درگ فولکس واگن گلف نسل دوم با فولکس واگن آپ ، نبرد پیر و جوان

مسابقات

امروزه موتورها به سمت کم حجم شدن پیش می روند و نمونه های اروپایی فولکس واگن آپ ، با موتور های 800 سی سی  الی 2 لیتری که معمولا مجهز به توربوشارژر می شوند تا کارایی بالاتری نسبت به حالت عادی از خود ارایه دهند، به بازار عرضه می شوند. استفاده از موتورهای کم حجم و توربوشارژر مزایایی همچون کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان موتور دارد، اما در سوی مقابل استهلاک بالا ، نیاز به نگهداری دقیق و عمر پایین تر قطعات از معایب این موتورها به شمار می روند.

اما این روند در دهه های گذشته به شکل دیگری بود و استفاده از موتورهای نسبتا حجیم، حتی برای خودروهای ارزان و اقتصادی امری طبیعی بوده که در دراز مدت موجب کاهش هزینه نگهداری خودرو و استهلاک موتور می شد. با وجود آن که یکی از دلایل افزایش استفاده از موتورهای توربو در خودروهای فولکس واگن، به خصوص فولکس واگن گلف کاهش مصرف سوخت بوده است، بسیاری از مشتریان ادعا می کنند که نسل های قدیمی که مجهز به موتورهای حجیم تر و تنفس طبیعی بوده اند، مصرف کمتری نسبت به نسل های جدید که مجهز به موتورهای توربو هستند را ارایه می دهند. ادعایی که در برخی موارد درست از آب در می آید.

پدربزرگ و نوه!

در این ویدیو، دو فولکس واگن از دو نسل مختلف در برابر یکدیگر قرار داده شده اند تا ببینیم قدیمی بهتر است یا جدید! فولکس واگن گلف نسل دوم و فولکس واگن آپ جدید. نکته قابل توجه در مورد قدرت هر دو خودرو، یکسان بودن آنها در عدد 115 اسب بخار است. فولکس واگن آپ یک موتور یک لیتری توربو دارد و پدربزرگش از یک موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد. در کمال تعجب، فولکس واگن آپ که ارزان ترین و کوچکترین خودروی این برند در حال حاضر محسوب می شود، از فولکس واگن گلف نسل دوم قدیمی سنگین تر است. این مورد به دلیل افزایش سیستم های ایمنی الکترونیکی در خودروهای امروزه و لزوم استفاده از مواد مقاوم تر در ساخت بدنه خودروهاست.

عامل کلیدی برد در این درگ، گشتاور است. فولکس واگن آپ با وجود وزن بیشتر، در حدود 25 درصد گشتاور بیشتری از گلف نسل دوم دارد. اگر مایلید بدانید نتیجه این درگ حساس چه می شود، ویدیو را تا انتها مشاهده کنید.