درگ دو ماسل تمام عیار آمریکایى؛ شورولت کامارو و فورد موستانگ شلبى

کامارو ZL1 جدید قدرتمندترین کامارویی است که تاکنون رسماً توسط کارخانه تولیدشده است. این خودرو مجهز به پیشرانهٔ LT4 سوپرشارژ ۶٫۲ لیتری V8 مشترک با شورولت کوروت و کادیلاک CTS-V است که در ابتدا قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۶۴۰ اسب بخار و ۸۶۷ نیوتن متر اعلام‌شده بود؛ اما چندی پیش اطلاعاتی به بیرون درز کرد که نشان از افزایش قدرت و گشتاور نسل جدید کامارو ZL1 به ۶۵۰ اسب بخار و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت. حال این اطاعات رسماً توسط شورولت تأییدشده و ZL1 جدید قدرتی حتی بیشتر ۶۴۰ اسب بخار دارد.

در حالت نرمال، همه‌چیز در وضعیت پیش‌فرض قرار می‌گیرد و در جهت یک رانندگی معمولی آماده می‌شود. امّا حالت اسپورت برای «رانندگی الهام‌بخش در جاده» است و با واکنش سریعتر پدال گاز، تنظیمات متوسط برای شوک‌ها، حالت با وزن بیشتر سیستم فرمان و باز شدگی اگزوز برای ایجاد بیشترین صدا همراه است.

در حالت آب‌وهوا (Weather)، واکنش پدال گاز، وضعیت نرم‌تری پیدا می‌کند، سیستم کنترل شروع حرکت قفل می‌شود (تنها تنظیم این سیستم) و قیدهای سیستم کنترل پایداری تنگ‌تر می‌شوند. در عین حال، تمام موارد دیگر به همان حالت نرمال باقی می‌مانند. از طرف دیگر، حالت پیست (Track)، آستانه کشش و کنترل پایداری را بالاتر می‌برد و در عین حال، اگزوز را باز کرده و از تنظیمات سخت‌تر شوک‌ها و فرمان سنگین‌تر استفاده می‌کند.

در نهایت به حالت دراگ می‌رسیم که سیستم کنترل پایداری را فعال می‌کند، بر واکنش پدال گاز اثر می‌گذارد و تنظیم دامپرها در حالت بهینه برای شروع به حرکت قرار می‌دهد و همچنین اگزوز را باز می‌کند.

1 دیدگاه

  1. ستنگ هميشه عاليه به غير از طراحي دهه نودش هميشه عالي بوده و يه پوني اصيل و سركش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا