آلمانیاسلایدربررسی

نگاهی به پورشه پانامرا 4S 2014

محمد ایزدی –  بعد از معرفی مدل های سری تازه خودروهای کمپانی پورشه در سال 2014 ، گرایش بسیاری از دوستاران خودروهای لوکس به سمت این کمپانی آلمانی تغییر کرده است  به نحوی که مدیر فروش منطقه ای پورشه از افزایش 5 درصدی تقاضا برای رسیدن به خودروهای این کمپانی خبر می دهد.

 

12

شکل و شمایل جدید و طراحی به روز را می توان مهم ترین عامل در تغییر ذائقه بسیاری خودرو دوستان دانست! اما کمپانی پورشه خودروهای لوکس خود را فقط با تغییر چهره در سال 2014 روانه بازار نکرده و باید طراحی پیشرانه جدید را نیز به لیست تغییرات آن اضافه نمود.

 

14

 نمای ظاهری پانامرا جدید در اولین قسمت ، تغییرات چندان محسوسی را به خود ندیده و شاید مهم ترین بخشی را که می توانید به وضوح نظارگر دگرگونی آن باشید ،شکل و شمایل جدید چراغ های عقب خودرو باشد. در داخل خودرو نیز چرم های قرمز و مشکی جلوه ای بسیاری لوکس به نمای داخلی بخشیده اند ( این ترکیب دورنگ فقط برای مدل های 2014 این کمپانی در نظر گرفته شده است.)

 

4

اما در بخش پیشرانه خودرو ، تغییرات اساسی به چشم می خورد ، بطوری که حجم پیشرانه آن از 4.8 لیتر به 3 لیتر کاهش پیدا کرده و موتور توسط 2 توربو شارژ پورخوران شده است و در نتیجه ، ثمره آن دستیابی به حدود 20 اسب بخار قدرت بیشتر و 15 پوند فوت تورک بالاتر می باشد ، همچنین این تغییرات پایان کار مهندسان نبوده و کاهش 17 درصدی مصرف خودرو را به همراه داشته است. در تست های انجام شده نیز به گفته بسیاری از کارشناسان لذت رانندگی با موتور V8 نسل قبل به مراتب از موتور V6 جدید بیشتر می باشد. گفتنی است که موتور V6 جدید فقط انحصاری خودروهای کمپانی پورشه بوده و در کل خانواده فولکس واگن این موتور به کار گرفته نمی شود! میل لنگ خودرو نیز نسب به نمونه 8 سیلندر کوتاه تر طراحی شده به گونه ای که می تواند فشارهای تولیدی را حتی در ماکزیمم دور موتور خودرو تحمل کند ؛ سیستم کنترل سوپاپ های خودرو نیز به منظور مدیریت سوپاپ ها و میزان فشار آنها در سرعت های مختلف بر روی خودرو تعبیه شده است. در آخر نیز قوای 420 اسب بخاری موتور به همراه گشتاور 384 پوند فوتی توسط گیربکس 7 سرعته انحصاری پورشه  (PDK) به 4 چرخ 20 اینچی انتقال پیدا می کند. شتاب گیری 0 تا 100 کیلومتر پانامرا 4S 2014 در صورت قرار دادن خودرو در حالت SPORT+ و دستیابی به فول بوست توربو چارجر (17.4 PSI) به 4.4 ثانیه می رسد و خودرو مسافت 400 متر را در مدت زمان 13 ثانیه و با سرعت 168 کیلومتر می پیماید.

 

3

در بخش رفاهی نیز مانند مدل قبلی پورشه از کمک فنرهای بادی با قابلیت تنظیم دستی استفاده کرده است که در طول مسیرهای ناهموار مانع رسیدن حتی کوچکترین لرزش به سرنشینان می شود. سیستم پخش موسیقی داخل کابین نیز متشکل از 14 بلندگو به همراه یک ساب بوفر 200 واتی با قیمت 2120 دلار می باشد .

 پورشه همچنین برای متوقف کردن هیولای 1976 کیلوگرمی خود از ترمزهای سرامیکی و با بکارگیری از 6 پیستون در جلو و 4 پیستون در عقب ( قطر دیسک های ترمز جلو 15.4 اینچ و ترمز های عقب 13.8 اینچ) به خودرو این امکان را می دهد که با تولید نیرو جی منفی ، اتومبیل را هر با سرعت هر چه تمام تر متوقف سازند.

قیمت در نظر گرفته شده برای پانامرا 4S 2014 در سال 2014 از قیمت پایه 98.300 دلار آغاز و در لوکس ترین  و فول آپشن ترین حالت به 150.000 دلار می رسد.

 

 

2 دیدگاه

  1. کلاً پورشه از هر لحاظی خودروهاشو منحصر به فرد می زنه! سواریشم که فوق العادسس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا