اخباراخبار داخلیاسلایدرایرانیبررسیکره ای

تست و بررسی سراتو سایپا / محصول مشترک سئول – تهران

تفاوت سراتوهای وارداتی با مونتاژ داخل در چیست؟

حسین دلاور – روزنامه دنیای خودرو سال‌ها بود که حرف آمدن سراتو روی خط تولید سایپا، زده می‌شد. انقدر این فرایند طولانی شد که سراتوی نسل دوم دیگر در جایی از دنیا تولید نشد و …
سراتو سایپا-10

 داستان سراتو

سال‌ها بود که حرف آمدن سراتو روی خط تولید سایپا، زده می‌شد. انقدر این فرایند طولانی شد که سراتوی نسل دوم دیگر در جایی از دنیا تولید نشد و نسل سوم جایگزین آن شد. این یعنی که خودرویی از رده خارج در سال 1393 به خط تولید آمد و داستان‌ها و حواشی، تازه شروع شد. خیلی‌ها به این مسئله پرداختند که آمدن سراتو اتاق قدیم، ضعف سایپا و صنعت ماست و حضور یک ماشین از رده خارج روی خط تولید، آن هم زمانی که نسل جدیدش در تمام خط تولیدها فعال است، تحقیر مشتریان ایرانی به حساب می‌آید. گذشت تا اینکه سراتو سایپا در دو مدل دنده‌ای 1600 سی‌سی و اتوماتیک 2000 سی‌سی ثبت نام و شد و به دست مشتریان رسید. این یعنی شروع دوباره حواشی و داستان‌ها….

سراتو سایپا-2
موتور سراتو سایپا چه مشخصاتی دارد؟

 

سایپا، سراتوهای تولیدی خود را به روش مونتاژ یا CKD عرضه می‌کند و اصلی‌ترین قسمت ماشین‌ها مطمئنا جزو قطعات مونتاژی حساب می‌شود. نسخه 1600 سی‌سی قادر به تولید 124 اسب بخار با گشتاور 156 نیوتون‌متر است و با گیربکس 5+1 دنده دستی به مشتریان تحویل داده می‌شود. این ماشین به دلیل داشتن گیربکس دنده‌ای زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است. زیرا نسخه 1600 وارداتی این خودرو هم وجود دارند که با گیربکس اتوماتیک عرضه شده‌اند و قیمتی مناسب دارند.

نسخه اتوماتیک سراتوی سایپا، به موتور 2000 سی‌سی 156 اسب‌بخاری و گشتاور 194 نیوتن متری مجهز است. این موتور به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک و تیپ‌ترونیک متصل شده که قدرت را به چرخ‌های جلو خودرو می‌رساند. برخی در زمان عرضه این ماشین گفتند که گیربکس نسخه اتوماتیک چهارسرعته بوده و متعلق به مدل‌های 2010 سراتو است. ولی با این تفاسیر که این روزها سراتو سایپا، گیربکس 6 سرعته را زیر کاپوت دارد، می‌توان گفت که فناوری بازنگری کیا در سال 2011 را یدک می‌کشد.

ترمزهای عقب از دیسکی که ما تا به امروز روی وارداتی‌های سراتو دیده بودیم، به کاسه‌ای تغییر کرده است. همچنین دیگر خبری از رینگ 17 اینچی نیست و رینگ 16 اینچی آلومینیومی برای نسخه اتوماتیک و 15 اینچی فولادی برای نسخه دنده‌ای جایگزین شده است. در اصل سیستم تعلیق و لاستیک خودرو برمنبای Poor Road Version طراحی شده است که سازگاری بیشتری با جاده‌های ایران دارد. اگر به لاستیک‌های سراتوهای وارداتی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اکثر این ماشین‌ها به خاطر فشار بیش از حد، لاستیک‌هایشان سیم زده است. این مسئله نکته مثبتی است که سراتوی سایپا سازگارتر از نسخه‌های وارداتی در خیابان‌ها حرکت می‌کنند.  متاسفانه نسخه‌های سایپا از سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP) بی‌بهره هستند و این یکی از نقاط ضعف  این سراتو محسوب می‌شود.

سراتو سایپا-1
امکانات اصلی‌ترین وجه تمایز سراتو سایپا با سراتو کره ای !

 

سراتوی سایپا در بخش امکانات با نسخه وارداتی بسیار متمایز است. خیلی از امکانات تولیدی سایپا حذف شده است. برخی دلیل این کار را ارزان‌سازی خودرو و ساده‌‌تر شدن فرایند مونتاژ می‌دانند. سراتوی وارداتی در نسخه‌های مختلفی که به ایران آمد، سطوح مختلفی از امکانات را به معرض دید ما گذاشت که خود کمپانی کیا آن‌ها را لحاظ کرده است. در سراتو، سایپا خبری از سان‌روف نیست. صندلی‌ها هم به ساده‌ترین شکل، با روکش پارچه‌ای در سایپا آذین تولید می‌شوند. روی صندلی‌ها گرمکن نصب نشده است که در مدل وارداتی، اکثرا وجود دارد.

سراتو سایپا-7

 

سنسور نور و باران هم طبیعی است که سایپا از آن در نسخه دنده‌ای صرف‌نظر کرده باشد. ولی در مدل اتوماتیک سنسور نور نیز وجود دارد. همچنین آینه تنها برقی بوده و سیستم تاشو برقی از روی آن حذف شده است. در نسخه دنده‌ای سیستم تهویه به صورت دستی قرار دارد و در مدل اتوماتیک، به صورت تهویه خودکار نصب شده است. در سراتو سایپا تنها دو کیسه هوا وجود دارد. در صورتی که در نسخه وارداتی، مدل‌هایی با ایربگ جانبی جلو و پرده‌ای کامل هم وجود دارد. روشن کردن خودرو با سوییچ انجام می‌شود و مدل استارتردار از جانب سایپا تولید نمی‌شود.

سراتو سایپا-5

سیستم پخش هم قابلیت اتصال USB،AUX و IPOD را دارد و با 6 بلندگو کیفیت صدای خوبی را در اتاق به سرنشینان تحویل می‌دهد. در برخی نسخه‌های سراتو، مانیتور با پخش DVD و دوربین عقب وجود دارد که شرکت سایپا به صورت آپشن، نسخه غیرفابریک مانیتور را تحت گارانتی خود برای مشتریان نصب می‌کند. یکی از امکاناتی که در سراتو حذف شده است و واقعا جای سوال دارد، سنسور پارک دنده عقب است. این سنسورها را هم سایپا در مدل غیرفابریک برای مشتریان نصب می‌کند.

سراتو سایپا-8

تفاوت های بیشتر …..

 

پشت آمپر تولیدی‌های سایپا با نورپردازی یخی عرضه می‌شوند. ولی نسخه‌های وارداتی در دور قاب صفحه آمپر، نور قرمز را به شکل هاله پخش می‌کند که زیبایی و جذابیت خوبی را به ماشین می‌دهد. قاب کرومی سر اگزوز هم در مدل سایپایی حذف شده است. البته در تمام مدل‌های وارداتی هم این تزیین وجود ندارد و بیشتر در مدل 2000 سی‌سی وارداتی، می‌توانید دنبال سر اگزوز کرومی بگردید. دنده پشت فرمان هم جزو امکاناتی است که سراتو وارداتی نسبت به مونتاژ داخل بیشتر دارد. اگر به طور واقع‌بینانه بخواهیم در مورد دنده پشت فرمان سراتو نظر بدهیم، واقعا آپشنی است که جز ظاهر کاربرد خاصی ندارد و در سرعت تعویض دنده هیچ تاثیر مثبتی نمی‌گذارد. فرمان ماشین هم هیدرولیکی در نظر گرفته شده است. روی فرمان کنترل تنظیمات ضبط وجود دارد و در نسخه اتوماتیک، کروزکنترل هم روی فرمان قرار دارد.

سراتو سایپا-4
کیفیت سراتو سایپا چقدر با سراتو کره ای فرق دارد؟

 

اصلی‌ترین تفاوت کیفی در سراتو سایپا و نسخه وارداتی، در رنگ ماشین‌هاست. وقتی یک سراتو سایپایی را کنار یک مدل وارداتی قرار می‌دهید، کاملا متوجه برتری رنگ نسخه وارداتی می‌شوید. به طوری که کیفیت رنگ سراتو سایپایی حداکثر به یک تندر90 می‌رسد و شاید در حد یک پراید باشد. دومین بحثی که در این خودرو وجود دارد، بویی است که در داخل ماشین استشمام می‌شود و به پراید شباهت دارد. اصلی‌ترین دلیل این شباهت هم صندلی‌های پارچه‌ای هستند که احتمالا از یک جنس مشترک با سایر محصولات ساخته می‌شود. وقتی ماشین را استارت می‌زنید، صدای موتور زیاد در داخل  به‌گوش نمی‌رسد. ولی چیز عجیب تفاوت در ترمز دستی نسخه وارداتی و تولیدی است.

سراتو سایپا-9

ترمز دستی ، ترمز و لاستیک های متفاوت

 

مدل تولیدی، ترمز دستی دارد که گویا خوب سرهم‌بندی نشده است. این نکته را بین 5 سراتو بازبینی کردیم که در همه با کمی تفاوت، مشترک بودند. دنده خودرو به نرمی عمل می‌کند و شما کمتر متوجه تعویض آن می‌شوید. در اصل تفاوتی بین عملکرد موتور و گیربکس نسخه سایپایی و مدل وارداتی وجود ندارد و از نظر کارکرد شباهت زیادی به هم دارند. اگر واقع‌بین باشیم، همان رینگ و لاستیک‌های کوچک‌تر سایپایی نرمی بیشتری به سراتو داده‌اند و می‌توان گفت که راحت‌‌تر حرکت می‌کند. در مورد عملکرد ترمز باید بگوییم که به ترمز مدل وارداتی بیشتر می‌توانید اعتماد کنید تا مدل سایپایی.

سراتو سایپا-6

در آخر باید اشاره کرد که اصلی‌ترین دلیل خرید سراتوسایپا این است که شما نمی‌خواهید ماشین صفر چینی سوار شوید و ماشین اتوماتیک می‌خواهید که حداقل کمی اصیل باشد. البته که نبود برخی امکاناتی که قبلا شاهد آن بودیم، مهم‌ترین دلیل کسل‌کننده بودن رانندگی با سراتو سایپایی است.

قیمت سراتو 1600 دنده‌ای 75 میلیون و 900 هزار تومان در کارخانه است و در بازار تا 69 میلیون تومان هم دادوستد می‌شود. مدل 2000 سی‌سی اتوماتیک 90 میلیون و 790 هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده است که در بازار تا 83 میلیون و 500 هزار تومان قیمت می‌خورد. نکته قابل تامل این است که سراتو 2015 وارداتی قیمت 110 میلیون تومان و امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، فرمان برقی 3 حالته، سنسور جلو و عقب و… در آن وجود دارد. حال چرا باید یک ماشین از رده خارج جهانی در ایران با کمترین امکانات، قیمت تمام شده بالاتر از 90 میلیون تومان را تجربه کند؟

 

مناقشه گیربکس !

پس از انتشار این مطلب بسیاری کاربران و مالکان سراتو 1600 از شش سرعته (6+1) بودن گیربکس این خودرو صحبت کردند و مطلب گیربکس 5 سرعته را نادرست خواندند اما ظاهرا این نکته به تفاوت خودروهای تحویلی سایپا مربوط می شود که در نسخه 1.6 لیتری با گیربکس های 5 و 6 سرعته و در نسخه های اتوماتیک با گیربکس 4 و 6 سرعته تحویل مشتریان شده است و این سردرگمی را در مورد مشخصات فنی خودروها پدید آورده است.

بنابراین به نظر می رسد که خریداران خودروهای دست دوم در این خصوص نیز باید دقت لازم را به عمل آورند چرا که عملا تفاوت زیادی بین نسخه های 4 ، 5 و 6 سرعته این خودرو از نظر توان حرکتی و مصرف سوخت وجود دارد.

 

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

1,515 دیدگاه

  1. سلام دوستان
    اقا دو سوال اولا خبر دقیق کسی داره که دوباره سراتو ثبت نام میکنند یا خیر؟دوما بازم کسی خبر داره ثبت نامی های شهریور رو تحویل خواهند داد یا قطعه نخواهند داشت .با تشکر

    1. چرا نباید قطعه داشته باشن ؟ ثبت نام که اصلا نمیکنن فروش نقدی نمایندگیها برای همه ماشینها دارن ولی با قیمتهای وحشتناک مثلا ساندرو اتوماتیک ۸۰ تومن سراتو آپشنال ۲۰۰۰ صفر کیلومتر ۱۷۰ میلیون

    2. ثبت نام هم باشه.دست ماها نمیرسه.مثل مزدانیو میشه.به دست دلالها می رسه با قیمت بالا…..سراتو هم آخرین سال تولیدشه

      1. مزدا ۳ قدیمی ۱۰ ساله داره تولید میشه اونوقت من نمیدونم این اخبار توقف تولید سراتو رو از کجاتون در میارین اون گروه تلگرامی سراتوسواران انقدر عضو کم مغز داشت که مجبور شدم لفت بدم حالا همون گروه شده رفرنس اخبار

  2. من دقیقا دو ماه پیش قیمت های تهاجمی پیش بینی کرده بودم متاسفانه یک کاربر که با عناوین مجهول و نامشخصی کامنت گذاری میکنه تماما منو به سخره گرفت و منکر شد الانم با پرروسس تمام اظهار میکنه که قیمت ها الکی بالا رفتن این قبیل افراد همیشه خودشون توجیه میکنن

    1. استا میشه درباره آی دی ها و اسامی فیک خودتون توضیحاتی را عنایت بفرمائید. چون این موضوع مورد تایید مدیریت دنده 6 هم بوده و هست. تازمانی که توضیح ندادی و عذرخواهی نکردی کسی برای نظرات مجهولت ارزش قائل نیست. خوش باش

  3. ی سوال از کاربر مهدی دارم؟
    شما که چینی سواری و بقول خودت صلاح دیدی چینی بخری واقعا به اینکه خودوری شما برتری داره به کیا سراتو td سال 2013 (که در سایپا مونتاژ میشه) اعتقاد داری یا داری از روی لجبازی این حرف میزنی خیلی برام مهمه بدونم نوی مخلیه شما چی میگذره
    چطور ممکنه عقل سلیمی کیا کره جنوبی هیوندای کره جنوبی که در رنکینگ ها حرف اول میزنن همواره جز 5 خودوری برتر جهان هستند بیایی با چینی جماعت مقایسه کنی
    شما یه سر به آمار جی دی پاور کانسومر سرویس
    کار اف ده ویک
    و بقیه بنداز اصلا اسمی از چینی ها هم نیست چه برسه به اینکه ب حساب بیان خوب خوبشون امجی چینیه که اصلا فروشش اینقدر کمه که حتی زحمت تست و نظر دادن راجع بهش نمیکشن
    من نمیدونم بر چه مبنایی معتقدی که کیا سراتو خودوری خوبی نیست بجای بچه بازی و نق زدن دلیلت بگو گو اینکه هیچکس جز شما تا بحال این ادعا رو نکرده و سایر چینی سواران انتحاری

    1. منم يه سئوال از جنابعالي علاف بيکار دارم که از اينکه سنگ اين ماشين از رده خارج رو به سينه ميزني چي عايدت ميشه؟؟ (منظورم سراتوي 2010 هستش). آيا به ازاي هر کامنتي که اينجا مينويسي کارخونه کيا 10000 دلار بهت پاداش ميشه؟؟ قطعا نه. من به رده بندي و چيزايي که بهش استناد ميکني کاري ندارم. خودم مصرف کننده ام ليفان 820 هم بعد از تويوتا FJ مدل 2012 ماشين دومم هست که فکر نکنم حتي تابحال از نزديک ديده باشيش.من قبلا کره ايش رو داشتم و سوار ميشدم نه اين بنجولي که سايپا به يکسري از شماها انداخته و در مقايسه با اون ميگم 820 ام از اون از همه لحاظ سرتره حالا اگر ميخواي بفهمي همه لحاظ يعني چي شمارتو بزار اينجا هماهنگ ميکنم يه دور باهاش بزن قطعا خودتم به همين نکته اعتراف ميکني. اگرم دوست داشتي براي اولين و آخرين بار تو زندگيت FJ سوار بشي اونم ميتونم بيارم که فکر نکني خالي ميبندم.براي صدمين بار بهت ميگم سقف آرزوهاتون همين سراتوي از رده خارج شده و LOW Option شده توسط سايپا بوده و ماشين خوب تا حالا سوار نشدين و فقط چين چين ميکنيد (خوب شد عقل و منطق هم از شماها ياد گرفتيم يعني چي). دليل اين که زير هر اراجيفي که مينويسي هم ميام نظر ميدم اينه که بهت بگم قطعا و قطعا و قطعا هيچي از ماشين سر درنمياري و فقط با کلمات قلمبه سلمبه و چهار تا حرف انگليسي ميخواي خودتو وارد نشون بدي ولي چاييدي داداش….

      1. من تورو علاف میبینم برو خدا روزیت جای دیگه بده دیگه از یه بچه هم بپرسی میدنی چینی چیه و کره ای چیه ؟ نکنه خودتم باورت شده برند سواری آخه لیف آن هم شد خودور که اصلا ارزش داشته باشه راجع بهش فکر کرد؟ یه چرخ سراتو می ترزه به کل صنایع بی کیفیت چین و خودوری چینی خدا شفات بده

        1. میبینم که با یه آیدی جدید اومدی سانمارتین یا هر چی که هستی.نه دیگه نشد معلومه کم آوردی از رو استیصال نوشتی این غزلیات بالا رو.من که گفتم بهت شمارتو بزار باهات هماهنگ میکنم بیای سوارش بشی این چینی رو تا متوجه بشی دارم حقیقت رو میگم.تا وقتی سوارش نشدی همش تصور چین و کره میاد تو ذهنت باعث میشه از حقیقت دور بشی.آخه تا وقتی بنز و بی ام دبلیو و تویوتا و فورد و جی ام سی و فراری و لامبورگینی و بنتلی و….. هستن کیا میشه جزو ۵ کارخونه برتر خودروسازی دنیا علاف جان؟یه کار آبرومند واسه خودت جور کن عوض کامنت نوشتن تو این سایت.سانمارتین ده هزار چهره ی عشق سراتو از رده خارج….خخخخخخخخخخ

  4. با این مهدی ملقب به نقی بحث نکنید فعلا که همه ماها راضی هستیم شتاب سراتو عالی نرمی فوق العاده ذات اسپرت آمپر سوپر ویژن آپشن عالی صندلی ها عالی اتاق جادار تیپ درجه یک دیگه چی میخوایی بی صدایی موتورش بحدی که من برخی اوقات فکر میکنم خاموشه با حرف نقی و تقی و مهدی و ممد هیچ تغییری در فروش بالا و استقبال شدید از سراتو کم نمیشه این کاربر کسیه که فکر کنم دشمنی شدیدی با سراتو داره که باید توسط یک روانشناس این عداوت و کینه توزی تجزیه تحلیل بشه کار من و شما نیست بخوایم باهاش بحث کنیم

    1. مهدی دیگه کی هست خخخ فکر کردی من مثل تو یا همون سنمارتین هستم؟

      جناب مرتضی قانع!! کجایی که ببینی باز این سنمارتین جوووون شروع کرده به فرافکنی. هر وقت درباره آی دی ها و اسامی فیک خودتون توضیح دادید در خدمت هستم. راستی من تابحال نگفتم سراتو( فورته) بخرید یا نخرید! در عوض شما خیلی نگران فروش و قیمت هستید؟! نکنه دلال تشریف داری و یا چیزه دیگه. برو عمو جون… برو

    2. دلال عزيز با اسمهاي فيک که يکبار با سانمارتين مياي يه بار با سام چينازي يه بار با قلي يه بار با ممد تو بايد خودتو به روانشناس معرفي کني که بي مزد و منت داري واسه ماشين از رده خارج کيا که ديگه دارن اسقاطش ميکنن تو کشورهاي اروپايي و استراليا تبليغات ميکني.ماشين چيني بروز (حالا هر مارکي ميخواد باشه از اين ماشين از رده خارج از همه لحاظ بهتر و سرتره). حتي حاضرم عملي اين قضيه رو بهت نشون بدم اگر مايل بودي فقط شمارتو بزار.

      1. من یه لیفان ۸۲۰ به تازگی خریدم.از همه نظر عالیه.ماشین های چینی رو باید داشته باشی تا بدونی چقدر عالی هستن.اینایی که نظرات پرت و پلا میدن اصلا سوار این ماشین ها نشدن.یه سری به زور پراید دارن،ولی نظر کارشناسی در مورد ماشین های چینی(۶۰ میلیون به بالا)میدن.اصلا تجربه سواری با این ماشینها رو ندارن.وقتی میخواستم ثبت نام کنم این نظرات منفی اینقدر منو اذیت کرد که زمان رو از دست دادم و ماشینی رو که میتونستم ارزون تر بگیرم با قیمت بالا تر خریدم.ولی الان که خریدم میبینم اصلا اینا سوار این ماشین ها نشدن.

        1. حرف منم همینه دوست عزیز.منتها اینا اینقدر از روی حب و بغض و کینه میان نظر مینویسن که یکی که قصد خرید ماشینهای باکیفیت و بروز ساخت چین رو داره منصرفش میکنن با اراجیفشون.دقیقا هم سوار نشدن مطمئنم پراید ۱۴۱ بهترین ماشینی بوده که سوار شدن اونوقت میان اینجا کیا رو میکنن بهترین کارخونه خودروسازی دنیا.من الان تویوتا FJ هم دارم و قبلا هم اپتیما جی تی لاین ۲۰۱۷ داشتم اینقدر که اینا کیا کیا میکنن و حلوا حلواش میکنن ماشین از رده خارج رو پزشو به کسی ندادیم.

        2. خودروهای ساخت چین هر چه قدر هم که خوب باشن به کیا نمیرسن. درسته که از سراتو بدم میاد. ولی دیگه بین خودروسازهای چینی کسی در حد و اندازه کیاموتورز نیست. فوقش جیلی که اونم داره از تکنولوژی بقیه استفاده میکنه. اما بعدا شاید چینی ها در حد کیا بشن. ولی انصافا سراتوی سایپا یعنی آشغال. نسخه های وارداتیش کجا و این لگن کجا

  5. دو قشر افراد هستن که میخوان به خر بهایی کار خودشون توجیه کنن گروه اول اونایی گه چینی سوارن گروه دوم اونایی که از چینی طرفداری میکنن با این افراد وارد بحث شدن اشتباه محضه

    1. باشه تو خوبی لگن سوار اتفاقا بحث کردن با شما بی منطقها مثل آب در هاون کوبیدنه.خوش باشید با لگنهاتون.

      1. شگفت زده میشوند چینی ها اگر به سمع برسد که اشخاص در ایران بصورت کاملا خودجوش از بساط چینی ها و خودروهای فیک این جماعت بزن در زو حمایت بی شائبه ای مینمایند این قبیل افراد برای اغنای کالای بی کیفیت خود دلایل واهی را بر میشمارند گویی که تا بحال کسی جنس چینی را از نزدیک ندیده و ما با یک پدیده شگرعمف و بدیع با برچسب چینی روبرو هستیم پاسخ اینجاست خیر کاملا واضح است که هودروی چینی و کالای چینی جز پایین بودن کیفیت و کپی برداری و نیز دوام پایین خاصیت چندانی ندارد
        در عنگام به خرج افتادن هیچ قطعه چینی یدکی یافت نمیشود در هنگام فروش باید منتظر ماند تا شاید کسی بخواهد این خودروی چینی دست دوم را از شما خریدلری کند
        در ضمن مگر صنعت کره جنوبی به خواب رفته یا در جا میزند که روزگاری چین به آن برسد (که البته محقق نمیشود)
        تا آن زمان کره جنوبی مرزهای کیفیت و دانش ییشتری را در نوردیده و به جایگاه های بالاتری دست میابد

        1. باز سر و کله ی علاف بیکار نماینده ی سایپا با القاب و جمله بندیهای پریشان و قلمبه سلمبه پیداش شد.فکر کنم اگر با کیا بری قرارداد ببندی و بابت هر تعریف و تمجیدت پورسانت بگیری ازشون ظرف یکماه اندازه بیل گیتس پول جمع میکنی.واسه سایپا الکی تبلیغات نکن داداش.در ضمن من هنوزم سر حرف خودم هستم که بیای تو 820 ام بشینی و متوجه بشی ماشین یعنی چی.ولی فکر کنم میترسی خواسته منو اجابت کنی و از جهلی که دچارش هستی بیرون بیای و دوباره و دوباره میای اینجا قصه حسین کرد شبستری تعریف میکنی.خوش باشی علاف بیکار.

      1. باور کن همون سمند و 405 رو هم ندارن. اينا از طرف جايي مأمور شدن واسه بدگويي کردن از ماشينهاي چيني.مثلا يه بابايي بود به اسم مستعار شجره که من واسه ماشين خودم (ليفان 820) تو سايتهاي مختلف ميگشتم تو همه ي اين سايتها کامنت گذاشته بود که اين ماشين موتور سوزونده و گيربکسش خورد شده و جوش مياره و راه نميره و از اين خزعبلات. تو همه ي سايتها هم بدون يکدونه واو اينور اونور کپي پيست کرده بود تمام اين جملات رو.يکسري هم ميگفتن شمارتو بده يا شماره داده بودن که بيار نمايندگي ما ماشينتو ببينيم چيه قضيش پيچيده بود به بازي و جواب هيچکس رو نميداد. حالا اون ساده لوح بود و اونجوري کامنت ميزاشت اينا يکم تو کارشون حرفه اي ترن و با کلمات قلمبه سلمبه تر ميخوان تخريب کنن ولي متأسفانه راه به جايي نميبرن.

  6. باتشکر از دوستان بابت جواب سوال قبل
    سوال جدید تو ثبت نام های جدید سراتو هم هست .اخه تواگهی عکس سراتو رو گذاشتن

  7. دوستانی که از خودروهای چینی دفاع میکنن کافیه به این فکر کنن که از وقتی که این خودروها وارد کشورمون شدن امار کشته های جاده ای ما چندیدن برابر شده و بیشترین کشته ها مربوط به ماشینای چینی میشه چند روز پیش تو جاده یه تصادف شاخ به شاخ دیدم بین سمند و لیفان820 که متاسفانه لیفان قابل شناسایی نبود که تقریبا تا صندلی عقب جمع شده بود و سرنشیناشم…………. اما سمند تا شیشه جمع شده بود و ستون و اتاقش کاملا سالم بودند و سرنشیناشم سلامت بعد شماها این ها رو با سراتو مقایسه میکنید؟؟؟ اگر جون خودتون و خانوادتون رو دوست دارید ماشین چینی نخرید باور کنید سمند پارس سورن دنا حتی پراید اگر ازش در حد خودش انتظار داشته باشید خودروهای بسیار بسیار بهتری نسبت به چینیا هستن از هر نظر تازه با قیمت خیلی کمتر

    1. اتفاقا چینیها از نظر ایمنی وضع بسیار بهتری نسبت به ایرانیها دارند و ایمنیشون خیلی از کره ایها کمتر نیست.عکسهای تصادف ۳۱۵ با نیسان یا برخورو جی۵ به دیوار نشان از ایمنی خوب چینیهاست.اگر میخواین از چینیها بدی بگین در مورد کیفیت تا حدی درسته ولی کیفیتشون هم به سرعت در حال بهبود و نزدیک شدن به کره ایهاست.

      1. از نظر کیفیت خودروهای چینی رو نباید با کره ایا مقایسه کرد خودروهای گرون چینی مثل بی وای دی اس 7 و ام جی 6 و تیگو7 و……از نظر دوام و کیفیت در خوشبینانه ترین حالت شاید در حد پراید و تیبا و سمند و 405 باشن و نه بیشتر یعنی ادم 160 میلیون پول میده جای اینا اما از نظر کیفی خودرویی در حد پراید و تیبا و پارس گیرش میاد بنظر شما جای خرید چری وبی وای دی بی کیفیت که فقط توی ایران و کشورایی در حد ایران شاید بشناسنش خرید یه پارس یا سورن بهتر نیست؟ از نظر ایمنی هم مطمئن باشید تمام خودروهایی که در موسسه تست تصادف چین 5 ستاره گرفتن ایمنیشون از زانتیای 1.5 ستاره با اختلاف کمتره

        1. حضرتعالی هر وقت یاد گرفتی که از روی حب و بغض و کینه نظر ندی بیا کامنت بنویس.الان دو ساعته دارم میخندم که پراید و پژو و تیبا مقایسه کردی ماشین چینی رو.ماشینهای بالای هشتاد نود میلیون چینی از نظر ایمنی تصادف و تجهیزات ایمنی چیزی از کره ایها و ژاپنی های معمولی کم ندارن پسر خوب.سوار نشدی و ندیدی الکی میای اینجا اراجیف مینویسی.التماس تفکر.

          1. داره از ماشينش تعريف ميكنه ، اگه ماشين چيني داشت ميگفت از فراري چيزي كم نداره

        2. اون داستانی هم که راجع به تصادف شاخ به شاخ ۸۲۰ و سمند تعریف کردی کاملا زاییده ذهن متوهمته و داستان دروغی بیش نیست.نه هیچ سند و مدرکی داری نه کس دیگه ای هم دیده.ایمنی سمند رو هم تو برنامه ی من و تو دیدیم.پیشنهاد میدم ببینیش.۸۲۰ با ۵ ستاره ایمنی تا صندوق جمع شده بود و همه ی سرنشینهاش مرده بودن منتها سمند فکستنی سالم و سلامت مونده بود.بااااااااشه ما هم پشت گوشامون مخملی دکتر جان.خخخخخخخخ

          1. سند و مدرکی از اون تصادف ندارم ارائه بدم و خودمم ندیدم یکی از دوستام واسم تعریف کرده من نقل کردم
            اما ارزون ترین مدل های کیا و هیوندای مثل کیا پیکانتو و هیوندای ای ده ایمنیشون خیلی بالاتر 820 و اریزو 5 و ام جی 6 و جیلی و جک اس 5 و ……….بقیه چینیاست حتی ماشینای قدیمی کره ای مثل هیوندای ورنا و کیا ریو های مونتاژ سایپا هم از ماشینای چینی که نام بردم ایمن ترن سوار ماشین های چینی هم شدم سوار لیفان520 شدم ولی خب ماشینای چینی در اصل فرقی با هم ندارن از نظر کیفیت و ایمنی تصادف و دوام در یه حدن مطمئنا هم بین لیفان 520 و 820 فرق زیادی نیست فقط 820 یکم قیافش به روز تر شده و دنده اتوماتیک شده و گرونتره همین ولی سوار کیا سراتو شدم واقعا عالیه کلا ماشینای کره ای و ژاپنی حرف ندارن حتی مدلای ارزونشون مثل همون پیکانتو و ای ده که مثال زدم دیگه سراتو که جای خود داره

          2. خدا خیرت بده کلی خندیدم مررررسی از تحلیلت مرزهای تحلیل رو کیلومتر ها جابجا کردی

          3. همین کدخدا جان جوابتو داد دیگه من زحمت تایپ کردن زیاد به خودم نمیدم.میگم از رو کینه آدم کامنت مینویسه میشه همین اراجیف. آره پیکانتو با نیم متر کاپوت از ۸۲۰ امن تره.همتونم دوستاتون دیدن و قصه های علمی و تخیلی ژول ورنی.ما که ۸۲۰ داریم و دو ساله داریم سوار میشیم هیچکدوم از این قصه های شماها رو ندیدیم داخل این ماشین.مطمئنا کارگزار یکی از نمایندگیهای سایپایی تو و الان اگر روز باشه با پر رویی تمام تو چشم آدم زل میزنی و میگی که گفته روزه الان شبه.بحث کردن با آدمهای بی منطقی که خودشونو زدن به خواب مثل آب در هاون کوبیدنه جناب سراتوی از رده خارج دوست.

          4. بنظر من شما از قوه تخیل بسیار بالایی برخوردارید و اسعتداد وافری در نویسندگی دارید اونم با موضوع تخیلی میتونی رمان و داستان با موضوع تخیلی بنویسی جذابم میشن اما در رابطه با ایمنی تصادف بذار یه موضوعیو بهت بگم فرض کن یه ماشین با 900 کیلوگرم وزن در سال 2015 میره تو موسسه مثلا یورو انکپ تست تصادف میشه و 5 ستاره میگیره و یک خودرو با 1600 کیلو گرم وزن در همون سال میره تو همون موسسه تست میشه و 4 ستاره میگیره ایا شما با قاطعیت میتونی بگی خودروی اولی ایمن تره چون 5 ستاره گرفته و دومی 4 ستاره گرفته؟ جواب میشه خیر چون ماشینا نسبت به وزن خودشون تست میشن و ستاره میگیرن به عبارت ساده تر اگر همون
            دو خودروی 900کیلوگرمی و 1600کیلوگرمی از یه زاویه مثلا جلو با هم برخورد کنن و سرعت هر کدوم هم فرضا 60 باشه اونوقت به احتمال زیاد اون خودروی 900 کیلویی خودش و اتاقش اسیب بیشتری میبینن اما اگه همون خودروی 900 کیلوگرمی برخورد کنه با یه ماشین 900 کیلوگرمی دیگه دقیقا با همون زاویه و سرعتی که تو مثال قبل گفتم اونوقت اسیب کمتری میبینه پس همیشه اینو بدون که ماشینا نسبت به وزنشون تست میشن و ستاره میگیرن

        3. من ایکس ۳۳ مدل ۹۰ رو پارسال با ۱۰۰هزار کیلومتر کارکرد بدون هیچگونه خرابی در طول دوران مالکیت فروختم،در این یکصد هزار کیلومتر فقط یکبار تعویض لاستیک و یکبار تعویض صفحه کلاچ داشتم

        4. من کاری به بحثاتون ندارم جناب بدنام که همیشه خوش نام باشی ، ولی ام جی نه تنها چینی نیست ، بلکه حتما تا حالا سوارش نشدی ، در ضمن این ماشین از یورانکپ و استرالیا انکپ 5 ستاره ایمنی گرفته و یکی از خودروهای کم استهلاک انگلیس شناخته شده

    2. دیگه با شعور ما بازی نکن. همه میدونن تو ایمنی چینیا ی سرو گردن بالاترن. ما که از ۹۳ داریم و رضتیت کامل ازش دارم. ایراد بزرگشم کمبود قطعاته. ک اونم فقط پراید کمبود قطعه نداره تو ایران.

    3. جنس خوبي مصرف ميكني داداش، ماشين چيني خوب نيست ولي از داخلي خيلي بهتره ، از تعاريف هر كسي توي اين سايت ميشه فهميد چي سواره، تو حتما ماشين ايراني داري ، كم نيستن دوستاني كه مثل پدرشون از خودرو چيني دفاع ميكنن اونام ماشين چيني سوارن

  8. کلا سایت دنده 6 سایت حامیان و عشاقان خودروهای بنجل چینیه که کسی حتی نگاهشون هم نمیکنه تو دنیای واقعی کسی بهشون توجه ای نداره و اسم چینی که میخواد طرف ترش میکنه 2 ماه پیش واسه فروش یه آریزو 5 اسپرت که توربو داره و بخاطر تعریف و تمجید های بی خود توی سایت و وعده و وعید های نمایندگی خریدم و دیدم فقط ظاهره و باطن هیچی بدنه بشدت آسیب پذیر که با هر حرکتی میرفت داخل بردم کارواش رنگ زیر سپرها ریخت و بد تو ذوغی خوردم کیلومترش از همه جالبتر بود که هی مدام تو هر حالتی کم نور پر نور میشد خیلی عصبی شده بودم تلق چراغ ها که کارواش بردم بخار گرفت و …کلا بیشتر شبیه اسباب بازی بود هرجاش دست میزدی ممکن بود خراب بشه با همون وضع بردن گذاشتم سهروردی واسه فروش خلاصه با ضرر اونم بعد از 3 هفته فروختم الان بدجور از اسم چینی و خودروی چینی بدم میاد چون یه شخصی میشناسم که جک اس 5 خریده بود دنده هاش قاطی کرده بود و حتی فیلمش تو آپارت گزاشته میتونید سرچ کنید من میخواستم بگم که چینی ها همشون بکی هستن یه جنس بنجل و گراان

    1. داستان خيلي جذابي تعريف کردي.جايزه ي بهترين رمان علمي تخيلي سال بهت تعلق گرفت بيا تحويلش بگير.خخخخخ

  9. کاش چینی سوارا ی بار خودروی با کیفیت سوار بشن تا بفهمن دارن از چه خودروی تقلبی تفریف میکنن در بد نامی و بی کیفیتی این خودروها شکی نیس حتی یکیش در اروپا و آمریکا و کشورهای ینام و معتبر اصلا شناخته نمیشن و کسی به اونها توجه خاص نداره خلاصه اینکه چینی ها دیگه کاملا معرف حضور مصرف کنندگان ایرانی و ایرادات بی شمار و کمبود قطعه هستن حالا شما هرچه قدر دوستداری بیایید از این خودروها تعریف کنید

    1. خودروي باکيفيت از نظر تو حتما سراتوي 2010 از رده خارج شدست نه؟؟ من خودم 2 ساله 820 دارم که بمراتب از تمام خودروهاي توليد داخل و اين ماشين از همه لحاظ بهتر و ايمن تر و سرتره. حالا مثل شماها بي انصاف نيستم که بگم کلا” اين ماشين آشغاله و اين حرفا. ماشين چيني مخصوصا مدلهاي بالاي 80 ميليون تومنش هر چي هم که باشه از کليه ماشينهاي توليد داخل ده سر و گردن بالاتره از تمام جهات ولي از ماشينهاي بروز کره اي و ژاپني و آلماني پايين تره ولي تفاوت کيفيتشون شايد يکي دو پله باشه نه به اندازه مثلا تفاوت بين پرايد و ماکسيما. شما هم تا سوار نشدي نيا اينجا قصه تعريف کن چون مردم خودشون عقل و شعور دارن ميرن چهار تا سايت مقاله هاي راجع به يه ماشينو ميخونن و کليپاشو نگاه ميکنن و ميرن سوار ميشن يه ماشين رو بعد نسبت به خريدش اقدام ميکنن با قصه هاي اين و اون هم که منبع موثقي نداره نه ترغيب ميشن به خريد يک ماشين و نه منصرف. التماس تفکر.

      1. آقا مهدی کیفیت 820 بد نیس کی گفته بده مبارکت باشه و ان شاله لذتش ببری ما که خدای نکرده بد کسی نمیخواییم حالا درسته اتاق ماشین ما برای سال 2010–2013 است اما همینم با اقساط خریدیم و از خرید مدل 2018 و 2017 عاجز هستم طی خبر دیشب واردات هم که ممنوع شد تا آقا زاده ها و نور چشمی ها بتونن حسابی انبارهای دپو شدشونو خالی کنن کلی ثبت سفارش دادن و میدونستن قراره که ممنوع بشه واردات به همین دلیل بازار قطره چکانی تشکیل داده بودن حالا قیمت ها بالاتر میکشه من قصدم خرید 2017 سراتو بود که کلا دیگه بی خیالش شدم اگه بتونم بعد از چند سال یه 207 برای داخل شهر تهیه کنم که اونم شده نزدیک 70 ملیون

        1. امروز صبح با یکی از مدیران یکی از بانک های وابسته صحبت میکردم برای وام
          ایشون میگفتند اقتصاد ایران دیگر در آستانه فروپاشی نیست بلکه وارد فاز فروپاشی اقتصادی شده ایم

          1. دقیقا همینه من نمیدونم تکلیف افرادی مثل من چی میشه که نه پول معامله رو داریم نه دلار داریم نه سکه فقط در لحظه زنده ایم این ماه همه اقساطم عقب افتاد واقعا دارم بحران با تمام وجودم حس میکنم

          2. شما که با اون دریافتی کمی که داری من نمیدونم واقعا به چه دلیل سراتو اونم اقساطی خریدی؟
            یه ۲۰۶ میخریدی خودت رو هم تو فشار نمینداختی

          3. حکایت نون و پنیر خوردنو آروغ چلوکباب زدنه.مجبور بوده داداش میفهمی مجبور.که خودشو بندازه تو قرض و قسط که بگه ماشینم خوبه. جالب اینجاست که خدا رو هم بنده نیست و میاد چینی سوارا رو هم مسخره میکنه در حالی که تو قسطهای ماشینش مونده…. خدایا شکرت ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون.

          4. اگه پول خرید برند نداشتم حاضر بودم 206 یا 207 یا ساندرو سوار بشم پول بابت چینی جماعت ندم

          5. فعلا” برو پول قسطهاي عقب افتادتو جور کن تا نيان ماشينو از دستت دربيارن چيني خريدن يا نخريدنت پيش کش. ما که نقد خريديم و داريم لذتشو ميبريم همين چيني اي که قدرت خريدنشو نداري. 206 و 207 و ساندرو هم ماشين مسافرکشي شده خيليا تو تهران دارن تو آژانس و اسنپ باهاشون کار ميکنن اگر نتونستي پول اقساطتو جور کني يکي از همينا بردار باهاش کار کن خدا بزرگه ايشالا پولش جور ميشه داداش.

          6. باشه تو پول داري ، تو خوبي ، ولي ذره اي شعور نداري كه مردم رو سر بي پولي مسخره نكني, تو ماشينتو هستند كسايي كه بخرن ،

          7. بله که پول دارم و خوبم. خودم ميدونم لازم نيست يادآوري کني بهم.هر چي هم شعور نداشته باشم مطمئنا” شعورم از تو بالاتر و بيشتره که ندونسته مياي اينجا مدعي العموم ميشي.وقتي طرفماشين قسطي خريده و تو قسطهاش مونده و مياد اينجا هر چي از دهنش درمياد به ماشين چيني و دارندگان ماشين چيني ميگه اين کمترين خدمتيه که ميتونم بهش بکنم.شما هم بهتره تو کاري که بهت مربوط نيست دخالت نکني. با يه خداحافظي خوشحالمون کن.

          8. درسته چی بگم اما اگه خرید نمیکردم عمرا میتونستم بعدا بخرم شما خوب معامله هایی کردی راستی تولیف c3 که نوشتی چ شد خدا کمک کنه منم از شر اقساط راحت بشم جالب اینجاست فشار اقتصادی چند برابر شده حقوق ها در حد شوخیه

          9. والا یکی از دوستان که خبرنگار اقتصادی هست گفت سایپا داره کم‌کم سیتروئن وارد میکنه برای اینکه ۲۰۰۰ تای ثبتنامی رو تحویل بده

          10. خب بعدش چی؟
            یعنی قطعاتش چی میشه ؟
            قرار دادهای پژو سیتروئن psa و رنو منقضی شده و فقط نگین خودور حق داره چون خصوصیه وارد کنه اونم قیمتش که مشخصه چقدره کیا هیوندای هم وارداتشون کاملا بسته شده

          11. نه عزیزم سیتروئن رو لولو برد منتظر باش بهت زنگ بزنن که جای پول سیتروئن بری برلیانس برداری شک نکن ببین کی بهت گفتم دیدم که میگم

  10. جای این بحث های بیخود به فکر خودتون باشید. ماشین بخوره تو سرمون! بچسبید به مالی که دارید. اوضاع خیلی بده. خبر دارم که دلار تک نرخی احتمالا قیمتش بشه 6 هزار تومان. او وقت فاتح همه خوندس. اگه توانش را دارید از ایران برید.

    1. درود ..کاملا موافقم متاسفنه در دام روز مره گی و زندکی بخور و نمیر کارمندی گرفتار شدیم

    2. من سال 89 یه پراید 86 خریدم 6 تومن، 8 سال سوارش شدم دیگه خیلی داغون شده بود و افتاده بود تو خرج، لذا هفته پیش فروختمش 11 تومن!! یعنی تقریبا 2 برابر چیزی که وقتی سالم بود خریدم!! اینو تو سفارت هر کشوری تعریف کنی بهت پناهندگی میدن!

  11. اون دسته افرادیکه که میخوان خودروی چینی خودشون بهر بهایی توجیه کنن بمحض اینکه بتونن از شر خودروی چینی خودشون رهایی پیدا کنن در جهت باد میوزن و ساز مخالف میزنن این افراد چون تا بحال خودرویی بغیر چینی سوار نشدن فکر میکنن چینی ها آخر خودرو ساز هستند در مورد امجی هم روی تمام قسمت هاش زده made in china و این نشان میده که برند کاملا چینیه

    1. سلام
      من بدون اغراق ميگم 3 سال ماشين چيني ام وي ام 550 اتومات داشتم و بغير از گارانتي براي هيچ مورد ديگه تعميرات نبردم و خدمات پس از فروش مديران خودرو هم من نماينده مركزي مي بردم عالي بود تنها عيب ماشين هاي چيني بازار بد دست دوم اين ماشين ها است اونم به اين خاطره كه شركت ها صفر ماشين قسطي ميدن و بازار دست دوم خراب ميشه ولي دو ماه پيش تونستم به سختي ماشين با افت قيمت فاحش بفروشم و يك سراتو غير اپشنال مدل 94 كه 60 هزار تا كاركرده بگيرم فقط اينو بگم با وجود اينكه هر دو ماشين موتور 2000 دارن ولي اصلا از نظر لذت سواري سرعت و قدرت خصوصا تو شروع حركت قابل قياس نيست

      1. یعنی ام وی ام 530 یا همون چری با موتور 2000 بهتر از موتور mpi شرکت psa سراتو بود ؟؟ که جزو 5 موتور برتر جهان در سال 2012 شناخته شده.؟؟این موتور ظرفیت تغییر و تناوب برای ایجاد 220 اسب بخار داره حال شما میای و کیا سراتو بین المللی با اون گیربکس معروف و تعویض نرم دنده ها در کسری از ثانیه به یک خودروی بی هویت چینی مقابسه میکنی ؟؟ الحق که در این کلام نقض و نافذت در تعجبم

        1. ايشون نظرشو درباره رانندگي کردن با هر دو تا ماشين گفت حالا کسي شما رو مجبور نکرده بياي عقيده و نظرتو بهش تحميل کني.بهتره ياد بگيري به عقايد ديگران احترام بزاري فرق جهان سومي که ماها توش زتدگي ميکنيم با کشورهاي جهان اول همين چيزهاست وگرنه اونا هم مثل ما آدمن هستن.

          1. متاسفانه کیفیت سواری ندارن خودورهای چینی هیچکدومشون فقط راه میرن چرا متوجه نمیشی خیلی فرقه بین راه رفتن و کیفیت و لذت سواری ؟ کره ای ها بخصوص سراتو و اچتیما و گرنجور و سوناتا یه لذتی داره سواریشون که تو هیچ چینی پیداش نمیکنی

          2. چه لذتي داره دقيقا”؟ ميشه بگي تعريفت از لذت چيه که ما هم متوجه بشيم؟اينقدر که شماهاي علاف و بيکار سنگ کره اي به سينه ميزنيد خود کارخونه هاي کره اي رو ماشينهاشون تعصب ندارن.پيشنهاد ميکنم يه رزومه از شيرين کاريهات و جملات قصاري که تو اين سايت مينويسي براشون ايميل کني بلکه شايد کارخونه معظم کيا واسه تبليغ سراتوي دو هزار و دهش تو سطح سايتهاي خاور دور استخدامت کرد و از علافي و بيکاري هم دراومدي!!

          3. داداش مردم نميان اينجا نظرات بي پايه و اساس يكي رو بخونن ، دنبال حرف حسابن ، همه چيو به جهان سوم ياد گرفتيد ربط بديد ، تو جهان اولم بود همين اتفاق ميوفتاد وقتي يك نفر الكي اطلاعات بده

          4. منظورت از حرف حساب همون حرفاي صد تا يه غازيه که طرف نوشته بود؟تعصب داشتن رو آهن پاره و ازش خدا ساختن تو هيچکدوم از کشورهاي جهان اول مرسوم نيست و فقط تو کشورهاي جهان سومي مثل ما وجود داره حالا ميخواي باور کني يا نکني!!

  12. به عنوان کسی که همزمان در کیا هیوندای و سایپا و ایرانخودرو و بهمن و سایر مشغول کارم میگم با مدرک دکترای خودرو کیا سراتو در مقابل لبفان 720 و 820 و 920 هیچ عملکرد خوبی نداره دیروز یه اپتیما اوردن 20 روز بود خریده بود یه ساعت روسن بود موتورش صدا کرد و قطعه میخواست فرمانش هم بریده بود یه جنسیس هم آوردن آب و روغن قاطی کرده بود اما خدا برکت بده به چینی ها مث ایکس 22 و 33 و 44 که همگی عالین به ایکس 33 آوردن 2 ملیون کیلومتر کار کرد موتور برق میزد یا یه لیفان 820 با سرعت 260 تا دور موتور رو 3 بود ماشاله خلاصه دوروبر کره ای نرید

    1. آقای مدرک دکترای خودرو این جمله رو داشته باش : با کیفیت ترین برندهای خودرو در سال 2016 بر اساس گزارش سالانه IQS (موسسه خدمات آماری J.D Power) مشخص شده است و برندهای کیا، پورشه و هیوندای در سه رتبه اول جای گرفته اند. اگه دکترا داری حتما بلدی مقاله سرچ کنی …

  13. حالا شما این همه بحث میکنید راجع به اینکه چینی خوبه یا خوب نیست … خب وقتی میخوایم ما هم ماشین آپشنال داشته باشیم‌ ولی پول نیست باید چیکار کنیم ؟ ما هم دل داریم خب … چندین ساله که بالا تر از ۲۰۶ سوار نشدیم . الان که اینا رو نوشتم یادم افتاد به اون دسته ای که اصلا وقت اینو ندارن که دغدغه شون ماشین باشه و فکر نون شبشونن !!! کاش همه چی درست شه هیچکدوممون هیچی سوار نشیم ولی یه سریا گرسنه نخوابن بیشتر از این بحثا ارزش داره …

    1. سراتو چیه برو یه چینی بخر حالش ببر سراتو راه نمیره اما لیفان برکت بده خدا 820 عالیه در حد اپتیما یا آریزو بهر خوش روخ و خوش رکاب آریزو فایوز توربو بخر که عالیه ب چرخش می ارزه به کل صنعت کره جنوبی

      1. به نکته کاملا درستي اشاره کردي دوست عزيز همينطور تو بقيه سايتها هم واسه ماشينهاي چيني تبليغات کن کشور چين از هر کدوم از اون برندهاي معتبرش يکدونه بهت اشانتيون ميده گلوله نمک.موش بخورتت که اينقدر طبع طنزي داري عزيز دلم!!!

        1. چینی ها مایه دردسرن از من تعمیرکار بپرس که میدونم دل و رودش چیه اگه شرایط نمیدادن کسی چینی نمیخرید کره ای اصلا با چینی نمیشه مقایسه کرد یک مقدار خنده دار مقایسه کپی های بی کیفیت چینی با خودروی مثل سراتو که موتور گیربکس خفنی داره

          1. چقدر اين چيزايي که مينويسي آشناست.صدها بار اين کلمات و جملات رو تو اين سايت خونديم و خنديديم.احيانا” همون sunmartin نيستي شما اين بار با اسم و قامتي جديد در جهت تخريب ماشين چيني؟بالاخره تکليف ما رو مشخص کن تعميرکار موبايلي يا تعميرکار خودور؟ماشالا اينقدر شغل مغل نوشتي واسه خودت اينور اونور آدم قاطي ميکنه.

          2. چ میگی تو بعنوان یک مکانیک و متخصص میگم چیتی سیم کشی هاش افتضاح نوع ای سی یو مورد استفاده بسیار ضعیف رام خودرو جند تیکه و غیر قابل تعمیر زیر و بند خودرو ابتدای چند اتصالی خلاصه کلام پلاستیک داخلی بازیافتی سواری بی روح و بی کیفیت چی بگم اصلا بی خیال اینها ببینید مملکت چه خبره گرانی قطعات اوضاع آب و برق و غیره حالا با این اوصاف اصلا این بحث ها بی فایدس همین چینی ها رو هم چند وقت دیگه جز کالای لوکس محسوب میشن

          3. بابا متخصص کي و چي بودي تو؟خودت مار ذاتي سوار ميشي فکر کنم اينقدر از ماشين چيني بدت مياد.شما ميتوني سوار نشي ماشين چيني بنظرم وقتتو تلف نکن که بخواي بخيال خودت افشاگري کني بر عليه ماشينهاي چيني چون مردم خودشون عقل و فکر و شعور دارن و با حرفهاي شبه جوک جنابعالي و امثال جنابعالي تحت تأثير قرار نميگيرن.

          4. پرسیدن از کسی نداره خودروی چینی مشخصه چیه پارسال یه ایکس 22 خریدم نمیدونستم چیه یکی بهم گفت همون 315 ارتفا زده شده اس باور نکردم کلا همون 315mvm با پول اضافی سواری بشدت خشک و انگار رو جعبه نوشابه دارن هل میدن رو آسفالت خودروی بی کیفیت که یه بار یکی نشست داخل به آهستگی وسیله اش خورد لبه داشبورد از اون روز یه خط طولی افتاده رو داشبورد و پاک نمیشه چراغ هاش انقدر شکننده هستن بردم کارواش کارواشیه گفت پشه چسبیده بهش میترسم محکم دستمال بکشم ترک بخوره این حکایت خودروی چینی هر کسی بیاد از چینی جماعت تعریف کنه مطمئن باشیذ یا زینفع یا دلال یا فروشنده اس

          5. ميخواي خالي هم ببندي لااقل يه چيز بگو که به واقعيت نزديک باشه؟مطمئني داشتي؟من مطمئنم نداشتي چون پيکان مدل 74 هم ديگه به اين درپيتي که نوشتي نيست؟يارو کارواشيه ميترسيد به چراغاش دستمال بکشه؟شماها مرزهاي تخيل و توهم رو صدها هزاران کيلومتر جابجا کرديد دلال خودروهاي وطني..

          6. اقساطی جان پیکان 74 هم کیفیتش از چینی جماعت بیشتره من مال خودم دارم عیبش میگم دوسنداری گوش نده خیلی ضعیفه بدنه و یراق و چراغ و تجهیزات تزیئنی خودروی خوش فرم اما بی کیفیتیه مث بقیه چینی ها همسایه مون جک داره از همین اس 5 کلا از روز اول مشکل قاطی کردن دنده داشت دنده گیر میکرد وراه نمیرفت کلا جک به زوزه گیربکس و تقه معروفه لیفان x60به خرابی کاتالیزور هرزگرد و بوی ناشی از لنت و صفحه معروفه
            لیفان x50 به ضعیفی موتور عدم کشش و کولر بی رمق و خرابی های دسته موتور و لرزش موتور معروفه
            آریزو 5 توربو که تقریبا کم مشکل ترین هستش به ضعف و ناعماهنگی گیربکس و موتور زوزه دنده سرو صدای اتاق و ظریف بودن و شکنندگی معروف شده
            جک جی 5 به پایین بودن منبع و لرزش موتور وصدای بیش از حد و خنک بودن گیربکس خودرو و نداشتن چند تا چراغ بک لایت واسه شب معروفه جیلی به ورود آب و ضعف شدید گیربکس و شتاب اولیه کند و کمبود شدید قطعات و کیفیت پایین داشبورد خلاصه هر کدوم برو ببین چه مشکلاتی دارن ما اومدیم مشکلات بگشم نه به به و چهچه کنیم واسه یه مشت چینی بی خاصیت از اینکه 39 ملیون پیش دادم و نصیبم اقساط 2 ماهی 6 ملیون این خودور شده راضی نیستم و هرجا برم ایراد هاش میگم خواه یه عده خوششون بیاد یانیاد
            یکی میگفت تو چینی ها هاوال خوبه و هایما نمیدونم تا چه حد صحت داره

          7. علی جان من واسه یکی از دوستام سال 96 اواخرش ثبت نام کردم 360 توربو اکه بخوام کلی بگم خودروی مطلوبیه و من تاییدش میکنم حتی سانمارتین که مخالف سرسخت چینی هاس امجی 360 توربو تا حدی تایید میکنه من که سوار شدم بد نبود تقریبا همه چی هم داره و بنظرم از چری آریزو 5 توربو لا اقل بهتره الان حدود 4 ماهه که دوستم داره سوار میشه هیچ ایرادی نداره فقط یکبار استارتش ایراد پیدا کرد که برد نمایندگی تهران درست کردن داره کم کم تو سایر شهرها هم نمایندگی میزنه بنظرم تو چینی ها عاقلانه ترین خرید هایما و امجی هستن ولاغیر بنده هم خودرو گذاشتم واسه فروش آگهی کردم اما متاسفانه مشتری میخواد مفت بخره

          8. مگه سانمارتين بلده شمع ماشينش رو عوض كنه كه الان بتونه يه ماشين رو تاييد را رد كنه؟

          9. نه تو بلدی پس چرا براحتی دیگران قضاوت میکنی من ایشان میشناسم شخص متبحری در خودرو و وسایل الکترونیک مدرک داره بنده خدا شما دوست داری مسخره کنی بحثش جداس اما همینطوری نظر نده که هیچی حالیش نیس

      2. به به! آفرین استاد معظم!!! استاد مطمئنین که حالتون خوبه؟؟!! باعرض معذرت استادجان عرض شود خدمتتان که خودروسازان کشورهای آلمان و ژاپن و ایالات متحده و انگلستان و و و …بدجوری توی بحران گیرکردن و برای خروج از این شرایط بحرانی ، دربه در دنبال یکنفر استاد و صاحبنظر در صنعت خودرو میگردند ، میشه خواهش ما و اونا رو بپذیرین و با رهنمودهای بینطیر و بی بدیلتون صنعت خودروسازی دنیا رو از این انحطاط و ویرانی نجات بدهید؟؟ خداعوضتون بده استاد! همینکه صنعت خودروسازی نجات پیدابکنه و مردم از صدقه سر جنابعالی ام وی ام و چری و دنگ فنگ و هافی لوبو و چنگ منگ و گوگولی مگولی و چان چین چون و …سواربشن خودش کلیه! نه استاد!!!؟؟؟

  14. نه من اونیکی که میگی نیستم متخصص خودرو در عرصه تعمیرات فنی و الکترونیگی هستم چینی ها خیلی وفته در عرصه خودرو درجا میزن و کیفیت ندارن

  15. کسانی که می گویند اریزو 5 یا لیفان 820 بنجل است بهتر است 110 میلیون
    تومان هزینه کنند و میتسوبیشی میراژ با موتور 1200 شهری بخرند و دلشان خوش
    باشد خودروی ژاپنی سوار هستند!!

  16. جزو مخالف های سانمارتین بودم که بصورت اتفاقی چون میخواستم تیگوو7 بخرم سوار سراتو همکارم شدم اصلا با هیچ خودروی چینی حتی تیگو 7 قابل مقایسه نیست که نیست سواری نرم موتور واقعا پر قدرت و هیجانی اتاق با کیفیت و مواد ساخته شده داشبورد و صندلی تو دری عالی و پشت آمپرهای زیبا مخصوصا تو شب با پول تبگو من میخوام سراتو آپشنال بخرم کلا از فکر هرچینی بود بیرون اومدم از تمام افراد که میان و نظرات درست ارائه میدن برای انتخاب سراتو تشکر میکنم حالا میفهمم وقتی میگفت سانمارتین قابل مقایسه نیست کره و چین چی میگفت از کاربران درخواست میکنم که قبل از پیش داوری خودشون سراتو سایپا تست کنن من که شیفته اش شدم و به کل تصمیمم واسه خرید تیگو 7 عوض شد

  17. اگه کیا شرکت بدرد بخوری بود که سال ۱۹۹۹ ورشکست نمی شد
    حالا بحث سر ایرانی کره ای هست با مشخصات و چهره و کیفیت فاجعه

    1. توچیزی حالیته نظر میدی در حال حاضر کیا هیوندا چهارمین خودروساز دنیا هستن و خودورهاشون ابتدای جدول کیفیتن راجع به هر چیزی که آدم نباید نظر بده خب ما ایرانی ها حسودیم چون کره جنوبی دیرتر از ایران ناسیونال آقای خیامی که الان به دست برادران محترم افتاده شروع کرد و حالا کیا هیوندا کجا ما کجا کیا یه خودور زده به اسم استینگر رقیبش پورشه و بی ام دبلیو و بنزه رقیب خودروهای داخلی هم چین ها هستن با قیمت بیشتر و ظاهر بهتر

      1. باز تو سر و کلت پيدا شد سانمارتين که خودرو رو خودور مينويسي؟بخدا اگر چيزي ننويسي کسي فک نميکنه لالي حتما بايد بياي زير هر چيزي که مخالف نظرته يه چيز بنويسي که بخيال خودت کم نياورده باشي؟اينقدر خودروي خوب و خودروساز خوب تو دنيا هست که رتبه چهارم به کيا نرسه حالا اين رتبه بندي و اين مقام چهارم رو از کجا آوردي خدا ميدونه.اگر به لحاظ تيراژ خودرو بخواي حساب کني ايرانخودرو اول جهانه مهم کيفيت و ايمني ماشينه که فکر نميکنم کيا تو دنيا از اين لحاظ مقام چهارم باشه.کيا استينگر رقيب پورشه و بي ام دبليو و بنزه؟؟اول يه نگاه به تجهيزات و طراحي و قيمتشون بنداز بعد همچين چيزي بيا بگو.در ضمن کيا استينگر همون ماشيني نيست که واسه رنگ کاري مجدد بدنه به هزينه کارخونه فراخوان داده بود کيا بخاطر اينکه بعد از چند مدت پوسته پوسته ميشه و ميريزه؟؟

    2. کره جنوبی سالی ۱ میلیون خودرو به آمریکا صادر میکنه و خودروهاش در رده با کیفیت ترینها قلمداد میشه اونجا

  18. در پاسخ به اون فرد بی اطلاع که میگه کیا شرکت خوبی میست تولیدات کیا در زمره با کیفیت ها و در گرید A+ قرار میگیره د رمورد رضایتمندی هم درهمون گرید هست در کل میشه گفت که شرکت کیا هیوندای چزو خودروسازان برتر جهانه

    1. دقیقا امروز محصولات کیا یکی از بهترین های صنعت خودرو سازی هستند . مقاله ای میخواندم که یکی از مدلهای سدان لوکس بنام k900 یا Cargurus با انجین 8 سیلندر 5 لیتری و 6 سیلندر توئین توربو با 414 اسب بخار و 510 نیوتن گشتاور با فن آوری بسیار مدرن و پیشرفته و امکانات کامل در کنار سدانهای همردیف خودش مثل کادیلاک ، اینفینیتی ، لکسوس ، بی ام و سری 5 و مرسدس E با قیمت مناسبتر و سطح بسیار بالا از نظر کیفیت سواری،هندلینگ،نیروی فوق العاده موتور که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در هر موقعیتی در اختیار راننده است ،کیفیت قطعات داخل ،نفوذ صدا بداخل کابین ، مصرف سوخت ،کیفیت رنگ و طراحی داخلی و خارجی قرار دارد .
      همانطور که جمله معروف در پس هر DAEWOO یک شورلت مخفی شده (کمپانی مادر) فن آوری و خط و مشی مدیریتی و استانداردهای کمپانی فورد باعث شد از یک شرکت کوچک دوچرخه سازی در کره جنوبی امروز کارگروز ،سورنتو و استینگر بیرون آید.

  19. از برند کیا در حال حاضر سراتو 2018 سوارم خودرویی بی عیب پر شتاب زیبا و با وقار کیفیت اولویت اصلی منه که در برند کیا میشه اون بوضوح دید اکثر افرادیکه از کره ای ها بد میگن در بهترین . خوشبینانه ترین حالت سوار پراید ایرانیزه هستن و نمیدونن کره ای واقعی چیه یکی از اقوام سراتو سایپا مونتاژ میکنه خریده تنها مشکلش حذف چند تا آپشن هست من با اینکه خودم خودرو کیا سراتو اتاق جدید سوارم نقصی در مدل سایپایی ندیدم

    1. همچين از سراتو تعريف کردي يک لحظه فکر کردم آستون مارتين سوار ميشي. اگر بفرض هم داشته باشي که اونم معلوم نيست بهترين مدل کيا رو سوار نميشي.خوبه حالا اپتيما يا سورنتو زير پات نيست وگرنه همه رو ميخواستي زخمي کني اينجا از پشت کامپيوترت.نه عزيز من فکر نکن که همه مثل خودت پرايد سوارن، ديگه تو اين دوره زمونه همه يا ماشين خوب دارن يا سوار ميشن کسي هم که ماشين خوب داره اونقدر بيکار نيست بياد تو اين سايت بخواد به به و چه چه آهن پاره رو بکنه،تجربه ثابت کرده آدما هميشه از نداشته هاشون حرف ميزنن شما هم مطمئنا از آرزوهاي محالت سوار شدن به سراتوي 2018 هستش که اميدوارم يه روزي اونقدر پولدار بشي که بتوني بخري.

      1. شلغم جان مشخصه که در حسادت و کینه توزی حرف اول و آخر میزنی از قدیم الایام گفتن ترب هم جزو سبزیجاته؟ تو یحتمل سراتو 2018 که کیفیتش چند تا مجله و سایت معتبر و مصرف کنندگان تایید کردن با اون چینی که الان توش نشستی اشتباه گرفتی هر گردی که گردو نیس حالا که من سراتو سوارم میدونم کیفیتش واقعا بالاست و تمامی تحلیل ها در موردش درسته البته چیزی جز این از یه عده افراد که هیچ تجربه ای در خرید برند نداشتند نمیشه انتظار داشت سورنتو و اپتیما هم عالین اما سراتو جزو خوبهای شرکت کیا موتوره

        1. به به ميبينم که هويت اصليتو نشون دادي آخه بيکار که هي مياي سراتو سراتو ميکني تو تا همين چند وقت قبل ميگفتي سراتو سايپايي قسطي داري الان شد سراتوي 2018؟ حالا کي عقده ايه و از روي کينه و حسادت حرف اول و آخرو ميزنه؟ من يا تويي که هيچ کدوم از اين ماشينا رو نداري و مياي اينجا خيال پردازي ميکني؟اون مجله ها رو هم ميتوني از کاغذهاش واسه پاک کردن شيشه هاي اون سراتوهاي نداشتت استفاده کني که تو خواب جلوتو بهتر ببيني.آره يکي تو برند سوار و برند پوش و برند خري يکي هم جورج کلوني.راستي يه عکس يادگاري از عشقت پيتر شراير که حلوا حلواش ميکني برامون بفرست.در ضمن از داشته هات حرف بزن نه از نداشته هات.بفرضم که سراتو از خوباي کيا باشه به تو چي ميرسه؟ تو که نه داري و نه تا حالا سوار شدي پس واسه چي مياي وقتتو تلف ميکني واسه چيزي که نداري؟؟يکم رو اين موضوع فکر کن.

      2. دوست گرامی این چه بغض و چه عداوت و چه لحنی است که شما دارید ؟!
        واقعا باعث شگفتی است .یکنفر نظری ارائه کرده و میگه ماشینم سراتو هست اما اگر کسی نظرش را نبینه و جواب شما را بخونه خیال میکنه خدای نکرده توهین یا ناسزایی بشما گفته که این چنین از کوره در رفتی و بهش میتوپی !
        بهرحال گمان میکنم اینجا محل تبادل نظر و اطلاعات درمورد مشخصات و موارد فنی خودرو هاست نه اینکه همدیگر را روانکاوی کنیم و اتهام زنی و مچ گیری کنیم و از جملات سبک و سخیف برای تحقیر طرف مقابل استفاده کنیم مثل : تو بیکاری ، پراید سواری ، تو نداری که بخری ، از نداشته هات میگی یا امیدوارم پولدار بشی و بخری !
        یادمون نره که بزرگان گفته اند :
        آدمهای کوچک فکرمیکنند با بدگویی و پرخاشگری به دیگران میتونن ارج قرب وشخصیت آنها را کم کنند اما غافل اند ازاینکه در اصل پیش شنونده دارن خودشون را معرفی میکنند و شخصیت خودشان را به نمایش میگذارند.

        1. با هر کس بايد مثل خودش و با زبان خودش صحبت کرد آقاي مؤدب و همه چيز دان.کاش خدا يه سعادتي نصيب ما کنه که بزرگ بشويم و شخصيت خوبي از خودمان در برابر ديگران به نمايش بگذاريم.
          شما اصل داستان نميدوني چيه اومدي مثل اروپاييها با آدم صحبت ميکني؛ وقتي اين فرد چندين ساله با دروغ و خالي بنديهاي مختلف تو اين سايت داستان سرايي ميکنه و هر دفعه هم دروغهاي قبليش هم يادش ميره توقع داري روي سرمان حلوا حلوايش بنماييم؟
          مؤدبانه شد حالا جمله بنديهام استاد؟

  20. امروز یه سراتو سفید خرید یکی از آشناها 208 تومان قیمت بالا رفته اما بازهم نسبت به مزدا 3 که 280 تومانه واقعا ارزش خرید داره من که 2018 سوارم فرقی بین شتاب و قدرت مدل که سایپا تولید میکنه 2013 با خودروی خودم 2018 نمیبینم تفاوت در آپشن های کامل 2018 است گرمکن ها و سرد کن فرمان کول باکس و سیستم afs و صندلی برقی اینها اصلی ترین تفاوت ها هستن بقیه موارد ظاهری هستن
    پژو 2008 هم انصافا خودروی خوبیه و یکی از گزینه های خرید باید در نظر گرفتش

  21. من خودم اروپا زندگی میکنم هر از گاهی دوستدارم بیام اینجا و برخی سایت های فارسی زبان کامنت ها مطالعه کنم . ببینید کیا هیوندای شرکت های معتبر و بین المللی هستند من آلمان هستم توی پیست نورینبرگ تمامی محصولات کیا موتورز از کیا فورته یا همون سراتو تا کیا استینگر که تا الان 8 تا جایزه بین المللی برده و سورنتو و …اپتیما تست فنی میشن یکی از دوستان آمریکاست میگه تو صحرای نوادا که بدترین شرایط زیست و اقلیمی داره قطعات کیا موتورز به مدت 7 سال مدلم تحت سخت ترین شرایط برا یافزایش راندمان و بررسی عمر و توانمندی تحمل فشار قرار میگیرند از برخی کامنت های چینی سواران تعجب میکنم داداش شما چینی سواری مبارکت باشه چرا میایی نظر غیر واقعی میدی ؟ اصلا سوار کره ای جماعت شدی تا بحال بعید میدونم توی اروپا و آمریکا محصولات کره و ژاپن مثل کیا هیوندا سوبارو مزدا و هوندا خیلی طرفدار دارند اما شما یه چینی حتی رویت نمیکنی به یکی از بچه های اینجا گفتم برند jac و lifan میشناسی که خودرو تولید میکنن طرف گفت اصلا نمیشناسم کجا هست اینها؟ اما توی کشورم با داشتن این همه منابع و ثروت خدادای باید یه عده بشن طرفدار خودروی چین یکه درهیچ کجای جهان محلی از اعراب نداره ببخشید که طولانی شد!

    1. امروز ديگه سر از اروپا درآوردي sunmartin عزيز؟واسه خالي بندي انواع متدهاي فيلمنامه نويسي رو بکار ميبري تا بلکه کسي بحسابت بياره.لااقل ديالوگها رو يجوري تنظيم کن که دوباره از کلمات و جملاتي که با بقيه آيديهاي فيکت مينويسي استفاده نکني و خواننده متوجه نشه که خودتي.
      جا داره خسته نباشيد بهت عرض کنم دلاور.

    2. چقدر این کلمات آشناست :

      محلی از اعراب ندارد—چینی سوار — کره ای جماعت

      البته جای کلمه “خودور” بسیار خالیست.

    3. الان آلمان نشستی از کره ای تعریف میکنی؟!!!!!!! جل الخالق
      ماشالا از تو آلمان هم خیلی خوب چینی ها رو میشناسی!!!!!
      احتمالا هم، همه آلمانی ها هم در حسرت کیا – اونم از نوع سراتو سایپایی – هستن!!!!

      1. ایرانیا هر چیزشون بد باشه ولی ضرب المثلهای خوبی دارن که میگه چوب رو که برداری گربه دزده پا میزاره به فرار.تا به این بابا که بخیال خودش آلمانه بهش گوشزد کردی که کیه با اسم واقعی خودش که همه هم میدونن کیه اومد از این شهروند خیالی آلمانی که خیلی هم کیفیت پایین ماشینهای چینی براش مهمه دفاع کرد.حالا من نمیدونم این بابا تو آلمان اینقدر بیکاره و وقت آزاد داره که همش تو سایت دنده ۶ بدنبال تخریب ماشینهای چینیه؟والا ما چند تا فامیل تو کانادا و بلژیک داریم وقت سر خاروندن ندارن و از صبح تا شب فقط دارن کار میکنن واسه کسب روزی این بابا والا نوبره.

  22. مهدی متقلب شخصی که با اسامی مختلف کامنت گذاری میکنه کسی که برای بدست آوردن اعتبار نداشته چینی و چینی سوار خودش به در و دیوار میزنه بلکه بتونه ممر درآمدی هرچند با قیمت دروغ و ریا اما کلان کسب کنه اتفاقا جمله های تو مثل دلاو رو خسته نباشی و از این خزعبل و هجویات مشهوده خود خودتی مهدی لیفان سوار حالا که کاربری در کشور آلمان نظرش گفته و حتی میتونید برید تحقیق کنید مثل تست تمامی خودروهای کیا در پیست های آلمان و بررسی بلند مدت قطعات د رزیر گرمای شدید و سرمای شب های نوادای آمریکا همگی درست هستند چون تمامی مهندس های کیا هیوندا آلمانی هستند آلبرت بیرمن پیتر شرایر و کریس بنگل شما اگه خودت به خواب زدی بحثش جداس

    1. متقلب تویی که یه روز دکتری و آیفون و منشی داری یه روز هم آلمانی روز دیگه اصفهانی یه روز سراتو اقساطی سایپایی داری و یه روز هم سراتو ۲۰۱۸ و یه روز هم آزرا و …. بازم بگم؟من مطمئنم تو یه جنس ناب مصرف میکنی با این داستانهایی که تعریف میکنی و هر کسی هم که بهت ایراد میگیره بهش میگی مهدی.باشه من مهدی ام ولی لااقل عقل و شعور دارم و عقده ندارم بیام اینجا داستان از خودم دربیارم.بزرگ شو کوچولو.ماچ ماچ

    2. برادر سان! من یک سراتو آپشنال دارم که استفاده ندارم، می‌خوام بفروشم! به نظرتون بذارم دیرتر بفروشم یا اینکه همین الان؟

      1. بعدا بفروش مثلا بهمن ماه یا دم دم ها یعید خودرو بازهم افزایش قیمت داره با اینکه 20 هزار تا آزاد کردن مثل موبایل بلوفی بیش نیست مگه قیمت موبایل که از 3 ماه پیش وعده دادن تغییر کرد درضمن حیفه بفروشی چی میخوای بخری ارزش پول ایران روز به روز پایینر میاد اگه میخوای بهتر بخری برو سراغ النترا یا سراتو وارداتی اونم 2015 به بعد یا سوناتا 2018 بردار .گرنه همین از سیتروئن c3 و پژو 2008 که هردو کامپکت و جثه کوچکی دارن و در سگمنت و کلاس خودروهای شهری کوچک محسوب میشن سراتو ارزنده تر هست تازه موتور سراتو اتمسفریکه و طبیعیه که کمتر تحت فشاره به نسبت سایر موتورها

        1. ممنونم، اما اگه نگه دارم تا اون موقع، با توجه به اینکه تحویل برج ۲ هستش نزدیک یک مدل می افته، ضمن اینکه اگه محض حفظ ارزش پول باشه می سه جای دیگه سرمایه گذاری کرد! اینطور نیست؟
          ضمن اینکه افزایش آخر سال مگه چقده؟

          1. صلاح کار خودتون در درجه اول با شماست من باب راهنمایی گفتم نمیدونستم 3 جای دیگه سرمایه گذاری کردید چون از دیدگاه خودم با شما صحبت کردم هر طور مایلی

          2. آقا شاهین نقطه های (می شه) رو نذاشته و نوشته (می سه) بعد شما اشتباهی فکر کردی می خواد 3 جا سرمایه گذاری کنه. با پول یه ماشین ….. سه جا سرمایه گذاری ….! دمتون گرم کلی خندیدم.

          3. ممنونم سان عزیز، اشتباه تایپی بوده متاسفانه، به جای “می شه” ، “می سه” تایپ شده، و تصور کردید من سه جا سرمایه‌گذاری کردم، نه عزیز، این ماشین هم از قضا خریدم، ما را چه به سرمایه‌گذاری! گفتم اگه نگهدارم مدلش می افته گرچه باز هم به قول شما گران میشه، چون اینجا ایران است!
            در هر صورت ممنونم که نظر دادید!

          4. شاهین جان پاینده باشی اما حالا چ سوار شدی چ نشدی مشتری دست به نقد دارم سراتو مثل چک نقده من تو گروه مطرح کردم شما میخوای بفروشی متقاضی داشت چون موتور 157 اسبی این همه آپشن و ساخت کره با این قیمت خداییش پیدا نمیشه د رنهایت تیوولی یا اکسنت که هردو یک کلاس از سراتو پایینتر و ضعیفتر هستند امیدوارم که سراتو 2018 سوار بشی

  23. اگه بهت فشار اومده من آلمان زندگی میکنم و تو سایت های داخلی میچرخم 100 درصد مشکل روانی داری برو دکتر اصلا ب تو چ ربطی داره کی نظر میده و کی نمیده تو برو تو پیج چینی ها از جمله لیفان شب تا صبح از لیفان که اونم نداری مطمئنم مدیحه سرایی کن آخه هر کی آزاده نظرش بگه من آلمان هستم و ی رستوران بیرون بر دارم خودروی شخصیم هم یه کیا فورته 2015 است که عالیه بخاطر کم مصرف بودنش ملی تخفیف بابت هزینه هاش میگیرم اگه تو چینی سواری دلیل نمیشه بیایی و تهمت بزنی سعی کن یه بار د رمورد حرفی که میخوای بگس تامل کنی در ضمن من به قول تو علاف نیستم اما اوقات استراحت میام و توی این سایت عالی دنده 6 مطلب میخونم

  24. دنده جان کم کم این بحث سراتو رو جمعش کن بابا سه ساله هروقت میایم دعوای سراتو و چینیه یه زمانی خیر سرتون سایت وزینی بودی حالا شدی محل جنگ حیدری نعمتی

  25. راهنمایی نمایید من سراتو آپشنال خریدم به رنگ قهوه ای لیزری چطور میتونم از دیلایت استفاده کنم کسی سراغ دارد با قیمت مناسب و جنس اصلی میخوام تهیه نماییم

  26. به رنگ قهوه ای واسه سراتو دی لایت نمیاد پول نده بخر من سراغ دارم 4 ملیون اگه خواستی بگو تا بگم

  27. میشه آدرس بدی من خواهان دیلایت هستم اگه کره ای اصلی سراغ داری چون چند جا میفروشن چینیه و چنس چینی پول به باد دادنه اگه کره ای ارجینال سراغ داری یه ندا بده ماهم میخوایم من سراتو سفید دارم بنظرت به رنگ سفید دیلایت اصلی فابریک میاد یانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا