حفاظت از سرنشین در آزمون های ایمنی آمریکا

اخیرا تجدید نظری در تجهیزات حفاظت از سرنشینان در خودروهای SUV به دلیل اندازه و ارتفاع آنها در ایالات متحده صورت گرفته است. بسیاری فکر می کنند به دلیل مواردی که ذکر شد ، این خودروها ایمن تر از سواری ها هستند ، اما تحقیقات نشان داده در تصادفات بسته به محل نشستن سرنشین ، میزان صدمه وارده از تصادف متغیر است.

اخیرا موسسه ایمنی برای امنیت اتوبان ها یا IIHS تحقیقاتی را بر روی تصادفات SUV های سایز متوسط انجام داد. این تحقیقات تمرکز بر میزان صدمه و میزان حفاظت از سرنشین جلو داشت. در آزمون برخورد چهل درصد از جلوی خودرو با مانع در سمت راست که انجام شد ، شش خودرو از هشت SUV مورد بررسی قادر به کسب نمره قبولی شدند.

کیا سورنتو 2018 و 2019 ، فولکس واگن اطلس ، جی ام سی آرکادیا 2018 سه خودروی برتر بودند . جالب اینکه نسخه های محبوبی همچون فورد اکسپلورر یا جیپ گراند چروکی رتبه های ضعیفی را کسب کردند.

IIHS از سال 2012 تا کنون خودروهای سبک را مورد تست و بررسی برخورد از سمت راننده یا            driver-side قرار داده و خودروها را بر اساس نتایجی که در این آزمون کسب کرده اند ، رتبه بندی می کند. از سال گذشته نیز آزمون ها مربوط به حفاظت از سرنشین یا passenger side به مجموعه آزمون ها افزوده شده اند و تا خودرویی نمره قابل قبول در این بخش کسب نکند ، قادر به پاس کردن شرایط IIHS نخواهد بود.

یکی از بزرگترین خودروهایی که این زمینه نقاط ضعف نشان داده اند ، خودروهای الکتریکی هستند که روز به روز میزان عدم موفقیت مدل های الکتریکی در این آزمون بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا