موزه لمانز برای عاشقان خودرو

مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز قدیمی‌ترین مسابقه خودروهای اسپورت در جهان است که به‌صورت سالانه از سال ۱۹۲۳ در نزدیکی شهر لو مان فرانسه و در رشتهٔ استقامت برگزار می‌شود..از این مسابقات به عنوان یکی از معتبرترین مسابقات خودرویی جهان و همچنین با نام «جایزه بزرگ استقامت و بازدهی» یاد می‌شود. این مسابقه یک بخش از سه‌گانه مسابقات خودروهای اسپورت است. دو مسابقهٔ دیگر، ایندیاناپلیس ۵۰۰ (به انگلیسیIndianapolis 500) و جایزه بزرگ موناکو هستند. برخلاف مسابقات با مسافت معین که برنده بر اساس کمترین زمان ثبت شده (سریعترین) اعلام می‌شود، برنده مسابقات ۲۴ ساعته لمانز راننده‌ای است که بیشترین مسافت در ۲۴ ساعت مسابقه را طی کرده باشد.[نیازمند منبع]

این مسابقات را باشگاه اتومبیل‌رانی اوئست مدیریت می‌کند و محل برگزاری آن پیست سرت (به فرانسویCircuit de la Sarthe) است. پیست سرت متشکل از چند جادهٔ عمومی که بسته شده‌اند و قسمت‌های مخصوص مسابقه پیست است.
در این مسابقه تیم‌های مسابقه دهنده باید بین اهداف اصلی مسابقه، یعنی سرعت و استقامت برای مدت ۲۴ ساعت بدون اینکه خودروها مشکل فنی و مکانیکی پیدا کنند، توازن برقرار کنند. از ۶۰ خودرویی که برای حضور در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۸ اجازه یافته بودند، تنها ۴۱ خودرو توانستند ۲۴ ساعت کامل را دوام بیاورند..در سال ۲۰۱۲ مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بخشی از مسابقات قهرمانی جهان استقامت فیا بوده‌است.امروزه نیز امتیازات حاصل از مسابقه لمانز ۲۴ ساعته به رده بنده مسابقات استقامتی فیا تعلق می‌گیرد اما جزئی از تقویم مسابقات استقامتی جهان نیست.
در گذر زمان مسابقات لمانز الهام بخش مسابقات مختلفی که در سراسر جهان به وجود آمده‌اند بوده‌است. فرمت ۲۴ ساعتهٔ مسابقات در سراسر جهان محبوب شده‌است و هم‌اکنون در مسابقاتی همچون مسابقات ۸ ساعته سیبرینگ (۱۰۰۰ کیلومتر سیبرینگ) مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا، مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ‌رینگ، مسابقات ۲۴ ساعته اسپا و مسابقات ۲۴ ساعته باتورست استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا