سیستم جالب لاین لاک در فورد موستانگ ٢٠١٨ مخصوص برن اوت کردن

تکنولوژی

فورد در نسل جدید موستانگ یک آپشن بسیار جالب برای کسانی که به دود کردن لاستیک‌ها علاقه دارند تعبیه کرده است که با نام قفل الکترونیکی Line-Lock شناخته می‌شود. حال برای سال ۲۰۱۸، فورد قصد دارد این آپشن را برای مدل اکوبوست ۲.۳ لیتری عرضه کند که قبلا تنها روی مدل GT و GT350 موستانگ عرضه می‌شد.

طرز کار لاین لاک، به این صورت است که ترمز، چرخ‌های جلو را به مدت ۱۵ ثانیه نگه می‌دارد تا کار دود کردن لاستیک‌ها در حالت سکون یا اصطلاحا برن آوت را بتوان به‌راحتی انجام داد. این آپشن البته تنها برای نمایش دادن و لذت بردن نیست، بلکه کسانی که با خودروی خود به رقابت‌های درگ می‌پردازند، می‌توانند با این سیستم اقدام به گرم کردن تایرهای خود پیش از آغاز مسابقه کنند؛ هرچند بیشتر کاربران احتمالا از این سامانه برای نشان دادن اسب بخار خودرو و قدرت‌نمایی استفاده خواهند کرد.

قابلیت لاین لاک، هم در مدل‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی و هم در مدل‌هایی که به جعبه‌دنده‌ی خودکار مجهز هستند، قابل سفارش است و می‌توان با استفاده از کلیدی که روی غربیلک فرمان قرار دارد، نسبت به فعال کردن این سیستم اقدام کرد.

با فعال کردن این سیستم راننده می‌تواند حرکت چرخ‌های عقب خودرو و روند دود کردن آن‌ها را به همراه یک دیاگرام اطلاعاتی و به‌صورت مجازی روی صفحه نمایش ۱۲ اینچی موجود در داخل کابین تماشا کند. در این نمایش گرافیکی، حتی دود تایرها شبیه‌سازی شده است.