دوربین ٣۶٠ درجه ى چند منظوره براى نیسان جوک

شرکت نیسان که این‌ روزها با رنو ادغام شده است و یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروساز دنیا محسوب می‌شود، در سال ۱۹۳۳ بنیان نهاده شد و حالا بیش از ۸۰ سال قدمت دارد. از سویی دیگر می‌توان نیسان را یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان ژاپن دانست؛ چرا که پیش از انتخاب نام نیسان، برند داتسون که امروز از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود، در حال فعالیت بود و اولین مدل خود را در سال ۱۹۱۴ معرفی کرد.

نخستین‌بار در سال ۱۹۶۹، نیسان با معرفی مدل پت‌فایندر به بازار خودروهای شاسی‌بلند وارد شد و پس از آن، مدل‌های متنوعی را معرفی کرد که مهم‌ترین آن در سطح جهانی، کراس‌اوور قشقایی است. موفقیت قشقایی و الگو گرفتن برندهای بزرگ دنیا از آن، نیسان را به تنوع بخشیدن به محصولات خود در این کلاس تشویق کرد تا سایزهای مختلفی از کراس‌اوورها را تولید کند.

درحالی‌که دفتر طراحی خودروی نیسان در لندن (Nissan Design Europe: NDE) بیشترین سهم را در ظاهر جوک داشته است، بازنگری نهایی توسط مرکز طراحی این شرکت در ژاپن (NDC) انجام شد تا نمونه‌ طرح مفهومی آن با نام قازانا (Qazana) در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ معرفی شود. نسل اول جوک که از سال ۲۰۱۱ تاکنون بی‌وقفه تولید ‌شده، ارزان‌ترین و البته کوچک‌ترین خودروی نیسان در گروه کراس‌اوور است که با پیشرانه‌های متنوع و حتی نسخه‌ی اسپرت نیسمو تولید می‌شود و بازار هدف آن ژاپن، امریکا، استرالیا و اروپا بوده است.

با گذشت ۷ سال از معرفی نیسان جوک، کابین آن همچنان مدرن به نظر می‌رسد و حس اسپرت را به سرنشین می‌دهد. عموما خودروهای نیسان در بخش طراحی داخلی بسیار خوب عمل می‌کنند و این خودرو هم مستثنا نیست. صندلی‌ها خصوصا در ردیف جلو، بسیار راحت هستند و فرمان ‌گرد و خوش‌دست، با آمپرهای مدرنی که طرح سیلندری و رنگ‌بندی اعداد مناسبی دارند، همراه شده است.

رنگ اصلی داشبورد و صندلی، در تمامی مدل‌ها خاکسری تیره انتخاب شده، درحالی‌که بخش‌هایی مثل قاب خروجی هوا و زیر دسته‌دنده ( خانه‌ی گیربکس) از جنسی فلزی و به رنگ نقره‌ای، سیاه یا همرنگ بدنه هستند. رنگ نواردوزی صندلی‌ها نیز در مدل‌های سفارشی، متفاوت و قابل انتخاب است. ماده‌ی اصلی به‌کاررفته در داشبورد پلاستیک است که هرچند حس ارزان‌قیمتی به فضا می‌دهد، از نوع مرغوب در کلاس خودروهای غیر لوکس محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا