مسابقه سریع ترین ماشین موجود در ایران

مسابقات

با توجه به اینکه سرعت بالا یکی از مشخصه​ ها و نشانه ​های قدرت زیاد یک اتومبیل به حساب می​آید می توان به ماشین​های پرقدرت آن روزها هم نظری انداخت. یکی از اتومبیل​های پرزور حدود ۲۰ سال قبل یک فورد اسکورت اطاق قدیمی بود که اساسا برای مسابقه و در یکی از کارگاه​های تخصصی همین کمپانی در اروپا آماده شده بود. این اتومبیل که هیولای دوران خود بود در ابتدا به فرهاد صمصام تعلق داشت. فرهاد صمصام که از دانشجویان نخبه ایران در ده​های ۱۳۳۰ و ۱۳۴۰ بود خود گاراژی در مرکز شهر داشت و این اتومبیل پرقدرت را به موقع تر و خشک می کرد.

برای علاقمندان اتومبیلرانی سرعت، اتومبیل بی​ام​و با موتور M۵ جواد موسوی نیز یادآور نمایش بی​رقیب او بود. ماشین جواد موسوی در روزهای اوج، نزدیک به ۴۰۰ اسب قدرت داشت که در زمان خودش رکوردی محسوب می​شد.

موتور ام 5 این ماشین به صورت بسته بندی از خارج آمده بود و بر خلاف بسیاری از موتورهای دستکاری شده در ایران که معمولا طاقت زیادی نداشتند خوب گاز می​خورد و از تنظیم خارج نمی​شد. ورود این موتور به مسابقات راه تازه​ای را نشان رقبا داد و وارد کردن موتورهای پرقدرت مسابقه​ای استاندارد از خارج باب شد.