خودرو در تسخیر نسل جدید سیستم‌عامل‌ها

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲

خودرو در تسخیر نسل جدید سیستم‌عامل‌ها

گوگل قصد دارد با همکاری تعدادی از شرکت‌های خودروساز کنسرسیومی تشکیل داده و سیستم عامل خود را بر روی وسایل نقلیه نصب کند.

به گزارش فارس به نقل از وایرد، از جمله شرکت هایی که گوگل با آنها وارد مذاکره شده می توان به هوندا، جنرال موتورز، آئودی و هینودای اشاره کرد. انتظار می رود اولین مجموعه از خودروهای مجهز به سیستم عامل آندروید تا اواخر سال 2014 روانه بازار شوند.

این کنسرسیوم به نام The Open Automotive Alliance (OAA) قصد دارد آندروید را به پلاتفورمی متداول برای هدایت خودروها مبدل کند.در این زمینه با خودروسازهای زیادی در کشورهای آلمان، آمریکا، ژاپن، کره و همین طور شرکت NVIDIA سازنده تراشه های رایانه ای مذاکراتی به عمل آمده است.

تسهیل دسترسی به فناور‌ی‌های همراه در خودروها، استفاده بی سیم از بسیاری از امکانات، دسترسی سریع و بی دردسر به اطلاعات ناوبری و هدایت و … بدون پرت شدن حواس راننده از جمله امکاناتی است که از این طریق در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.

رقیب اصلی گوگل در زمینه ارائه این خدمات مایکروسافت است که از سال ها پیش برای استفاده از ویندوز در سیستم های مختلف اتومبیل ها برنامه ریزی کرده است. اپل هم از سال 2012 برای افزودن برنامه سیری به برخی خودروها تلاش کرده است.


بدون دیدگاه