وقتی شورولت کوروت Z06 کنترلش را در پیست نوربرگرینگ از دست می دهد

تصادفات

در فصل تابستان هر سال، پیست نوربرگرینگ برای عموم باز است تا مردم عادی بتوانند با خودروهای خود در این پیست زمان خود را ثبت کنند. البته به دلیل آن که این پیست خطرات زیادی برای رانندگان دارد و لزوما تمام رانندگان حرفه ای نیستند، همواره حوادثی در این پیست اتفاق می افتد که آن را جهنم سبز لقب داده اند.

در این ویدیو یک شورولت کوروت Z06 که مجهز به پکیج پرفورمنس است را می بینیم که مسیر پیست را با یک سرعت ثابت که البته در بالاترین حد نیست را طی می کند. راننده در یک پیچ به راست به خوبی می تواند مسیر حرکت را طی کند، اما پس از آن به طرز اسرار آمیزی کنترل خودرویش را از دست می دهد. طبیعتا به دلیل آموزش ندیده بودن راننده برای زمان گیری، او توانایی کنترل خودرویش را ندارد و خروج از مسیر طبیعی است.

قضاوت کردن از روی ویدیو در مورد عملکرد شورولت کوروت Z06 کار راحتی نیست، اما حدس می زنیم که راننده قبل از حرکت، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو را خاموش کرده است. البته این کار در هنگام رانندگی حرفه ای و در پیست اصلا نکته منفی محسوب نمی شود، ولی اگر شما یک راننده حرفه ای نباشید، به راحتی کنترل خودروی خود را از دست خواهید داد. در این مورد، راننده خودرو و سرنشین جانبی به جای توجه به مسیر، با گوشی های خود سر و کار داشتند و همین موضوع موجب شد تا به راحتی کنترل خودرو از دست رفته و خسارت زیادی به بار بیاید.

اما در هنگام رانندگی در پیست چه باید کرد؟

نخست آن که اگر راننده حرفه ای نیستید همواره سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو را فعال نگه دارید، به مسیر حرکت توجه کنید و در حین رانندگی تمرکز داشته باشید و به جزییات توجه کنید، چرا که غفلت از کوچک ترین جزییات در این نوع از رانندگی، می تواند حادثه های جبران ناپذیری را پدید آورد.