خط تولید بوگاتی شیرون 2017

سایر

حدود دو سال پیش بود که بوگاتی شیرون ، قوی ترین و گران ترین خودروی ساخت این سوپر اسپرت ساز اروپایی معرفی شد و از آن زمان تاکنون، علاوه بر معرفی نسخه های مختلف و بعضا گران تر، رقابت این خودرو با دیگر رقبا نظیر ساخته های پاگانی، پورشه و کوئنیگزگ هر روز از گذشته داغ تر می شود.

بوگاتی شیرون در کنار برادران کهنسال ترش، یعنی ویرون و ویرون سوپر اسپرت،  رکورد های بسیاری را به نام خودشان ثبت کرده اند که یکی از مهم ترین این رکوردها، حضور در بین ده خودرویی است که سریعتر از ماشین های مسابقات فرمول یک هستند. حداکثر سرعت نمونه های استاندارد بوگاتی شیرون، به 420 کیلومتر در ساعت می رسد و اگر فناوری ساخت تایرها به اندازه فناوری ساخت ابر خودروها پیشرفت می کرد، شاهد آن بودیم که رکوردهای سرعت با ارقام بیشتری شکسته خواهند شد.

در نمایشگاه ژنو 2018، بوگاتی برای عقب نماندن از رقبایی همچون هنسی، نسخه قوی تر شیرون به نام شیرون اسپرت را به بازار معرفی کرد که از پیشرانه مشابهی با نمونه های استاندارد بهره می برد، اما تغییراتی درر سیستم تعلیق و فنر بندی آن اعمال شده تا این خودرو تعادل بیشتری در سرعت های بالا داشته باشد.