از این بازار رخت بربندد. اما طی‌ سال جاری، بازار موتورسیکلت‌ها برخلاف دیگر سال‌ها با زمستانی بسیار گرم مواجه است و خرید و فروش‌‌های زیادی انجام می‌شود

 

bajaj-pulsar-blueocean-wallpaper

به صورت معمول فصل تابستان در نظر عموم مردم، فصل مناسبی برای تعویض یا خرید وسیله‌نقلیه و مسکن است اما این‌که چرا ‌سال جاری و در فصل زمستان بازار دوچرخه‌ها، مانند تابستان بازار گرمی دارد کمی جای بحث است چراکه بعد از افزایش چندبرابری قیمت خودرو و ورود خودروهای گرانقیمت، موتورسیکلت‌های گرانقیمت هم در بازار برای خود حکومتی به‌پا کردند و برخی از خریداران خودرو به سمت بازار موتورسیکلت هدایت شدند! از‌ سال۱۳۹۰ که نوسانات قیمتی در حوزه موتورسیکلت آغاز شد، این نوسان قیمت موتور‌سیکلت‌ها را به دوبرابر و در برخی از مدل‌ها تا ۳برابر افزایش داده، اما جالب‌تر این است که با چنین قیمت‌هایی هم طرفداران و خریداران این حوزه روزبه‌روز رشد داشته است.
 
بازارهای موتورسیکلت

نگاهی به بازارهای خرید و فروش موتورسیکلت هم گویای این ماجراست که در مناطق مختلف تهران، فروشگاه‌های این حوزه رو به افزایش بوده و فروشگاه‌های تازه‌ای به‌عنوان فروشگاه موتورسیکلت در همین ایام فعال شده‌اند تا تاییدی بر رونق بازار این حوزه باشند.

گمرک یکی از خیابان‌های معروف و قدیمی تهران است که با خرید و فروش موتورسیکلت شناخته شده. اما این روزها، معامله این وسیله دو چرخ از این خیابان فراتر رفته و در همه‌جای تهران قابل‌مشاهده است. اگر به یکی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت وارد شوید، مشاهده می‌کنید که موتورها در طبقه و روی هم نمایش داده می‌شوند و موتورهای پر زرق و برق و جدید در اولویت دید خریداران قرار دارند.
 
موتورهای ارزان قیمت

اما در بررسی قیمت موتورسیکلت هم باید به این موضوع اشاره داشت که قیمت‌های مختلف در این بازار، حق انتخاب مناسبی را به خریداران می‌دهد؛ از یک‌ تا ۱۰۰‌میلیون تومـان! در دســته موتورســیکلت‌های ارزانقیمت، تقاضای بالاتری برای این نوع موتورسیکلت‌ها وجود دارد اما موتورسیکلت «کیان» و طرح‌های «ویو» ژاپن ارزان‌ترین برندهای ایرانی در فروشگاه‌های موتورسیکلت هستند و میانگین قیمتی این نوع موتورهای ارزانقیمت‌تر، از یک‌میلیون تومان شروع و تا یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان ادامه دارد.

اما در این دسته، موتورسیکلت‌های دیگری هم وجود دارند که با طرح‌های مشابه ارزانترین‌ها، کیفیت بهتری ارایه می‌دهند و از ۲‌ تا ۶‌میلیون‌تومان قیمت می‌خورند.
 
موتورهای ۶‌میلیون‌تومانی

دسته بعدی موتورسیکلت‌ها، موتورسیکلت آپاچی و پالس دو‌برندی هستند که با یکدیگر برای جذب بازار داخلی تلاش می‌کنند. این دو برند هندی با توجه به قدرت و ظاهر متفاوت‌ترشان از دسته اول، چند سالی است که برای افزایش سهم بازار خود در ایران تلاش می‌کنند.

آپاچی، موتورهای خود را در ۲مدل ۱۸۰ و ۱۶۰ سی‌سی به بازار عرضه کرده و با قیمت‌های ۵‌میلیون و ۸۵۰‌ هزارتومان و ۵‌میلیون و ۲۵۰‌هزارتومان به دست مشتریان می‌رسد. موتور پالس هم با قدرت موتور ۱۸۰ سی‌سی با قیمت ۵‌میلیون و ۹۰۰‌ هزار تومان عرضه می‌شود.

پرفروش‌ها

اگر با دقت به خیابان‌های تهران و موتورسیکلت‌های موجود در این خیابان‌ها نگاه کرده باشید، بیشتر موتورهای CG۱۲۵ به نظرتان آشنا می‌آ‌یند و این موضوع در ذهن‌تان شکل می‌گیرد که شاید این موتورها آمار پرفروش‌ها را در اختیار داشته باشند؛ اما بدانید که این‌گونه نیست و موتورهایی تقریبا گرانقیمت، بازار داخلی را تصاحب کرده‌اند و عنوان پرفروش‌ها هم‌اکنون در این بخش است. کمپانی TVS هند که موتورهای آپاچی را تولید می‌کند با عرضه موتوری در طرح ویو با نام ROCKZ به بازار ایران توانسته است، عنوان پرفروش‌ترین موتور را از آن خود کند

tvs rockz
 
بعد از این مدل، موتور آپاچی که با طرح جدید روانه بازار داخلی شده، گوی رقابت را از سایر رقبا ربوده است. قیمت این موتورها نزدیک به ۶‌ میلیون تومان است و هند امپراتوری بازار موتور را در ایران دراختیار دارد. بعد از آن کارخانه باجاج با ارایه موتورهای پالس توانسته سهم بازار خوبی را کسب کند. این موتورها بیشترین تقاضا را در تهران دارند که تعداد عرضه آن کم نیست. پالس هم موتورهای خود را با قدرت موتور ۱۳۵، ۱۸۰، ۲۰۰ و ۲۲۰ به بازار عرضه کرد که بین ۳ تا ۷‌میلیون قیمت دارند

bajaj pulse.

گران‌ترین‌ها

در بخش جذاب‌های بازار هم قیمت اندکی در حاشیه است و حوزه گران‌ترین‌ها را می‌سازد. موتورسیکلت مگلی با حجم‌موتور ۲۵۰سی‌سی امکانات فراوانی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد؛ این موتورسیکلت با قیمت ۵.۱۱ ‌میلیون‌تومان در بازار عرضه می‌شود و حجم باک این موتور انگلیسی، نزدیک به ۱۲ لیتر و وزن آن ۱۳۵ کیلوگرم است

magelle250r

از سوی دیگر موتورسیکلت هیوسانگ R Comet GT۲۵۰با حجم‌موتور ۲۵۰ سی‌سی با قیمت ۵.۱۸‌ میلیون‌تومان به دست مشتریان می‌رسد که بیشتر در رنگ قرمز طرفداران زیادی دارد. سیستم خنک‌کنندگی این موتورسیکلت در مقایسه با دیگر موتورسیکلت‌های همکلاسش در ایران کمی متفاوت است و با روغن، عمل خنک‌سازی انجام می‌شود. این موتورسیکلت همچنین برخـلاف بسـیاری از موتورسیکلت‌های ۲۵۰‌سی‌سی بازار از ۲سیلندر ۸ سوپاپ بهره می‌برد.  
 
موتورهای بالای ۳۵‌میلیون‌تومان

موتورسیکلت هوندا CBR۲۵۰R ژاپنی با حجم‌موتور ۲۵۰سی‌سی، قیمت ۳۵‌میلیون‌تومان را به خود اختصاص داده است. همچنین موتورسیکلت کاوازاکی Z۲۵۰بـا حجم‌موتــور۲۵۰ ســی‌سـی ۵۵‌میلیون‌تومان قیمت دارد. کاوازاکی Z۲۵۰ یکی از جدیدترین محصولات این موتورسیکلت ژاپنی و مهمان جدید بازار ایران است که از پیشرانه ۲ سیلندر ۲۴۹ سی‌سی ۸ سوپاپ بهره می‌برد.

honda cbr 250


حداکثر قدرت این موتورسیکلت به عدد شگفت‌انگیز ۵.۳۱ اسب‌بخار می‌رسد تا این موتورسیکلت ۱۶۸ کیلوگرمی به یکی از پرشتاب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار بدل شود. البته پرداخت مبلغ ۵۵‌ میلیون‌تومان برای تجربه این همه قابلیت شگفت‌انگیز فنی نیز چندان کم نیست.
 
مـوتـورسـیکـلت کـاوازاکـی KLXبا حجم‌موتور ۲۵۰ سی‌سی با قیمت ۳۵‌‌میلیون‌تومان در بازار عرضه می‌شود. KLXدر کلاس موتورسیکلت‌های آفرود کاوازاکی دسته‌بندی می‌شود و ضمن داشتن مشخصاتی مشابه KTM EXC-F حدود ۶‌ میلیون‌تومان از این موتورسیکلت اتریشی ارزان‌تر است. پیشرانه ۲۴۹ سی‌سی KLX توانایی تولید حداکثر قدرت ۲۴ اسب‌بخار را داراست و از گیربکس ۶ سرعته بهره می‌برد.

 

Kawasaki KLX250S


همچنین موتورسیکلت KTM EXC-F با حجم موتور ۲۵۰سی‌سی و قیمت ۵.۴۱‌‌میلیون‌تومان در بازار عرضه می‌شود. البته همان‌طور که از نام این موتورسیکلت پیداست، برای مسابقات موتورسواری طراحی شده و افراد زیادی با این موتور توانسته‌اند افتخار قهرمانی را کسب کنند.

Aprilia RSV_Mille_۱۰۰۰_R با قیمت ۴۲‌میلیون در بازار تهران خرید و فروش می‌شود که در رسته‌ گرانقیمت‌ها قرار دارد. وزن این موتور بیش از ۲۰۰ کیلوگرم است و از صفر تا صد آن ۳ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. فنر‌بندی و قابلیت تنظیم و کنترل عالی، ترمز‌های قدرتمند در جلو و قابلیت رؤیت خوب صفحات نمایشگر از نقاط قوت این موتورسیکلت به حساب می‌آید.

aprilia-rsv-mille_key

موتورسیکلت گرانقیمتی که طرفداران زیادی هم دارد، Ducati ۱۰۹۸ است که با قیمت ۶۸‌ میلیون و ۵۰۰‌ هزارتومان در بازار معامله می‌شود همچنینMvAugusta F۴CC با قیمت ۷۵‌میلیون‌تومان در رده‌ گران‌ترین‌ها قرار گرفته است.
 

ducati_1098


سود بالای خرید و فروش دست دوم‌ها

مدتی است بازار این حوزه آرام به نظر می‌رسد و استقبال مردم از موتورسیکلت نشان می‌دهد، اتفاقات مثبتی در این زمینه رخ داده است. اما نکته‌ای که قابل‌توجه است این که سرمایه فروشندگان کمی کاهش داشته ولی با این حال راضی به نظر می‌رسند. به این دلیل که برخی از فروشندگان و فعالان بر این عقیده هستند که این بازار همیشه مشتریان خود را دارد و اگر بازار افت کند، ضرر از سود است.

وقتی وارد منطقه نظام‌آباد، گمرک، خیابان زنجان و میدان شوش شوید، موتور فروش‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که در کنار خیابان مشغول به فعالیت هستند. این افراد کاسبی خود را از داخل به بیرون مغازه انتقال داده‌اند و مقابل فروشگاه‌شان می‌ایستند و موتوری که در حال عبور است را برای خرید فرامی‌خوانند.

دلیل این کار را از چند موتور فروش جویا شدیم و همه آنها گفتند که موتورسیکلت دست‌دوم یا کارکرده سود زیادی دارد. برای فروش موتورسیکلت صفرکیلومتر قیمتی که کارخانه به ما می‌دهد، معلوم است اما موتور دست‌دوم دارای یک نوسان قیمت است که می‌تواند سود زیادی را نصیب خریدار کند/خبرنگاران جوان.


بدون دیدگاه