اخباراخبار خارجی

میتسوبیشی جان می گیرد

میتسوبیشی که قدمت آن به سال 1870 می رسد، یکی از برندهای قدیمی و معتبر در ژاپن است. با این که این شرکت در حوزه های مختلف از جمله صنایع سنگین وارد شده و خیلی از شرکت های به وجود آمده از شرکت مادر مستقل شده اند اما بخش خودروسازی میتسوبیشی در چند سال اخیر به اندازه سه غول خودروساز ژاپن یعنی تویوتا، هوندا و نیسان موفق عمل نکرده است


در سال های 2004 و 2005 میتسوبیشی موتورز میلیاردها دلار از سهم خود را در شرکت های دیگر میتسوبیشی از جمله UFJ و صنایع سنگین به فروش رساند اما اکنون می خواهد این سهام را دوباره از نو خریداری کند. برای تأمین سرمایه مورد نیاز میتسوبیشی موتورز مجبور می شود به میزان 2.5 میلیارد دلار از سهام خود را به فروش برساند. به بیان دقیق تر با سهمی به ارزش  10.73 دلار، میتسوبیشی حداقل باید 241 میلیون سهم خود را در بازار سهام به فروش برساند تا نقدینگی لازم برای تصمیم جدیدش را به دست آورد.
این تصمیم بخشی از سازماندهی مجدد بلند مدتی است که اوسامو ماسوکو رئیس هیئت مدیره میتسوبیشی طرح ریزی کرده است.
16 سال بود که میتسوبیشی موتورز بین سهامداران خود سود تقسیم نکرده بود. انتظار می رود در سال مالی جدید درآمد خالص این شرکت دو برابر شده و تکلیف همه سهام های ترجیحی آن تا پایان سال مالی (که به ماه مارس ختم می شود) روشن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا