تست و بررسی سراتو سایپا / محصول مشترک سئول – تهران

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | 1515 نظر

تست و بررسی سراتو سایپا / محصول مشترک سئول – تهران

تفاوت سراتوهای وارداتی با مونتاژ داخل در چیست؟

حسین دلاور – روزنامه دنیای خودرو سال‌ها بود که حرف آمدن سراتو روی خط تولید سایپا، زده می‌شد. انقدر این فرایند طولانی شد که سراتوی نسل دوم دیگر در جایی از دنیا تولید نشد و …
سراتو سایپا-10

 داستان سراتو

سال‌ها بود که حرف آمدن سراتو روی خط تولید سایپا، زده می‌شد. انقدر این فرایند طولانی شد که سراتوی نسل دوم دیگر در جایی از دنیا تولید نشد و نسل سوم جایگزین آن شد. این یعنی که خودرویی از رده خارج در سال 1393 به خط تولید آمد و داستان‌ها و حواشی، تازه شروع شد. خیلی‌ها به این مسئله پرداختند که آمدن سراتو اتاق قدیم، ضعف سایپا و صنعت ماست و حضور یک ماشین از رده خارج روی خط تولید، آن هم زمانی که نسل جدیدش در تمام خط تولیدها فعال است، تحقیر مشتریان ایرانی به حساب می‌آید. گذشت تا اینکه سراتو سایپا در دو مدل دنده‌ای 1600 سی‌سی و اتوماتیک 2000 سی‌سی ثبت نام و شد و به دست مشتریان رسید. این یعنی شروع دوباره حواشی و داستان‌ها….

سراتو سایپا-2
موتور سراتو سایپا چه مشخصاتی دارد؟

 

سایپا، سراتوهای تولیدی خود را به روش مونتاژ یا CKD عرضه می‌کند و اصلی‌ترین قسمت ماشین‌ها مطمئنا جزو قطعات مونتاژی حساب می‌شود. نسخه 1600 سی‌سی قادر به تولید 124 اسب بخار با گشتاور 156 نیوتون‌متر است و با گیربکس 5+1 دنده دستی به مشتریان تحویل داده می‌شود. این ماشین به دلیل داشتن گیربکس دنده‌ای زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است. زیرا نسخه 1600 وارداتی این خودرو هم وجود دارند که با گیربکس اتوماتیک عرضه شده‌اند و قیمتی مناسب دارند.

نسخه اتوماتیک سراتوی سایپا، به موتور 2000 سی‌سی 156 اسب‌بخاری و گشتاور 194 نیوتن متری مجهز است. این موتور به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک و تیپ‌ترونیک متصل شده که قدرت را به چرخ‌های جلو خودرو می‌رساند. برخی در زمان عرضه این ماشین گفتند که گیربکس نسخه اتوماتیک چهارسرعته بوده و متعلق به مدل‌های 2010 سراتو است. ولی با این تفاسیر که این روزها سراتو سایپا، گیربکس 6 سرعته را زیر کاپوت دارد، می‌توان گفت که فناوری بازنگری کیا در سال 2011 را یدک می‌کشد.

ترمزهای عقب از دیسکی که ما تا به امروز روی وارداتی‌های سراتو دیده بودیم، به کاسه‌ای تغییر کرده است. همچنین دیگر خبری از رینگ 17 اینچی نیست و رینگ 16 اینچی آلومینیومی برای نسخه اتوماتیک و 15 اینچی فولادی برای نسخه دنده‌ای جایگزین شده است. در اصل سیستم تعلیق و لاستیک خودرو برمنبای Poor Road Version طراحی شده است که سازگاری بیشتری با جاده‌های ایران دارد. اگر به لاستیک‌های سراتوهای وارداتی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اکثر این ماشین‌ها به خاطر فشار بیش از حد، لاستیک‌هایشان سیم زده است. این مسئله نکته مثبتی است که سراتوی سایپا سازگارتر از نسخه‌های وارداتی در خیابان‌ها حرکت می‌کنند.  متاسفانه نسخه‌های سایپا از سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP) بی‌بهره هستند و این یکی از نقاط ضعف  این سراتو محسوب می‌شود.

سراتو سایپا-1
امکانات اصلی‌ترین وجه تمایز سراتو سایپا با سراتو کره ای !

 

سراتوی سایپا در بخش امکانات با نسخه وارداتی بسیار متمایز است. خیلی از امکانات تولیدی سایپا حذف شده است. برخی دلیل این کار را ارزان‌سازی خودرو و ساده‌‌تر شدن فرایند مونتاژ می‌دانند. سراتوی وارداتی در نسخه‌های مختلفی که به ایران آمد، سطوح مختلفی از امکانات را به معرض دید ما گذاشت که خود کمپانی کیا آن‌ها را لحاظ کرده است. در سراتو، سایپا خبری از سان‌روف نیست. صندلی‌ها هم به ساده‌ترین شکل، با روکش پارچه‌ای در سایپا آذین تولید می‌شوند. روی صندلی‌ها گرمکن نصب نشده است که در مدل وارداتی، اکثرا وجود دارد.

سراتو سایپا-7

 

سنسور نور و باران هم طبیعی است که سایپا از آن در نسخه دنده‌ای صرف‌نظر کرده باشد. ولی در مدل اتوماتیک سنسور نور نیز وجود دارد. همچنین آینه تنها برقی بوده و سیستم تاشو برقی از روی آن حذف شده است. در نسخه دنده‌ای سیستم تهویه به صورت دستی قرار دارد و در مدل اتوماتیک، به صورت تهویه خودکار نصب شده است. در سراتو سایپا تنها دو کیسه هوا وجود دارد. در صورتی که در نسخه وارداتی، مدل‌هایی با ایربگ جانبی جلو و پرده‌ای کامل هم وجود دارد. روشن کردن خودرو با سوییچ انجام می‌شود و مدل استارتردار از جانب سایپا تولید نمی‌شود.

سراتو سایپا-5

سیستم پخش هم قابلیت اتصال USB،AUX و IPOD را دارد و با 6 بلندگو کیفیت صدای خوبی را در اتاق به سرنشینان تحویل می‌دهد. در برخی نسخه‌های سراتو، مانیتور با پخش DVD و دوربین عقب وجود دارد که شرکت سایپا به صورت آپشن، نسخه غیرفابریک مانیتور را تحت گارانتی خود برای مشتریان نصب می‌کند. یکی از امکاناتی که در سراتو حذف شده است و واقعا جای سوال دارد، سنسور پارک دنده عقب است. این سنسورها را هم سایپا در مدل غیرفابریک برای مشتریان نصب می‌کند.

سراتو سایپا-8

تفاوت های بیشتر …..

 

پشت آمپر تولیدی‌های سایپا با نورپردازی یخی عرضه می‌شوند. ولی نسخه‌های وارداتی در دور قاب صفحه آمپر، نور قرمز را به شکل هاله پخش می‌کند که زیبایی و جذابیت خوبی را به ماشین می‌دهد. قاب کرومی سر اگزوز هم در مدل سایپایی حذف شده است. البته در تمام مدل‌های وارداتی هم این تزیین وجود ندارد و بیشتر در مدل 2000 سی‌سی وارداتی، می‌توانید دنبال سر اگزوز کرومی بگردید. دنده پشت فرمان هم جزو امکاناتی است که سراتو وارداتی نسبت به مونتاژ داخل بیشتر دارد. اگر به طور واقع‌بینانه بخواهیم در مورد دنده پشت فرمان سراتو نظر بدهیم، واقعا آپشنی است که جز ظاهر کاربرد خاصی ندارد و در سرعت تعویض دنده هیچ تاثیر مثبتی نمی‌گذارد. فرمان ماشین هم هیدرولیکی در نظر گرفته شده است. روی فرمان کنترل تنظیمات ضبط وجود دارد و در نسخه اتوماتیک، کروزکنترل هم روی فرمان قرار دارد.

سراتو سایپا-4
کیفیت سراتو سایپا چقدر با سراتو کره ای فرق دارد؟

 

اصلی‌ترین تفاوت کیفی در سراتو سایپا و نسخه وارداتی، در رنگ ماشین‌هاست. وقتی یک سراتو سایپایی را کنار یک مدل وارداتی قرار می‌دهید، کاملا متوجه برتری رنگ نسخه وارداتی می‌شوید. به طوری که کیفیت رنگ سراتو سایپایی حداکثر به یک تندر90 می‌رسد و شاید در حد یک پراید باشد. دومین بحثی که در این خودرو وجود دارد، بویی است که در داخل ماشین استشمام می‌شود و به پراید شباهت دارد. اصلی‌ترین دلیل این شباهت هم صندلی‌های پارچه‌ای هستند که احتمالا از یک جنس مشترک با سایر محصولات ساخته می‌شود. وقتی ماشین را استارت می‌زنید، صدای موتور زیاد در داخل  به‌گوش نمی‌رسد. ولی چیز عجیب تفاوت در ترمز دستی نسخه وارداتی و تولیدی است.

سراتو سایپا-9

ترمز دستی ، ترمز و لاستیک های متفاوت

 

مدل تولیدی، ترمز دستی دارد که گویا خوب سرهم‌بندی نشده است. این نکته را بین 5 سراتو بازبینی کردیم که در همه با کمی تفاوت، مشترک بودند. دنده خودرو به نرمی عمل می‌کند و شما کمتر متوجه تعویض آن می‌شوید. در اصل تفاوتی بین عملکرد موتور و گیربکس نسخه سایپایی و مدل وارداتی وجود ندارد و از نظر کارکرد شباهت زیادی به هم دارند. اگر واقع‌بین باشیم، همان رینگ و لاستیک‌های کوچک‌تر سایپایی نرمی بیشتری به سراتو داده‌اند و می‌توان گفت که راحت‌‌تر حرکت می‌کند. در مورد عملکرد ترمز باید بگوییم که به ترمز مدل وارداتی بیشتر می‌توانید اعتماد کنید تا مدل سایپایی.

سراتو سایپا-6

در آخر باید اشاره کرد که اصلی‌ترین دلیل خرید سراتوسایپا این است که شما نمی‌خواهید ماشین صفر چینی سوار شوید و ماشین اتوماتیک می‌خواهید که حداقل کمی اصیل باشد. البته که نبود برخی امکاناتی که قبلا شاهد آن بودیم، مهم‌ترین دلیل کسل‌کننده بودن رانندگی با سراتو سایپایی است.

قیمت سراتو 1600 دنده‌ای 75 میلیون و 900 هزار تومان در کارخانه است و در بازار تا 69 میلیون تومان هم دادوستد می‌شود. مدل 2000 سی‌سی اتوماتیک 90 میلیون و 790 هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده است که در بازار تا 83 میلیون و 500 هزار تومان قیمت می‌خورد. نکته قابل تامل این است که سراتو 2015 وارداتی قیمت 110 میلیون تومان و امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، فرمان برقی 3 حالته، سنسور جلو و عقب و… در آن وجود دارد. حال چرا باید یک ماشین از رده خارج جهانی در ایران با کمترین امکانات، قیمت تمام شده بالاتر از 90 میلیون تومان را تجربه کند؟

 

مناقشه گیربکس !

پس از انتشار این مطلب بسیاری کاربران و مالکان سراتو 1600 از شش سرعته (6+1) بودن گیربکس این خودرو صحبت کردند و مطلب گیربکس 5 سرعته را نادرست خواندند اما ظاهرا این نکته به تفاوت خودروهای تحویلی سایپا مربوط می شود که در نسخه 1.6 لیتری با گیربکس های 5 و 6 سرعته و در نسخه های اتوماتیک با گیربکس 4 و 6 سرعته تحویل مشتریان شده است و این سردرگمی را در مورد مشخصات فنی خودروها پدید آورده است.

بنابراین به نظر می رسد که خریداران خودروهای دست دوم در این خصوص نیز باید دقت لازم را به عمل آورند چرا که عملا تفاوت زیادی بین نسخه های 4 ، 5 و 6 سرعته این خودرو از نظر توان حرکتی و مصرف سوخت وجود دارد.

 

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


1515 دیدگاه

  1. sunmartin | مهر 1, 1398 | لینک نظر

    سایپا میخواد رهام بده بیرون
    من نمیدونم سراتو ندارن چطور مدام آگهی فروش میزنن
    از چند نمایندگی چرسیدم میگفتن ما که نداریم برای فروش
    امیدوارم که قیمت همه خودورها پایین بیاد همزمان قیمت کالاهای اساسی همینطور
    شرایط دشواری هست

  2. حمزه ای | شهریور 29, 1398 | لینک نظر

    sunmartin
    چ روغنی بریزم اصل باشه همه تقل شدن؟
    روی 10 هزار عوض کنم مشکلی نیس چون قیمت بالا خریدم

    • در پاسخ به: حمزه ای

      sunmartin | مهر 2, 1398 | لینک نظر

      نه 10 هزار زیاده فوسر 5-40 و یا کاسترول 5-40 یا 10-40
      یه برند دیگه ای هست روغن موتور آیسین 10W40
      total ineo mc3
      ادینول پرمیوم
      هیوندای xtr
      و mobile s300
      اینها بهترین هستند و قیمت بالا
      اکثرا بهران سوپر رانا میریزن
      بنظرم فوسر بهترین هست که الان 400 هزار تومانه

  3. ahmad | شهریور 28, 1398 | لینک نظر

    سراتو سایپا و محصولات ام وی ام تنها ماشین هایی هستند که قیمت کارخونشون از بازار بالاتره
    الان قیمت فروش فوری سایپا برا سراتو سفید آپشنال 295 تومنه ولی توبازار 287 هست😅😅😅😅
    البته از 97 به اینور هم که کلا فقط آپشنال میزنن و معمولی نداره کلا

  4. سابق | شهریور 22, 1398 | لینک نظر

    ای بابا از وقتی بحث سراتوی سایپا پیش اومد کلا سطح کیفی دنده 6 از کل کلهای فوتبالی هم پایین تر اومده زمانی دنده شش محل خوبی برای بالا بردن معلومات بود و الان جولانگاه برند بازان

  5. ابولمعالی | شهریور 17, 1398 | لینک نظر

    سلام بر مهندس سانمارتین
    ی سوال میشه موتور2400 که برای gdi هست روی سراتو سایپا نصب کرد
    جریان سراتو ارزان 295 چیه واقعا سایپا داره تحویل بده ؟ یکی میگفت غیر آپشناله راسته ؟
    زیادم به حرفهای احمد که هر وقت میاد ی اسم میزاره رو خودش و فقط لوده گی میکنه مهندس جان توجه نکن با تشکر اینها رو توضیح بده میدونم نمیشه شماره بزاری این بود سوالات اینجا نوشتم.

    • در پاسخ به: ابولمعالی

      ahmad | شهریور 23, 1398 | لینک نظر

      بله عمو سانی
      400تا کف کارخونه هست که همش هم آپشناله.تحویل هم میدن

  6. sunmartin | شهریور 14, 1398 | لینک نظر

    حمزه جان الان مطلب شما را دیدم چند روز بود ک سایت آپدیت نمیشد اون صدا هم از جلوبندی نیست و برای آچارکشیه اولیه هست که باید انجام بدید
    در مورد دیلاست منم خیلی ئوست دارم نصب کنم 2 سال پیش 1.500 بود نخریدم الان شده 5.800

  7. حمزه ای | شهریور 11, 1398 | لینک نظر

    سانمارتین یه سوال بعد از 25 هزار یه صدایی از جلو بندی میاد نه لرزش داره نه انحراف نرم نرم فقط یه سدای تقه ای میخوره تو دست انداز که آسفالت برش دادن برای مسیر آب البت آچار کشی اولیه نکردم طبیعیه؟ جلو بندی سالمه خواستم بپرسم
    ؟
    روغن چی خوبه االان خودت گفته فوسر بریز ریختم صدای موتور نصف شد و شتاب زیاد

  8. حمزه ای | شهریور 10, 1398 | لینک نظر

    این شخص که اسمش فکر کنم احمد هستتش دیوانه ای مجنونی چیزی باید باشه که مثل …وز ناغافل میزنه بیرووون :-/
    سانمارتین جان میشه بگی اون دیلایت ها قبلا کسی میشناسی نصب کرده باشه ؟ قیمت مناسب پیدا نکردم میگن چون کره ای گرونه و طرح اصلی نداره

    • در پاسخ به: حمزه ای

      sunmartin | شهریور 30, 1398 | لینک نظر

      …وز ناغافل خوب اومدی دمت گررم
      روغن فوسر بریز عالیه الان گران شدده
      خیلی گرانی شده و نمیشه چیزی خرید البته قشر ماها خیلی درآمد بالایی دارن

      • در پاسخ به: sunmartin

        ahmad | شهریور 31, 1398 | لینک نظر

        بابا قشر درآمد بالا😅😅😅😅😅👍👍👍 بابا پولدار.سانی لاکچری
        میگم عمو سانی نظرت و آنالیزت نسبت به اینکه سراتو سایپا رو دست کارخونه مونده و هرروز فروش فوری میزارن به قیمت 295 ولی مشتری نداره و تو بازار ارزونتر از کارخونست چیه؟؟؟
        علت چیه که سراتو سایپا از چینیا هم ارزونتره ولی همچنان مشتری نداره؟؟؟؟؟ 😞😞😞
        احتمالا کار دار و دسته جومونگه.تو که رفتی چندبار سنگفرش های سئول رو بوسیدی و اومدی یه توضیح بده ببینیم علتش چیه که باد کرده و مشتری نداره؟

  9. مهران | شهریور 10, 1398 | لینک نظر

    به جای حاشیه در مورد خودرو و مسایل اون بیشتر نظر بدین لطفا. متاسفانه یه نفر به اسم سنمارتین كه همه جا هم از فضل او بی نصیب نیست باعث افت كیفیت نظرات سایرین شده. لطفا تخصصی و صادقانه نظر بدین و ایشون رو هم ول كنید.

  10. حمزه ای | شهریور 7, 1398 | لینک نظر

    جناب سانمارتین با تشکر از همه توصیه های مفیدت من از شما کمال تشکر دارم قبلا امجی 6 داشتم با مشورت شما سال 96 کیا سراتو آپشنال خریدم واقعا هیولایی برای خودش موتور قوی و سواری با کیفیتی داره
    بازهم ممنون از شما توصیه ام بشما برادر اینه که با چینی سوارا کل کل نکنی حیف وقت و عمر مهندس جان اینها از موتور و دوچرخه رسیدن به لیفان و چری و چانکان و جک و دانگ فانگ… خلاصه کلام واقعا برخی ازینها در حد صحبت معمولی هم نیستن

    • در پاسخ به: حمزه ای

      ahmad | شهریور 9, 1398 | لینک نظر

      این قسمت : وقتی عمو سانی از رو نمی رود و برای خودش نوشابه باز میکند😎😎😎😎😎

    • در پاسخ به: حمزه ای

      ahmad | شهریور 9, 1398 | لینک نظر

      عمو سانی کوچولو یه بار با اکانت هایفکتیان میگی ام جی 6 داشتم فروختم سراتو گرفتم یه بار با اکانت حمزه ای
      یکم دقت کن عزیزم.بچه انقدر سر به هوا نباید باشه

  11. ابولمعالی | شهریور 6, 1398 | لینک نظر

    سانمارتین جان با قدرت ادامه بده و به این مخالفت های لیوان سوار ها توجهی نکنن بقول معروف عاقلان دانند احمووود جووون
    بله سراتو استارت و استپ داره بجای سویچ و سانمارتین درست میگه اون سیستمی که میگی سیستم صرفه جویی eco هست که آئودی داره فقط
    در ضمن تو برو اول طرز صحبت کردن بدون فحاشی و مسخره کردن دیگران یاد بگیر و سپس بعد از این آموزش کوتاه مدت بیا و با ادب با دیگران برخورد کن احموود یا همون احمد

    • در پاسخ به: ابولمعالی

      ahmad | شهریور 7, 1398 | لینک نظر

      وقتی سانمارتین از خودش دفاع میکند😅😅😅
      عوض این کارها برو یکم بزرگ شو عمو جون
      همه جا تو همه سایتا شدی مضحکه و مسخره عام و خاص
      واقا غیرت هم نداری بهت بربخوره انقدر مسخره ت میکنن و شدی دلقک سایتهای خودرویی؟
      سنگ جای تو بود آب میشد فرو میرفت تو زمین

    • در پاسخ به: ابولمعالی

      ahmad | شهریور 9, 1398 | لینک نظر

      عشقم.مجید جان
      ماله کش اعظم
      اون سیستمی که به جای سوییچ ریموت ک لید رو داشبورد داره اسمش کیلس استارتره نه استارت استاپ😅😅😅😅😅
      حالا اینجا گفتی ولی جای دیگه نگو بهت میخندن

  12. افشین | شهریور 3, 1398 | لینک نظر

    سلام.سنمارتین هنوز اینجای داداش یا رفتی.من افشینم سال 96دنبال سراتو بودم.صحبتهامون توی صفحه 6,5هست.من همون موقع ثبت نام کردم دی 96سراتو 2000سایپا.لاستیکاشم روز اول عوض کردم و لاستیک کموهو گرفتم رنگشم خیلی سیع کردم نوک مدادی بشه که نشود وسفید گرفتم .از سواریشم راضی بودم تا اینکه یه روز سوار ماشین یکی از اشنها شودم اونم سراتو ولی 2011وارداتی تازه فرقشون فهمیدم.الان سراتو سایپارو دادم رفت یه 2011گرفتم خیلی خوبه مخصوصا تعدلش ترمز گیریشم از زمین تا اسمون فرق داره شیفتر پشت فرمونم داره.اگه مسیرت به رباط کریم افتاد بیا یه دور باهاش بزن . خدای وارداتیش با سایپایش خیل فرق دارن.موفق باشید همگی

    • در پاسخ به: افشین

      sunmartin | شهریور 4, 1398 | لینک نظر

      من آپشنال دارم
      مانیتور 7 اینچ فابریک دوربین دید در شب
      سانروف بزرگ 3 حالته و کی لس و شیفتر چراغ تونل و …استارت استپ و ..آمپر سوپر ویژن داره فقط esp حذف شده و ترمز عقب دیسکی
      که جنئان مهم نیست ترمز ولی esp واقعا مهمه در کل راضیم حتی پیج هاش هم کره ای هست و یک ریال خرج نداره فقط مصرفش بالاست ولی شتابش واقعا عجیبه و روی همه رو کم میکنه حتی سوناتا امیدوارم بشه یه دیلایت بگرم شده 5.800 خیلی گروونه

      • در پاسخ به: sunmartin

        ahmad | شهریور 5, 1398 | لینک نظر

        جوک میگی سانی؟؟؟مردم رو چی فرض میکنی عمو جون؟؟؟
        سراتو سایپا سیستم استارت استاپ داره؟؟؟؟؟؟اصلا میدونی استارت استاپ چیه؟؟؟
        اونی که میخوای بگی اسمش کیلس استارتره نه استارت استاپ.استارت استاپ یه سیستم دیگه ست برای صرفه جویی در مصرف سوخت.حداقل ماشینیو که نداری یه دوزار درباره ش مطالعه کن ببین چی داره چی نداره بعد اظهار فضل کن
        بعد سانروف 3حالته اش چه فرقی با سانروف ماشین چینیا داره؟؟؟
        ترمز کاسه ای و ای اس پی آنچنان مهم نیست؟؟؟؟کل ایمنی ماشین رفته زیر سوال
        صندلی های سراتو سایپا (آذین)و لاستیک و باطریش ایرانیه محض اطلاعات که میگی یه پیچش هم ایرانی نیست.وقتی ماشینی رو نداری حداقل برو 4صفحه در باره ماشینی که قبله و معبد و معبودته بخون بعد بیا اینجا خالی ببند.سعی کن از الان که بچه ای عادت کنی دروغ نگی که بزرگ شدی ترک عادت سخت تر میشه عمو جون

      • در پاسخ به: sunmartin

        افشین | شهریور 8, 1398 | لینک نظر

        سلام. این ماشینی که گرفتم همه اینارو داره فقط مانیتور دنده عقبش رو اینه فعال میشه.مصرفشم تو شهر با کولر از10.1 بالاتر نمیره تو اتوبانم باز با کولر وسرعت 120تابیشتر از 7.2نمیشه. صندلیشم گرم کن دار اینها تاشوو روکش چرم سنسور نور وباران. راه رفتنشم عالیه.فقط به نظر من رینگ 17با لاستیکهای فاق کوتا به درد جادهای ما نمیخور. میخوام با رینگ 16با لاستگهای فاق بلند عوضشون کنم.

        • در پاسخ به: افشین

          sunmartin | شهریور 9, 1398 | لینک نظر

          وارداتی ها کیفیت رنگ بهتر
          esp
          و آینه الکتروکرمیک دارن و گرمکن
          البته از من که مدل 96 هست هم آینه الکتروکرومیک با قطب نما
          داره که سفارش مدیران هست
          فقط آینه ها تاشو نبودن که تاشو کردم
          و نبود گرمکن مهم نیست
          فقط مصرفش عجیبه چرا بالاست از شما مصرفش کمترخ
          و داخل آفتابگیرها شما چراغ تعبیه شده
          کلا سایپا کارش حذف آپشن هسا
          دیگه
          اما بلحاظ گیربکس و موتور یکی هستند و سایر آپشن ها

  13. هایفکتیان | مرداد 26, 1398 | لینک نظر

    بعد از گذشت 2 سال از خرید سراتو واقعا به خودم میبالم که چنین انتخاب با کیفیتی کردم قبلا امجی 6 داشتم که جزو چینی های با کیفیت هست مثلا اما روزگارم با ترمز افتضاح و صدای پنل شاگرد که اپیدمی هست در امجی واقعا بد شد قیمت قطعات سرسام آور و بجز نمایندگی مدیا موتورز تهران کسی زیر بار نمیرفت خدا را شکر که تونستم از شر این چینی خلاص بشم سراتو خودرویی بسیار پر شتاب با کیفیت و دارای مانور پذیری هست دارندگان سراتو هیچگاه نمیتونن به کمتر از سراتو رضایت بدن با تشکر

    • در پاسخ به: هایفکتیان

      ahmad | مرداد 29, 1398 | لینک نظر

      وقتی عمو سانی دچار غرور میشود😅😅😅😅

      • در پاسخ به: ahmad

        sunmartin | شهریور 1, 1398 | لینک نظر

        احمود یا احمد مسئله این است؟؟
        از دلقک بازی خسته نشدی احمووود؟؟
        چینی سوار انتحاری

  14. sunmartin | مرداد 11, 1398 | لینک نظر

    من دیلایت جنیون پارت با نامبر اصلی کره جنوبی پیدا کردم 5.800 اگه کسی قیمت پایینتر پیدا کرده اطلاع رسانی

    جالبه بدونید تالیسمان و کپچر مگان نیو همگی در شرکت سامسونگ موتورز کره جن.بی تولید میشن مثل کولیوس قابل توجه
    رنو بازها

    • در پاسخ به: sunmartin

      ahmad | مرداد 16, 1398 | لینک نظر

      و جالبه بدونید کیا سراتو چینی قدیمی 2010 حتی دیگر در ایران هم تولید نمیشود????
      قابل توجه جومونگ بازها

  15. سلام
    به نظر من با توجه به قیمت نمونه های وارداتی سراتو خرید تویوتا کورولا که از ماشین های هم سطح سراتو یا شاید هم نمی بیشتر بهتر باشد.
    از نظر من ژاپنی ها در موضوع کیفیت از کره ای ها بیشتر کار کردن.

  16. عباس | تیر 17, 1398 | لینک نظر

    با سلام : اقاي سانمارتين دلال شماهاييد كه اين اشغال ها رو امروز به اين قيمت كاذب و غير واقعي رسونديد :ادب داشته باش من به عنوان يك شهروند دلسوز فقط واقعيت را گفتم كه هر كسي ميخواهد انتخاب كنه با چشم باز انتخاب كنه من الان هم ميگم خدا شاهده من 14 هزار تا با سراتو سايپا اپشنال رانندگي كردم تو جاده هاي پيچ دار و دست انداز ضعف بزرگي داشت كلا ماشين از دستت در ميرفت ، موتو وگيربكس خوبي داره باور كنيد با سيلو 8000 رانندگي كردم هيچوقت سر پيچ و سرعت احساس ترسنداري با 120 تا پيچهاي بين زنجان و بيجار رفتم لذت بردم اصلا خسته نميشي ، اين هم بگم سيلو به درد شهرستان نميخوره تو شهر هاي بزرگ قطعاتش هست

  17. sunmartin | تیر 11, 1398 | لینک نظر

    برای دلخوشی احمد یا مجتبی یا هر … هست دوو سی ال او از سراتو بهتره …خخخخخ راضی شدی جناب بی هویت؟

    مطمئنم از ادب و درک و شعور کلا آزادی و در ثید و بند عنان حرفهات نیستی و هر بادی در معدت میپیچه به زبان منتقلش میکنی قبلا هم با نام اچسی سوار پیام میدادی کلا سراتو در جایگاه بسیار بالاتری نسبت به آهن پاره های یکبار مصرف چینی و خودورهای منسوخ شده و دیسکا نتینیو شده ای مثل دووو که کلا کارخانه اش منحل شد هست واقعا در همون سطحی هستی که هستی

  18. sunmartin | تیر 8, 1398 | لینک نظر

    افرادیکه سی ال او منسوخ شده 25 سال پیش با کیا سراتو با موتور mpi ساخت پژو جزو یکی از پر افتخار ترین موتورهای 2000 سی سی جهان با قابلیت افزایش قدرت تورک به 220 اسب مقایسه میکنن نه سراتو داشتند نه میدونن اصلا چی هست و جطور روشن میشه بهر حال چنین قیاس های مهمل و بی پایه و اساس و کودکانه ای بیشتر شبیه طنز است تا حتی یک ککالمه کوتاه
    سراو رقیب مزدا 3 و تویوتا کرولا و هیوندای النترا است نه دووو که دیگر اصلا وجود خارجی ندارد دوو خودروی بدی نبود اما در حد خودش خوب بود ترمز مرگبار دوو یکی از نقاط ضعف آن بود که در سایت های آذربایجان روسیه و گرجستان جایی که در آن زمان دوو مونتاژ میشد مباحث زیادس به خود جلب کرده بود

    • در پاسخ به: sunmartin

      ahmad | تیر 9, 1398 | لینک نظر

      سی ال او؟؟؟!!!!??
      عمو سانی کلاس چندمی که حتی اسم این ماشین رو هم نمیدونی چیه.مشخصه که به عمر کوتاهت قد نمیده سیلو رو بشناسی
      CLO نه عمو جون.CIELO درسته
      از ریو پدر چه خبر؟تونستی پشتش بشینی یا هنوز به سن گواهینامه نرسیدی؟
      میبینم که اونور بدجور اونیکی آیدیت رو ضایع کردن و به کنجی خزیدی!!!@ ????

      • در پاسخ به: ahmad

        هایفکتیان | تیر 9, 1398 | لینک نظر

        داداش بدت نیاد اما با این طرز حرف زدن و لوده بازی هات مشخصه نه سطح سواد درست و حسابی داری نه میتونی یه گفتگو بدون توهین و مسخره کردن دیگران داشته باشی اول خودت اصلاح کن بعد به فکر اصلاح جامعه باش این سانمارتین هم دقیقا درست میگه و حرفهاش متین و اصولیه کسیکه سی الو یا هر چی تلفظش صحیحش هست با سراتو خودروهای جدید مقایسه میکنه مشخصه که درک و سوادش در چه حدیه در ضمن من سانمارتین میشناسم در اکثر گردهمایی های سراتو سواران td و yd و ydm حضور پرنگی داره کسیکه بلوف میزنه و چیزی حالیش نیست فقط بلده توهین کنه این شمایی نه کس دیگه

        • در پاسخ به: هایفکتیان

          ahmad | تیر 12, 1398 | لینک نظر

          باشه عمو سانی???
          برام خیلی جالبه که کسانی که تو این چند سال از عمو سانی دفاع میکنن آیدی های همشون هم مثل خودش عجیب غریبه.خدایی عمو سانی یکم خلاقیمت به خرج بده.شدی گاو پیشونی سفید.از آیدی های با اسم معمولی استفاده کن عمو جون
          حالا عیب نداره انشالله بزرگ میشی گواهینامه میگیری با ریو ابوی میری در این گردهمایی ها???

          • در پاسخ به: ahmad

            هایفکتیان | تیر 13, 1398 | لینک نظر

            چرا بازم هرکس دم از حقانیت زد ربطش دادی به سانمارتین ایشان که اصلا در مقابل این حرفهای تمسخر آمیز شما اصلا حرفی نزد
            اصلا الان که قطعه نایاب شده شما بگو چه خودرویی بصرفه هست برای خرید ؟

          • در پاسخ به: هایفکتیان

            ahmad | تیر 16, 1398 | لینک نظر

            اوه ه ه ه
            چه لاکچری
            “”وقتی عمو سانی لفظ قلم صحبت میکند””??????
            هیچی خوب نیست.همون دوو سی ال او?? و ریو ابوی و سراتو منسوخ شده چینی 2010 سایپا خوبه???

          • در پاسخ به: هایفکتیان

            ahmad | تیر 23, 1398 | لینک نظر

            سفسطه نکن
            سوتی سی ال او رو دیگه نمیتونی جمع کنی
            من کاری به اینکه چی خوبه چی بد ندارم
            فقط عاشق سی ال او گفتنت شدم عمو سانی
            دوو سی ال او !!!!خودروی جومونگ
            با سی ال او برید سنگفرش های سئول را ببوسید و برگردید
            ماجراهای عمو سانی در دوو سی ال او????

  19. عباس | خرداد 6, 1398 | لینک نظر

    با سلام : بنده سراتو ابشنال مدل 96 داشتم 14000 كاركرده بود فروختم ، دوستان الكي نظر نديد مردم رو گمراه نكنيد واقعيت رو بگيد، من اصلا ماشين چيني نداشتم كه نظر بدم خوبه يابده ، نقاط قوت سراتو موتور وگيربكس و شتاب عالي داره ترمز هاش بد نيست كولرش خوبه صداي ماشين توي اتاق نمياد ، يه مدت كه كار ميكنه كمك هاش نرم ميشه ، نقاط ضعف اصلا سر پيچ و جادهايي كه چاله دست انداز داره تعادل نداره دليلش اين كه سايپا ESB رو حذف كرده , رنگ فوقلعاده بي كيفيت در كل تو رنج قيمت 150 تومان خوب بود ولي خدا شاهداين ماشين 300 توماني نيست اختلافش با ماشين هاي داخلي تا اين اندازه نيست اين دلال بازي : الان يه سيلو مدل 81 100 كاركرد خريدم خدايي با سراتومعاوضه نمي كنم، شتاب خوب نرم بيصدا اخرت تعادل واقعا تو رانندگي لذت ميبري خسته نميشي

  20. مهران | خرداد 1, 1398 | لینک نظر

    چون جناب مارتین این خودرو را دشتند و دلال هستند پس این ماشین یك اعجوبه است و اصلا سوپر اسپرته… چرا مردم رو گمراه میكنید؟؟ این ماشین در حد خودش خوبه ولاغیر…یه ماشین معمولی با امكانات معمولی كه از چینی های هم عصر خودش بهتر بود. بنز و ب ام و نیست كه . بزارید مردم اگاهانه انتخاب كنند.

  21. sunmartin | اردیبهشت 18, 1398 | لینک نظر

    سراتو یک خودروی جوان با قابلیت خانوادگی موتور بسیار پر قدرت 156 و سریع گیربکس فرای انتظار معکوس های نرم صدای موتور اسپرت تعلیق عالی فرمان پذیری استایبل مثال زدنی و چسبندگی صندلی های کامفورت و درحد اعلی طراحی خوب و آپشن های کاربردی کیفیت قطعات عالی
    اگر بخوام خودرویی بخرم مطمئنا اینبار سراتو 2015 انتخاب میکنم که موتور 165 اسبی داره

  22. sunmartin | فروردین 21, 1398 | لینک نظر

    حسین یا همون سجاد ملقب به مرات مدیران و هر اسم من در آوردی که روی خودش گذاشته فکر کنم توی عالم هچروت نعشه میکنه و این چرندیات سرهم میکنه تو سراتو پر شتاب فروختی که مرحمی به دل رنجورت باشه و رفتی اپتیما خرید و دیدی حرکت نمیکنه و شتابش کمتره ؟ این چرندیات و خزعبل بافی ها تنها از ذهن یک چینی سوار انتحاری تراوش میشه ولاغیر
    من سراتو دارم درنرمی شتاب کیفیت ترمز و زیبایی اتاق واقعا کم و کسری نداره اگه میشد سراتو 2015 میخریدم با 164 اسب بخار شتاب بیشتر اتاق پهن تر و فاصله محوری بیشتر اینقدر محصولات کیا موتورز و هیوندای عالی هستند که کسیکه یکی ازین محصولات بخره مشتری دائم این 2 شرکت میشه
    درآخر هم اینو بگم امسال کیا سراتو یا همون کیا ceed که بصورت هاچ بک هست دومین خودوری برگیزه نمایشگاه خودرو ژنو شد و کیا اپتیما به همراه فراری جایزه برترین طراحی بدست آورد کیا جنسیس و هیوندای توسان هم سال 2018 امنخاب شدند امسال کیا سورنتو و سانتافه جایزه برترین اس یو وی بدست آوردند و کسا سول و کیا نیرو بعنوان با کیفیت ترین و کم استهلاکترین و سبزترین خودوری جهان در سال 2019 معرفی شدند یه چینی نام ببر که یکی از این موفقیت هارو کسب کرده باشه واقعا که …

  23. HOSIN | بهمن 5, 1397 | لینک نظر

    أاغون داغون حیف اسم سراتو که روش گذاشتن خودرو چینی بهتر از اینه والا

  24. بعد از فروش سراتو که در تنبلی و ترمز ضعیف در جهان معروف شده و سال پیش کشور آمریکا تمام سراتو ها را بخاطر شتاب ضعیف از خاک این کشور بیرون کرد رفتم سراغ اپتیما که مرحمی بر دل زخم خورده ام باشه و مراد من برآورده بشه اما با کمال ناباوری بدیدم که اپتیما نه تنها حرکت آنچنانی نمیکنه و همیشه در حال گیج و لیز خوردنه که کاربران منجمله سانمارتین یاوه گو هم اشاره کرد مصرفش صدی 24 بود که با مشقت تمام بفروخته و یکدستگاه خودروی تیگو ساوان توربو امروز ثبت نام و تحویام دادن همراه با سفر به کشور زیبای سنگال به همراه 7 نفر خودروی من به رنگ آبی 4 پوششه با لیزر مخصوص میباشد و همیشه راضیم چرا که از سراتوی تنبل و اپتیما بی حرکت و کم شتاب و با ترمز های الکی راحت شدم براستی که خردارن سراتو قبلا حتما بر پراید سوار بودند که از خودروی قدیمی متعلق به 25 سال پیش برای خود بت ساختند

  25. کامکار | آذر 24, 1397 | لینک نظر

    2 سال دارم آپشنال در واقع عالیه بخصوص گیربکس نرم و بی صدا و با معکوس های هیجان انگیزش صدای موتور اسپرت کمک فنر اصلاح شده برای جاده های ایران سیستم تعلیق قوی و مناسب
    اتاق اصولی و طراحی منحثر به فرد فرمان نرم در سرعت های بالا سفت حالت استرس بار در سر دسته موتورها برای بسط زاویه داخل و عدم حس نامتعادل بودن
    وجود مولتی مدیا و دوربین دید در شب کره ای
    موتور و شتاب بسیهر قویتر از مزدا 3 که فیلم درگ با برتری سراتو در آپارت میتونید ببینید

  26. حسین | آذر 24, 1397 | لینک نظر

    من ده هزارتا باش رفتم قبلا کیا ریو 2015 و 206 داشتم
    مزایا :
    موتور و گیربکس عالی داره (2000 شش دنده)
    قطعاتش پیدا میشه (هم سایپا و هم کیا موتورز می تونین بعضا تهیه کنید)
    مدل آپشنال اتوماته و جی پی اس و سنسور دنده عقب و مونیتور و شیفتر فرمون صندلی چرمی و…داره
    وقتی اول 97 خریدم قیمتش نسبت به بقیه ماشین های توی این رنج امکانات معقول بود
    معایب:
    فرمون هیدرولیکه و سفته (ماشین های توی این رنج قیمت معمولا برقی هستن )
    ESP نداره
    کمی خشکه تایر ایرانیش باید عوض بشه
    صندلیش میتونست بهتر باشه
    در کل من سبک سنگین کردم اینو تونستم بخرم اگه کمتر پول دارین هیوندا اکسنت کرمان موتور خوبه و امکاماتش کامله اگه بیشتر پول دارین مزدا 3 بخرین

  27. در حال حاضر فقط خرید چینی با کیفیت ارزش داره و بقیه نداره مثل لیفان 820 و جک اس 3 که یکی از محصولات جایگزین توسان و اسپرتیجه که کم و کسری نداره سواری بهتری هم داره

  28. مرات مدیران | آبان 15, 1397 | لینک نظر

    سراتو پرخرج پر مصرف کم شتاب و با قیمت الکی گرونه به نظر من که مدیر هستم و بسیار افراد زیر دست دارم محصولات mvm خیلی با کلاس با کیفیت زیبا و پرشتاب و عالی هستند بخصوص که مدیران خودرو پشت مشتری مثل یک کوه محکم و استوار ایستاده مدیران خودرو حامی مشتری و عرضه کننده محصولات با کیفیت چینی با موتور ژاپنی و گیربکس آلمانی در صدر برترینهای جهان در حال حاضر مفتخر است با ارسال خودرو به اقصی نقاط جهان بخصوص اروپا از پس این مهم برآید

    • در پاسخ به: مرات مدیران

      عباس | دی 7, 1397 | لینک نظر

      سلام عرض ميكنم به شما وبقيه دوستان شما به شتاب سراتو ايراد گرفتي كه بگي خودرو چيني شتابش بيشتره ، واقعا جاي تاسفه سراتو به شتابش معروفه ، نه شركت كيا مال بابامه و نه مديران خودرو رقيبم مردم رو منحرف نكن درست راهنمايي كن

  29. من قبلا سراتو داشتم و اصلا راضی نبودم اتاق صدا میداد و شتاب صفر بود مصرف بالا و کلا زیاد جلب توجه نمیکرد اما حالا از مدیران خودرو تیگو ساوان خریداری بنموده ام بسیار جادار پر شتاب و چراغ های زیبایی در شب دارد و عالییست به جون شما پیشنهاد میکنم یکبار سوار تیگو یاوان بشی تا دیگه از محصولات اسباب بازی کره ای تعریف نکنی

    • در پاسخ به: مرات مدیریان

      sunmarin | آبان 14, 1397 | لینک نظر

      مشخصه که شما نبوغ و تجربه بالایی داری تیگو ساوان دیدم اما تیگوه وان نه!! کلا افرادیکه چینی سوارن قبلا یا پراید داشتن یا در بهترین حالت یکی از مشتقات 405 بنام های روا دنا دنا پلاس پارس سال پارس معمولی آردی آردی ایکس و یا از مشتقات 206 روا اس دی و 207 تقلبی پس وقتی یک خودروی چینی میبینن بسیار ذوق زده میشن محاله کسی که قبلا هیوندای یا کیا سوار بوده باشه بتونه اصلا بشینه پشت یک چینی و باهاش کنار بیاد و تعریف و تمجید کنه

      • در پاسخ به: sunmarin

        hosein | آذر 16, 1397 | لینک نظر

        سالم ماشین من هنگام بارندگی روی خط کشی خیابان یه کم تکون داره این طبیعی هست یا ایراد از ماشین است .

        • در پاسخ به: hosein

          sunmartin | آذر 16, 1397 | لینک نظر

          بله درسته یک مقدار لیز میخوره بخاطر 2 علت:
          نداشتن esp (حذف توسط سایپای ایران)
          و لاستیک بارز (کلا ایرانی)
          چون خط کشی ها از جنس پلاستیک هستند خودم بارها این اتفاق افتاده واسم حتی درسرعت کم راه حلش هم تعویض لاستیک با نوع کره ای کومهو یا نوع پیرلی هست که اوضاع قدری بهتر میشه

          • در پاسخ به: sunmartin

            ahmad | آذر 17, 1397 | لینک نظر

            آخه esp اصلا تو سرعت کم و تو مسیر صاف رو خط عابر که پستی بلندی نداره سنسورش فعال میشه که حالا بخواد سایپا حذف کرده باشه یا نکرده باشه مهندس؟؟؟!!!یه چیزی شنیدی فقط!!!

            این مساله فقط به جنس لاستیک و لغزنده و استاندارد نبودن خط کشی های ایران و جمع شدن آلودگی هوا روی سطح جاده مربوطه.

          • در پاسخ به: ahmad

            مرعشی | آذر 17, 1397 | لینک نظر

            اتفاقا درست میگن ایشون شما مثل اینکه با خودتم مشکل داری ؟؟☺
            نبود esp باعث سر خوردن سراتو سایپا شده که توی فروم تیوننیگ تاک هم بهش اشاره شده شما هم بهتره بری بجای کل کل با این بنده خدا که یه چیزیایی حالیشه و واقعا کمک میکنه به کاربرا یکم مطالعه کنی
            امیدوارم از حرف من بد برداشت نکنی

          • در پاسخ به: مرعشی

            ahmad | آذر 18, 1397 | لینک نظر

            باشه عمو سانی!@!@@چه مشکلی با خودم دارم؟؟؟؟
            سعی کن چیزی که نمیدونی رو همینجور زرتی نگی esp!!!! و از یه ماشین عتیقه قدیمی 10 سال پیش هم ابر خودرو نساز!!!!
            سانی جون برو بکم اطلاعاتتو ببر بالا بعد بیا!!
            راستی تیونینگ تاک هم که بهت لقب ترول دادن!!@البته خیلی وقته مفتخر به این لقب مفتخر شدی همه جا!!!!

          • در پاسخ به: ahmad

            کامکار | آذر 19, 1397 | لینک نظر

            به اقا چینی سوار اسم دقیقت چیه الان به منم میگی سانمارتین ؟؟ ?فکر کنم دچار بیماری سایکوزا هستی
            حالا که سانمارتین چیزی حالیش نیس و سراتو 2013 برای 10 سال پیشه دیگه کاملا یقین دارم که دچار این بیماری هستی تو که تا دیروز بچه لیفان 820 داشتی…واقعا با افرادی مثل تو بحث کردن بی فایدس برو ببین esp چیع بعد رجز خوانی کن

          • در پاسخ به: کامکار

            کرمکي | آذر 19, 1397 | لینک نظر

            خيلي فکر ميکني باهوشي موسيو پوآرو؟من که ليفان 820 نداشتم بچه جون ولي اگر هم داشتم افتخار ميکردم به داشتن ماشيني با اينهمه ايمني و امکانات که تو حتي تو خوابت هم نميتوني ببيني.خدا شفات بده که هر دقيقه با يه اسم مياي لجن پرتاب ميکني.من که خوب ميدونم ESP يعني چي لزومي هم نداره بخوام براي تو توضيحش بدم، همونطوري که تو خاله زنک بازي استاد بي بديلي هستي يه سرچ ساده تو اينترنت بکن تو هم ميفهمي ESP يعني چي و از جهلي که توش هستي درمياي.

          • در پاسخ به: کرمکي

            کامکار | آذر 20, 1397 | لینک نظر

            مهدی لیفانی خودت میدونی کی هستی و با چینی یه بار مصرفت افتادی تو سایت شاید مشتری جمع کنی واسش ما همه سانمارتین هستیم چون حرف حق میزنیم تو که واسه یه آهن پاره چینی خودت جر میدی و هر خزعبلی از خودت ول میدی بده
            سان مارتین تو مسایل فنی هم به کاربر ها کمک میکنه تو میایی و ققط سم و خفگی انتشار میدی تا هیچکی ی وقت از چینی ها و قیمت مزخرفشون بد نگه نکنه بازار تو دلال چینی بهم بخوره من یکی که تو رو شناختم جاعل اسم ها چینی سوار انتحاری??

          • در پاسخ به: کامکار

            کرمکي | آذر 20, 1397 | لینک نظر

            آدم متوهم و هميشه تو فضا که همه رو مهدي ميبيني و مهدي خواب و خوراک رو ازت گرفته، بهت بگم که خدا رو صد هزار مرتبه شکر که اونقدري دارم و دستم به دهنم ميرسه که نخوام بخاطر چندر غاز حق دلالي از يکسري جاهاي مشخص صبح و شبم رو تو اين سايت بگذرونم و تند و تند لجن پرتاب کنم.
            ماشين چيني و کارخونه هاي چيني هم مال پدرم نيستن که بخوام سنگشونو به سينه بزنم ولي گويا کارخونه کيا مال پدرته که اينهمه ارادت داري بهش.راستي نسبتت رو هم با جناب پيتر شراير واسه ما مشخص کن تا بفهميم.
            همينمون مونده بود که تو بياي تو مسائل فني به کاربرا کمک کني!! جاااااااان قيمت مزخرف؟ وقتي پرشيا 80 ميليون غالب ميشه ماشين چيني 400 ميليون هم کمشه اگر مقايسه اي بخواي حساب کني جناب پرايد سوار انتحاري!! 🙂 🙂 🙂

          • در پاسخ به: کرمکي

            کامکار | آذر 20, 1397 | لینک نظر

            کرمک جان (مهدی لیفانی یا همون مجید و 1000 اسم دیگه ) خوب داری دست و پا میزنی واسه چینی ها اما نه مطمئنم هرکی چینی میخره و میخواد بفروشه اول یه دعای سیر در حق تو و چینی زاده ها که مملکت پر از آهن قراضه های چینی کردن میکنه و بعد با کلی ضرر شر از سرش وا میکنه حالا بقول فرمایش تو چینی ها 400 ملیون هم می ارزن ؟ ها جناب دلال باشی که وایسادی لیوانت 400 ملیون بفروشی یه 10 هزار بده آش به همین خیال باش مگه همه مث تو مغزشون فضولات برداشته که بیان و بالای 100 ملیون بدن و چینی بخرن اونم لیوان ؟ (لیفان) یا سنگ پا بخرن بهتره دردسرش کمتره اینهمه که داری واسه چینی ها بازار گرمی میکنی بیا معرفیت کنم به کمپین حامیان جنس آشغال چینی یه عده هستن از بازیافتی های چینی چول و پله ای درمیارن شاید تو بی نوا هم به نوایی رسیدی و تونستی با پراید اسنپت یه انتحاری بزنی و بعد عمری لیفان 820 سوار بشی خدا رو چ دیدی آرزو بر جوانان عیب نیس هههه

          • در پاسخ به: کامکار

            کرمکي | آذر 21, 1397 | لینک نظر

            سانمارتين جان مجنون با ميليونها اسم و لقب چرند ديگه : خوب دوباره بخون چي نوشتم اگر سواد داري که مطمئنم نداري بعد بيا اينجا اراجيف بهم بباف.تو خودت آرزوته يکي از همين چينيا سوار بشي اوسکول خان که کل هيکلت با پهن پر شده اونوقت اومدي ماها رو مسخره ميکني؟ آره وقتي پرشيا ميشه 80 ميليون ماشين من 400 ميليون هم کمشه مغز فندقي خان.آره مشخصه کي پرايد سوار اسنپيه و آرزوي ماشين درست و حسابي سوار شدن رو داره من که دارم و سوار ميشم يا تويي که امروز ميگي سراتو قسطي دارم فردا ميگي آزرا دارم پس فرا ميگي بنز دارم و…..؟ قضاوتش با بقيه بينندگان سايت.
            خدا شفات نده هميشه بياي خزعبلات تو اين سايت بنويسي و موجبات تفريح و خنده بقيه رو فراهم بياري!!

          • در پاسخ به: کامکار

            ahmad | آذر 19, 1397 | لینک نظر

            والا من هیچوقت لیفان نداشتم و نخواهم داشت!!!!
            قاطی کردیا!!!!انقدر با آیدی های مختلف مینویسی قاطی میکنی با کدوم جواب کدوم رو میدی سانی خوشگله!!!@@اول به اکانت سانمارتین گفتم و با مرعشی جواب دادی.
            الانم به اکانت مرعشی گفتم و با اسم کامکار جواب دادی!!!!
            خیلی ضایع سوتی میدی خداوکیلی!!!!!!!یکم دقت کن با کدوم اسم داری جواب کدوم اکانت رو میدی!!!!!
            گفتم که کمتر بزن،چشمات داره کور میشه عمو!!!!
            بعدشم عمو سانی چند ساله داریم بحث میکنیم!!!سراتو مال 2013 نیست!!!این اتاق 2010 عرضه شد!!!!!حالا باز خودتو بکش که بگی نسخه سایپایی 2013 هست!!!!!

          • در پاسخ به: sunmartin

            Hosein | بهمن 16, 1397 | لینک نظر

            سلام یه سراتو ۲۰۰۰ داریم ۱۱هزارتو کار کرده اول روشن کردن تا گرم بشه موتور ماشین صدای لق لق میده یه صدا مثل لقی سوپاپ ممنون میشم راهنمایی کنید

      • در پاسخ به: sunmarin

        Hosein | بهمن 14, 1397 | لینک نظر

        سلام مهندسی ماشین من ۱۱تا کار کرده هنگام سردی صدای لق لق ار موتور میاد طبیعی است یا مشکل داره ممنون میشم راهنمایی کنید

        • در پاسخ به: Hosein

          هامون | بهمن 16, 1397 | لینک نظر

          سلام
          قطعاً از روغن 10w40 استفاده ميكني و متاسفانه داري اشتباه مي كني چون روغن توصيه شده كمپاني براي سراتو TD مدل 2011 با گيربكس 2013 6 دنده 5W30 و با كيفيت SN يا SM مي باشد پس شما روغنتو عوض كن مشكلت حل شد منو دعا كن
          ضمناً لازم نيست بري سراغ ماركاي گرون و آنچناني برو روغن بهران رانا يا سوپر رانا با همون مشخصاتي كه گفتمو بگير عاليه

        • در پاسخ به: Hosein

          sunmartin | بهمن 16, 1397 | لینک نظر

          سلام این صدا مناسفانه بهد از تعویض روغن رخ میده بخاطر کیفیت فیک روغنه شما باید از روغن هیوندای 5/30
          یا روغن های اصلی دیگه با درجه گرانروی 30_5 استفاده کنید

  30. حقیقت یاب | آبان 10, 1397 | لینک نظر

    اگه میشه کامنت منو منتشر کن یه عده کارمند و تبلیغات چی توی دنده 6 راه افتادن با اسامی شیوا و رزیتا و ساناز و مریم و رونی کلمن و غیره و ذالک دارن واسه تیگو و چری و مدیران خودرو تبلیغ میکنن جالب اینجاس که همه دارن از پیشرفت چینی ها و شرکت MVM که همون مدیران خودرو هست تماما تغریف و تمجید میکنن و بقول معروف طوفان تبلیغاتی به راه انداختن میخواستم به این دسته از افراد بگم مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید کاربر یا کاربران دروغین و تبلیغات ساز مدیران خودور بجای گول زدن و به بیراهه کشیدن افراد واسه خودروهای چینی و بی کیففتتون بهتر نیست کالاهایی وارد کنید که حداقل کیفیت داشته باشه اینقدر که شما از چری و تیگو تعریف میکنید پورشه و بنز و هیوندا و لکسوس و کیا و …تعریف نمیکنن چون میدونن محصولاتشون واقعا کیفیت دارند و نیازی به طوفان تبلیغاتی ندارند حالا شما بیایید از صبح تا شب با اسم های مختلف از این چینی ها تعریف کنید مشتری که سره از ناسره و خوب و بد تشخیص بده به دام شما نمی افته مطمئن باشید

    • در پاسخ به: حقیقت یاب

      سعد بکتاش | آبان 11, 1397 | لینک نظر

      سلام کاربر گرامی مدتی که با این سایت آشنا شدم و نظرات تکراری و تعریف ها و تمجید ها در جهتی فروش خودروهای چینی علی الخصوص محصولات mvm نظرم جلب کرد در یک شرکت کار میکنم گه چندین مورد از همکاران خودروی چینی و mvm داشتند جالب اینجاست که نه راضی بودند و نه قصد خرید مجدد محصولات چری داشتند متاسفانه اکثرا پس از مدت کوتاه دچار نقص فنی میشوند نمونه زیاده میتونید سرچ کنید چ.ن شرکت های چینی براشون دوام و کیفیت هیچ معنای خاصی نداره نه درادبیات نه در کاربرد واقعی بنابراین تمامی این نظرها مشخصا در جهت فروش هست بیشتره و مشتری که قدری با مسائل و مشکلات عدیده خودروهای چینی ها و نبود قطعات و قیمت سرسام آور اونها آشنا باشه هیچ گاه سمت این گونه خودروها نمیره بهر حال منم به این موضوع تبلیغات با نام های مختلف چه دراین سایت و چه سایت های دیگه توسط افرادی مشخص کاملا دقت کردم اینها دلال و فروشنده هستند

      • در پاسخ به: سعد بکتاش

        کامکار | آبان 11, 1397 | لینک نظر

        جالبه منم دیدم که چند تا اسم دخترونه و غیره روزی چند تا کامنت میزارن واسه چینی ها و تعریف هایی میکنن که مرغ تو زود پز هم به خنده میاد آخه من خودم تویوتا کرولا 2016 دارم اینقدر که اینها از mvm راضی هستن من از کرولا راضی نیستم ? شایدم چینی ها اینقدر پیش رفت کردن که تویوتا هم از اونها عقبتره و این کشف مهم ایرانی ها کردن? خلاصه زیاد به این حرفها توجه نکنید دیگه بچه 12 ساله هم میدونه چینی ها کیفیتشون مثل اون اسباب بازی دوران طفولیتشون هستن یه بار مصرف شایدم کمتر طرف اومده میگه 10 ساله از محصولات خوب چری استفاده مینومایم و قصد خرید تیگو 8 دارم آدم این وسط باید بخنده یا تاسف بخوره ؟@

    • در پاسخ به: حقیقت یاب

      حسن | آبان 11, 1397 | لینک نظر

      دلت خوشه بابا از ۱۳آبان دیگه همین چین هم بهت ماشین نمیفروشه و باید برای ۴۰۵ و پراید صف بکشی.امروز ترکیه هم فروش بنزین به هواپیماهای ایران رو متوقف کرد حالا تا آخرش رو بخون.

      • در پاسخ به: حسن

        حقیقت یاب | آبان 11, 1397 | لینک نظر

        بله شنیدم متاسفانه در تحریم خود خواسته ای گرفتار شدیم برلیانس هم از دادن قطعه طفره میره کلیپ لیفان ایکس 70 دیدم خودروی خوبی بنظر میرسه از چری لا اقل بهتره هم قیافه هم تیپش کی میاد ایران؟

        • در پاسخ به: حقیقت یاب

          amin | آبان 12, 1397 | لینک نظر

          متاسفانه دیشب وکیلم خبر داد که درخواستم برای مهاجرت به کانادا بعد از سالها تلاش پذیرفته نشده و کلا فروپاشیدم.این شرایطیه که خودمون برای خودمون ساختیم.این سومین کشوری بود که درخواستم رو رد کرد.محکوم شدیم به زندگی در این شرایط و راه فراری هم نیست

          • در پاسخ به: amin

            حقیقت یاب | آبان 12, 1397 | لینک نظر

            چقدر سخته که با این شرایط کنار بیایی توی مملکتی که میدونی درنهایت سرانجامت چیه با تمام سختی ها نمیشه کنار اومد من صاحب یک شرکت با 50 نفر کارگر و کارمند بودم که بدلیل بالارفتن هزینه تولید و هزینه سربار و فشار مضاعف ، ورود کالاهای چینی به زیر کشیده شدم و الان با ماهی 500 هزار تومان سر میکنم همسرم را هم طلاق دادم من روزی درآمد بالا خودروی بی ام دبلیو 2016 و یک خانه بسیار زیبا و ..الان در شرایطی که برای من و امثال من رقم زدند فقط روزها را سپری میکنم و با یک 207 سر میکنم هستند کسانیکه همین را هم ندارند