سایر نقلیهشهریفناوری و تکنولوژی

اسکوتر برقی 10 هزار دلاری با 300 کیلومتر برد مسافت

کمپانی ZEV واقع در وست ویرجیانا بیشتر از یک دهه است که اسکوتر الکتریکی تولید می کند. اسکوترهای ساخته شده در این کمپانی سریعترین و بیشترین برد مسافتی را در میان همتایان خود در جهان دارد. حالا این کمپانی آماده تولید یک اسکوتر سه چرخه مورب بر روی همان پلتفرم قبلی است.

یک کمپانی کوچک که در مورگانتاون ایالت وست ویرجیانا قرار داردو بیش از 10 سال در حال تولید ماکسی اسکوتر الکتریکی بوده است حالا باعث شده است که دیگر صنایع اسکوتر سازی در برابر این کمپانی سر تعظیم فرود بیاورند.

 

اسکوتر LRC-15  متعلق به کمپانی ZEV از نظر سرعت و برد مسافتی مقام اول را خواهد داشت. با 12.4 کیلووات ساعت باتری، برد مسافتی  این اسکوتر برقی به 298 کیومتر در  ثابت 88 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. بحث آیرودینامیک قطعا از مهمترین مسایل در این اسکوتر است.

در نظر بگیرید که c-evolution متعلق به کمپانی بی ام دبلیو با 12.5 کیلووات ساعت باتری برد مسافتی 100 مایل دارد. کمپانی ZEV موجب نگرانی بی ام و شده است.

این سه چرخه مورب، تقریبا از نظر چسبندگی و ثبات بر روی جاده جدا از شرایط جاده و اینکه لاستیکها بر روی چه چیزی حرکت می کنند، به طرز باورنکردنی فوق العاده است. از نظر دینامیکی و تجربه راندن، این اسکوتر بسیار قانع کننده است.

نام آن خیلی خلاقانه نیست. از آنجایی که خروجی باتری 15 کیلووات ساعت است، ZEV نام LRC-T15 را برای این سه چرخه انتخاب کرده است. استفاده از باتری12.5  کیلووات ساعتی موجب افزایش وزن و کاهش آیرودینامیکی اسکوتر می شود در نتیجه برد مسافتی آن با 201 کیلومتر کاهش می یابد. زمان شارژ این باتری با برق 110 ولت، 4.5 ساعت و با برق 22 ولت 3.5 ساعت طول می کشد.

مانند اسکوترهای قبلی این کمپانی، LRC-T از یک موتور هاب در عقب موتور قرار دارد و برای اجتناب از داغ شدن و طول عمر موترو با استفاده از روغن و روان کننده خنک می شود. به منظور مواجه شدن با وزن بدون فنر اضافه، swingarms موجب افزایش اثربخشی سیستم تعلیق می شود.

از آنجایی که این کمپانی تصمیم داشت این اسکوتر برای افراد با سایز متفاوت مناسب باشد، صندلی این اسکوتر در ارتفاع کم قرار دارد و جای کافی پا برای کسانی که پاهای بلند دارد قرار دارد. به منظور استفاده برای افراد معلول، نیازی به کنترل با پا ندارد. همه چی به میله ها مربوط است که شامل کنترل با انگشت شست برای قفل کردن تیلت است که به راننده اجازه می دهد بدون استفاده از پا، اسکوتر را متوقف کند. به خاطر داشته باشید که به صورت خودکار نمی شود این قفل را آزاد کرد و شما هنگام حرکت می بایستی خودتان آن قفل را آزاد کنید.

به دلیل نبودن موتور بر روی شاسی، فضای زیادی برای قرار دادن بارها در زیر صندلی وجود دارد. همچنین جک بغل و مرکزی نیز برای نگه داشتن این اسکوتر موجود است. هر باتری که خراب می شود را می توان به صورت جداگانه تعویض کرد. باتری ها بسته بندی نشده اند در نتیجه زیر آب نمی توان از این اسکوتر استفاده کرد.

قیمت این اسکوتر 13990 دلار آمریکا است. مدل با برد مسافتی کوتاهتر 10 هزار دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا