سوپرا ؛ افسانه یکی از مطرح ترین اسپرت های ژاپنی

به گزارش دنده 6 – باتوجه به حضور جی تی86 در خیابان های کشورمان، احتمالا این محصول برای خیلی از مخاطبین اسپرت ترین تویوتایی باشد که تا کنون ملاقات کرده اند اما اگر نگاهی گسترده تر به تاریخ تولیدات تویوتا داشته باشیم قطعا نامی درخشان تر از سوپرا در کلاس محصولات اسپرت کمپانی ژاپنی مذکور وجود نخواهد داشت.
نسل اول سوپرا از سال 1978 تا 1981 روی خط تولید قرار داشت. در سال 1981 نسل دوم سوپرا با پیشرفت های قابل توجه در نمای ظاهری معرفی شد و تولید آن تا سال 1985 دنبال شد. نسل سوم از 1986 تا 1993 تولید شد که آنرا باید فیس لیفتی از نسل قبلی درنظر گرفت.
اما یکی از زیباترین مدل های این خودرو در سال 1993 به عنوان نسل چهارم معرفی شد. خودرویی که تغییرات ظاهری عمیقی را همراه خود داشت و برای پیشرانه آن از موتور 326 اسب بخاری استفاده شد. این مدل از سوپرا یکی از محبوب ترین خودروهای تمام دوران نزد تیونرها است. به عبارت دیگر نسل چهارم سوپرا یکی از مناسب ترین خودروهای اسپرت جهان برای پیاده سازی پروژه های تیونینگ است و بین تیونرها محبوبیتی باور نکردنی دارد. البته موتور 320 اسب بخاری استاندارد آن کمترین اهمیت را برای مالک آن خواهد داشت زیرا با شخصی سازی های ممکن این موتور بیش از 1000 اسب خروجی می دهد. تولید این مدل محبوب تا سال 2002 دنبال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا