اسلایدرموتور اسپرت

گزارش درگ 28 دی ماه 1392

 محمد ایزدی:روز جمعه گذشته ، باند 400 متر شهر ورزش بوستان ولایت برای چهارمین بار در سال جاری به همت تیم برگزاری درگ ریس تهران (CarXr) میزبان 40 شرکت کننده در 4 کلاس ریس استریت ، 6 و 8 سیلندر اتمسفریک ، جی تی و سوپر جی تی می بود.

DSCN0261

مسابقه نیز بر خلاف دوره های قبلی ، زودتر از زمان مقرر ( 10.15 صبح ) با کلاس ریس استریت استارت خورد. از مهم ترین خودروی شرکت کننده در این کلاس می توان از تویوتا GT86 نام برد که خود را برای مبارزه با پراید های مجهز به پیشرانه BP و پژوهای 206 و تنها گلف نسل اول آماده می کرد اما در ادامه کار بدلیل وزن بیشتر نسبت به رقبای سبک وزن خود و همچنین عدم بهرمندی از گیربکس دستی نتوانست رکوردی بهتر از 17.10 ثانیه برای خود به ثبت برساند و در انتها نیز از رفتن به روی سکو بازماند ؛ اما در طرف دیگر میدان رقابت بین پراید خاکی رنگ کارن هاکوپیان و رنو P.K مهدی علمائی مجهز به پیشرانه SR20 نیسان بیش از پیش داغ بود ، و حتی علمائی توانست در دور اول تایم گیری با استارت بهتر نسبت به هاکوپیان تایم بهتری را نسبت به او برای خود ثبت کند ، اما این پایان کار نبود و در دور دوم تایم گیری ها هاکوپیان از تمام توان خودرو تا دندان مسلح خود برای غلبه به حریف نو پا و البته جسور خود  استفاده کرد و درآخر نیز با اختلاف ناچیز 0.03 ثانیه ای رده اول را برای خود تصاحب کرد. بعد از تثبیت نفر اول و دوم کلاس ریس استریت ، رقابت بین پژو های 206 و تنها گلف نسل اول  بی ثمر ماند و در پایان نیز کامبیز دلپسند توانست با پراید مجهز به پیشرانه FE خود با زمان 15.61 ثانیه از خط پایان عبور کند و رده سوم را بدست آورد.

 

در دومین کلاس یعنی 6 و 8 سیلندر اتمسفریک ، رقابت بسیار حساسی در جریان بود ، از طرفی کارن مگردورمیان با بی ام و E30 تارگا خود رویای ثبت رکوردی جدید را در سر می پروراند و از طرفی دیگر سامان خنجری و رقیب دیرینه مگردورمیان یعنی حسن جلیلی با کامارو آبی رنگ خود که به تازگی به پیشرانه جدید مجهز شده بود پای در میدان مسابقه گذاشته بودند. در دوره اول تایم گیری مگردورمیان تلاش زیادی را برای ثبت رکوردی جدید انجام داد ولی فشار بالای رقابت و حساسیت آن مانع تعویض سریع دنده از سوی مگردورمیان شد و او در دور اول ناکام ماند ، اما حسن جلیلی با خودرو مجهز خود فرصت را غنیمت شمرد و با استارتی به موقع موفق به ثبت رکورد جدید و در خور توجه 13.81 ثانیه برای خود شد. در سویی دیگر سامان خنجری تمام تلاش خود را برای ثبت رکود جدید به کار گرفت ولی در آخر موفق به ثبت رکوردی بهتر از 14.27 ثانیه نشد و در رده سوم ایستاد. مگردورمیان نیز در دور دوم تایم گیری دچار نقص فنی شد و نتوانست رکورد خود را ارتقا دهد و بعد از مدتها یکه تازی در این کلاس در جایگاه دوم و پشت سر حسن جلیلی ایستاد.

 

در سومین کلاس رقابتی یعنی کلاس جی تی ، پیشرفت قابل توجهی در بین شرکت کنندگان به چشم می خورد ، و حضور خودروهای قدرتمند و تازه نفس ، خبر از پایان یکه تازی مهدی گزستانی با مزدا 323 خود داشت ، در این کلاس نیز مهدی حجتی با پژو 205 سبز رنگ خود خوش درخشید و توانست با استارتی به موقع و تعویض دنده های به جا رکورد درخور توجه 14.68 ثانیه از خود به جای گذارد و در نهایت با اختلاف 0.01 ثانیه نسبت به پژو 206 امیرحسین زارعی در رده  دوم ایستاد. مهدی گزستانی نیز برای دفاع از عنوان قبلی خود ، تلاش بسیاری را از خود نشان داد که در پایان ، نتوانست رکوردی بهتر از 14.73 ثانیه از خود به جای گذارد و سکوی سوم را بدست آورد. پدرام بابایی هم با تویوتا قرمز رنگ خود در مسابقه حاضر شده بود و نسبت به دوره های قبلی از پیشرفت قابل تحسینی برخوردار بود و در پایان هم رکورد 14.84 ثانیه را از خود به جای گذاشت.

 

در آخرین کلاس رقابتی یعنی سوپر جی تی ، بر خلاف دوره های قبلی هیجان چندان زیادی وجود نداشت و تنها 5 شرکت کننده در این کلاس حضور داشتند که رقابت حساسی بین محسن فرهمند و حسن جلیلی نفر اول کلاس 6 و 8 سیلندر اتمسفریک در جریان بود ، ولی به دلیل بروز نقص فنی در خودرو جلیلی ، این شرکت کننده نتوانست در این کلاس ثبت رکورد کند. در طرف دیگر مسابقه نیز علی معماریان با خودرو تازه نفس و پرقدرت بی ام و 750Li در مسابقه حاضر شده بود که رقابت جذابی را در کنار پورشه پانامرا ایمان عباسی بوجود آورده بود که در پایان نیز خودرو تویین توربو معماریان نتوانست از پانامرا 4S عباسی که به سیستم لانچ کنترل مجهز بود غلبه کند و در آخر با زمان 14.45 ثانیه مسیر 400 متر را پیمود! ارسطو عامری هم که با بی ام و Z4 خود راهی میدان شده بود در آخر توانست رکورد 14.42 ثانیه ای را از خود به جای گذارد و رده سوم را به دست آورد. اما در آخرین بخش برای تعیین قهرمان و نایب قهرمان عباسی در مقابل بی ام و V10 محسن فرهمند قرار گرفت ولی قدرت بالای خودرو فرهمند اجازه عرض اندام به پانامرا عباسی نداد و فرهمند توانست رکورد 13.18 برای خود به ثبت برساند و پانامرا ایمان عباسی به رانندگی پژمان هاشم زاده پشت سر فرهمند با زمان 13.76 ثانیه در جایگاه دوم بایستد.

 

 

در پایان مراسم نیز ضمن عرض تشکر و قدردانی از مسئولین سایت CarXr.ir که با تلاش فراوان سعی در برگزاری هر چه بهتر مسابقه درگ را داشتند و ما را در تهییه گزارش یاری کردند.

 

2 دیدگاه

  1. آقا دمتون گرم…مرسی از مقالتون…لطف کنین زمان برگزاری مسابقه رو تو سایتتون اعلام کنین! آخه این که نشد زندگی! 🙂  ممنون

  2. آقا خدایی دمتون گرم.از زمانی که مسابقات بدون تماشاگر برگزار میشه دل ما به همین مقالات سایت .شما گرم.فقط اگه میشه محبت کنین زمان برگزاری مسابقه رو اعلام کنین مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا