شورای رقابت قیمت پایه خودرو را با دلار 2450 تومانی تعیین كرد

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ | 2 نظر

شورای رقابت قیمت پایه خودرو را با دلار 2450 تومانی تعیین كرد

احمد نعمت‌بخش  با بیان اینکه نرخ دلاری که شورای رقابت برای قیمت خودرو در نظر گرفته‌ "‌2450 تومان" است، اظهار داشت: در صورتی که خودرو‌سازان از دلار آزاد (3 هزار تومان) استفاده می‌کنند ولی شورای رقابت به اشتباه در فرمول خود از نرخ "2450 تومان" استفاده کرده است

.

وی افزود: در حالی كه قیمت دلار در فرمول شورای رقابت 2450 تومان در نظر گرفته شده بود ولی هیچ ارز مبادله ای به خودروسازان و قطعه سازان پرداخت نشد و قیمت گزاری ناصحیح باعث ضرر و زیان تولید كنندگان گردید .

نعمت بخش به سیاست دولت دهم مبنی بر تعیین بهای کالا زیر قیمت تمام شده اشاره کرد و گفت: از این رو قیمت پایه شورای رقابت در راستای این نگرش و مربوط به فروردین 91 و حدود 14 درصد زیر قیمت تمام شده است.

دبیر انجمن خودرو‌سازان اظهار داشت: اگر نرخ دلار آزاد "2450 تومان" و قیمت پایه تصحیح شود تنها موجب خروج خودروسازان از حیطه زیان‌دهی خواهد شد و نباید این توقع را ایجاد كرد كه با وضعیت موجود قیمت خودرو كاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بنابراین امکان کاهش قیمت وجود ندارد چرا که بهای تمام اقلام تشکیل دهنده خودرو سه تا چهار برابر افزایش یافته است.

نعمت بخش درپایان گفت: خودرو‌سازان سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان متضرر شدند، وامسال نیز بیش از هزار میلیارد تومان ضرر كرده اند و مشخص نیست چه كسی پاسخگوی ضرروزیان خودروسازان و سهامداران خواهد بود.


2 دیدگاه

  1. حسین | مهر 29, 1394 | لینک نظر

    آقا خودروسازی داره ضرر میکنه ما هم راضی به ضرر شما نیستیم یه لطفی کنید زودتر در این دو شرکت در پیت رو ببندید . جلو ضرر رو از هر کجا بگیری منفعته! !!!

  2. محمد | دی 25, 1392 | لینک نظر

    اره خوب همه ضرر کردن فقط خریدار( مردم بدبخت سود کلان بردن) اونموقعی هم که پراید 2 ملیونی رو میدادم 8 9 ملیون بازم ضرر میکردن؟!