نگاهى به خط تولید نیسان میکرا 2017

نیسان میکرای کاملاً جدید در شرف عرضه به بازار بوده و مخصوصاً با هدف گرفتن مشتریان اروپایی طراحی شده است. پنجمین نسل این خودرو وظیفه‌ی برطرف کردن مشکلات نسل قبلی را بر عهده دارد. میکرا یک خودروی حیاتی برای نیسان بوده و برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ تاکنون روی پلتفرم تازه‌ای بنا شده است.

این خودرو برای رقابت با فورد فیستا ساخته شده و کارلوس گوسن گفته که این خودرو انتظارات مردم از یک سوپرمینی را افزایش داده است.
همان‌طور که انتظار می‌رفت طراحی خارجی میکرا از کانسپت Sway نمایش داده شده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ الهام گرفته است. بدنه‌ی جدید متمایز به‌طور چشمگیری طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسل قبلی بوده و مشخصه‌ی خاص نیسان یعنی جلوپنجره‌ی V شکل در آن به چشم می‌خورد. خطوط شانه‌ی برجسته که از جلو به سمت بال‌ها کشیده شده و سپس به سمت درب‌ها خیز برداشته از نکات قابل‌توجه طراحی این خودرو به شمار می‌روند. در عقب یک سقف شناور و چراغ‌های بوم‌رنگ شکلی را شاهد هستیم. جزئیات ظریف نظیر دستگیره‌های عقبی پنهان میکرا را جالب‌تر ساخته‌اند. نیسان قول داده که رنگ‌های متنوعی برای بدنه وجود داشته باشد و آپشن های شخصی‌سازی وسیع به خریداران اجازه خواهد داد تا خودرویی دلخواه خود داشته باشند. همچنین در طراحی بدنه آئرودینامیک نیز در نظر گرفته شده و ضریب درگ ادعایی ۰٫۲۹ برای میکرا عددی رقابتی است.

نیسان قول خودرویی با فضای زیاد کابین را داده است. مدل قبلی از نظر فضا و اندازه در حد یک سوپرمینی و خودروی شهری عمل می‌کرد اما مدل جدید تلاش دارد تا به اندازه‌ی یک واکسهال کورسا جادار باشد. نیسان همچنین روی خلق موقعیت رانندگی کم ارتفاع‌تر و اسپورت تر نیز کار کرده و موقعیت صندلی‌ها، پدال‌ها و کنترل‌ها باعث درگیری و هیجان راننده می‌شود.

صفحه لمسی مرکزی ۷ اینچی میکرای جدید اجازه‌ی کنترل سیستم ناوبری و مدیا را می‌دهد و البته ارتباط و اتصال گوشی هوشمند از طریق اپل کارپلی نیز میسر شده است. از آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی جدید Bose با ۶ بلندگو اشاره کرد. یک بلندگو نیز به منظور ایجاد صدای مناسب در پشت‌سری صندلی راننده جای گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا