رولزرویس ١٢.٨ میلیون دلارى؛ گرانقیمت ترین خودروى جهان

سایر

محصولی که در تصاویر مشاهده می‌کنید خودروی جدید رولزرویس نیست بلکه تنها یک خودروی سفارشی است که به تعداد یک عدد ساخته شده و نام Sweptail را یدک می‌کشد. این خودرو در مراسم Villa d’Este معرفی می‌شود.

زیرساخت این خودرو همان پلتفرم رولزرویس فانتوم کوپه است. اگرچه پلتفرم این خودرو ویژه و خاص نیست اما از کابین و طراحی خارجی سفارشی و مخصوصی بهره می‌برد. طراحی و ساخت این ماشین به سفارش یک مشتری پولدار از سال ۲۰۱۳ استارت خورده بود. مدل‌های دهه ۲۰ تا ۳۰ میلادی مخصوصاً فانتوم سری یک کوپه الهام‌بخش این خودرو بوده‌اند. این برند بریتانیایی می‌گوید طراحی خودرو از مدل‌های ونتیج الهام گرفته است و شاخصه‌های قایق‌های لوکس در آن به چشم می‌خورد. تأثیر قایق‌های لوکس در بخش عقب به‌طور ویژه مشهود است. در این بخش شیشه‌ی عقب از سقف به روی درب صندوق رسیده و فرمی سه‌گوش را به وجود آورده است. به علاوه عناصری منحنی در بخش عقبی وجود دارند که ظاهر کلی خودرو را به کلی دگرگون کرده‌اند.

طراحی کابین نیز نسبت به فانتوم معمولی دگرگون شده است. از میان اصلی‌ترین تغییرات می‌توان به تریم چوب و Macassar Ebony و همچنین چرمی اشاره کرد که نمایی تیره دارد. شاید مهم‌ترین و چشمگیرترین تغییر حذف صندلی‌های عقب و ایجاد فضایی ویژه و چوبی با نورپردازی آبی‌رنگ باشد.