نبرد فورد GT و شورولت کوروت ZR1 با نتیجه ای غیر قابل پیش بینی

نسل جدید فورد GT برای نخستین بار در سال 2015 به بازار عرضه شد و از آن زمان نسخه های مختلف این خودرو در حال عرضه به بازار هستند و رکورد های مختلفی، به خصوص در پیست نوربرگرینگ یا همان جهنم سبز برای فورد GT بدست آمده است. در این ویدیو یک نسخه ارتقا یافته از این خودرو، یعنی GT Heritage Edition در جدال با یک دستگاه شورولت کوروت ZR1 مدل 2019 قرار می گیرد.

شورولت کوروت ZR1 یکی از سریع ترین خودروهای حال حاضر بازار است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه هشت سیلندر وی شکل مجهز به توربوشارژر با حجم 6.2 لیتر می باشد که 755 اسب بخار قدرت و 969 نیوتون متر گشتاور تولید می کند و قابلیت دست یابی به سرعت 321 کیلومتر بر ساعت را دارد. به گفته مهندس توسعه این خودرو، حتی با استفاده از لاستیک های معمول بازار، شورولت کوروت ZR1 می تواند استحکام خود را در زمان زیادی در سرعت بالا حفظ کند.

در سوی مقابل فورد GT قرار دارد. خودرویی سوپر اسپرت از دیگر خودروساز آمریکایی مجهز به موتور شش سیلندر 3.5 لیتری از نوع EcoBoost است که 647 اسب بخار قدرت و 746 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. این قدرت قابل توجه توسط یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته به چرخ ها انتقال می یابد. با وجود آن که فورد GT کمتر از شورولت کوروت ZR1 قدرت تولید می کند، از مزیت وزن کمتر بهره می برد. فورد GT حدود صد کیلوگرم از شورولت کوروت سبک تر است. نتیجه درگ این دو خودرو باید دیدنی باشد و نتیجه ای غیر قابل باور در پایان درگ رخ خواهد داد.  این درگ، یک مسابقه استاندارد یک چهارم مایلی یا ششصد متری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا