اخبار خارجیاسلایدشو

بهترین خودروهای 8 سیلندر تاریخ

اگر به دنبال آشنایی با بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ هستید مطالعه این مقاله جذاب را از دست ندهید.

به گزارش دنده 6 – نگرانی‌های زیست‌محیطی و قوانین سخت‌گیرانه مربوط به آلاینده‌ها باعث شده از تعداد خودروهای ۸ سیلندر جذابی که تولید می‌شوند کاسته شود. بسیاری از ماشین بازها آرزوی راندن خودرویی اسپرت با پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی را دارند اما متأسفانه به نظر می‌رسد این آرزو برای بسیاری از آن‌ها دست‌نیافتنی باشد مخصوصاً اینکه خودروهای برقی همه‌گیر شده‌اند. حتی مرسدس AMG C63 نیز از پیشرانه ۴ سیلندر هیبریدی استفاده می‌کند. بی‌تردید انتخاب بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ کار سختی خواهد بود اما ما تلاش کرده‌ایم شاخص‌ترین و مشهورترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ
استون مارتین V8 ونتیج

پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری این خودروساز اولین بار در DBS سال ۱۹۶۸ بکار رفت. قدرت این نیروگاه در ابتدا ۳۱۵ اسب بخار بود که باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶ ثانیه‌ای می‌شد اما در V8 ونتیج قدرتش به ۴۳۸ اسب بخار رسید. نکته عجیب اینکه پیشرانه ۸ سیلندر استون مارتین ابتدا با سیستم تزریق سوخت معرفی شد اما بعداً به کاربراتور مجهز گردید.

آئودی R8

R8 با معرفی در سال ۲۰۰۷ غوغایی به پا کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی برگرفته از RS4 بود که ۴۱۴ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس دستی راهی چرخ‌ها می‌کرد. شاید نسخه ۱۰ سیلندر R8 پرفورمنس بهتری داشت اما نسخه ۸ سیلندر نیز می‌توانست صفر تا صد ۴.۶ ثانیه‌ای به ارمغان بیاورد. مهم‌تر اینکه نیروگاه تمام آلومینیومی ۳۲ سوپاپه آئودی به خاطر زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها همیشه مشتاق دور گیری بود و بسیاری از افراد حس می‌کردند این پیشرانه به خاطر وزن کم باعث چابکی بیشتر R8 می‌شود.

بی ام و M5

M5 با نیروگاه ۸ سیلندر سریعاً محبوب شد چراکه قدرت ۳۹۴ اسب بخاری پیشرانه ۵ لیتری یاد شده می‌توانست خودرو را در عرض ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. پیشرانه ۳۲ سوپاپه موردبحث از تکنولوژی‌های زیادی سود می‌برد که باعث شده بود M5 به پیشرفته‌ترین پیشرانه جاده‌ای آن زمان باواریا مجهز شود.

کادیلاک CTS-V

ترکیب اشرافیت و پرفورمنس باعث شد CTS-V به مجصول جذابی بدل شود. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو از ترکیب دو سوپاپ در سیلندر مشابه کوروت استفاده کرد و در ابتدا از نوع ۵.۷ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار بود اما با گذشت زمان حجم آن به ۶.۲ لیتر رسید و سوپرشارژر نیز باعث شد قدرت پیشرانه ۶۴۰ اسب بخار باشد. اگرچه برخی افراد به سادگی طراحی پیشرانه ۸ سیلندر کادیلاک اشاره می‌کنند اما در عوض قابلیت اطمینان و استحکام بالا جزو نقاط قوت آن هستند.

شورولت کوروت

کوروت های اولیه با پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر در دسترس بودند اما در ادامه نمونه‌های بلوک بزرگ با حجم ۷ لیتر نیز عرضه شدند. از جمله غیرعادی‌ترین نسخه‌های پیشرانه ۸ سیلندر بلوک کوچک کوروت می‌توان به پیشرانه LT5 اشاره کرد که توسط لوتوس و برای مدل ZR-1 طراحی شد. این پیشرانه از ۴ سوپاپ برای هر سیلندر استفاده کرده و قدرتش در ادامه به ۴۰۵ اسب بخار رسید.

دوج چلنجر

دوران چلنجر بنزینی به پایان رسیده و برقی سازی حتی دامن‌گیر دوج هم شده است. البته هلکت ردای را می‌توان محصولی فوق‌العاده از این خانواده دانست که در واقع یک خودروی درگ خیابانی است و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن ۷۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سوپرشارژر ۲.۷ لیتری آن نیز بزرگ‌ترین سوپرشارژر نصب شده روی خودروهای تولیدی محسوب می‌شود. درصورتی‌که این خودرو را به‌صورت تخت گاز برانید باک سوخت ۸۴ لیتری آن در کمتر از ۱۳ دقیقه خالی خواهد شد.

فراری ۳۵۵

۳۵۵ اولین محصول فراری بود که وارد یک لیگ جدید شد. علت اصلی این تغییر جایگاه هم به پیشرانه ۸ سیلندر ۳۴۹۶ سی‌سی مربوط می‌شد که از ۵ سوپاپ در هر سیلندر استفاده کرده بود. این تکنولوژی برای خودروهای فرمول یک آن زمان فراری طراحی شد. قدرت ۳۸۰ اسب بخار این نیروگاه باعث می‌شد ۳۵۵ در ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

فورد موستانگ

موستانگ با پیشرانه‌های گوناگونی تولید شده اما این نام همواره با پیشرانه ۸ سیلندر عجین بوده است. جدیدترین نسل موستانگ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت با ۴۶۳ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند هرچند نمونه شلبی GT500 دارای ۷۶۰ اسب بخار قدرت است.

مک لارن P1

P1 به مدد پیشرانه‌ای پرقدرت و هیبریدی ۹۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگرچه سهم موتور برقی از این رقم به ۱۷۶ اسب بخار می‌رسد اما پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو بخش اعظم قدرت را تولید می‌کند. با اینکه P1 می‌تواند در حالت برقی شعاع حرکتی ۹ کیلومتری داشته باشد اما پیشرانه ۸ سیلندر آن ستاره نمایش است و به حدی سریع دور می‌گیرد که P1 صفر تا صد ۲.۸ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

مرسدس AMG C63

یکی دیگر از بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ C63 است. بازوی پرفورمنس مرسدس به خاطر همین نیروگاه‌های پرقدرت مشهور شده اما C63 2008 به دلیل استفاده از پیشرانه ۶.۲ لیتری ۴۵۱ اسب بخاری در یادها ماندگار شده است. البته بعدها نسخه پرفورمنس پکیج با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و DR520 با ۵۱۳ اسب بخار قدرت هم تولید شدند.

رنجرور

اگر می‌خواهید مدرکی برای منعطف بودن پیشرانه ۸ سیلندر روور پیدا کنید رنجرور بهترین گزینه خواهد بود. پیشرانه ۸ سیلندری که توسط بیوک طراحی شده بود در بسیاری از محصولات روور و خودروهای اسپرت آن زمان بکار رفت و پیشرانه‌ای مناسب برای رنجرور هم بود. این پیشرانه ۳۵۲۸ سی‌سی ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

تویوتا لندکروزر

گفتنی‌ها درباره پیشرانه‌های ۸ سیلندر بنزینی تویوتا لندکروزر زیاد است اما آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربو دیزل این خودروست که اگرچه قدرت ۲۶۸ اسب بخاری دارد اما گشتاور بالای آن باعث می‌شود لندکروزر از مسیرهای سخت به راحتی عبور کند. به همین خاطر است که لندکروزر انتخاب اول بسیاری از افراد برای بیراهه نوردی خواهد بود. تویوتا همچنین پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده را در نسل J70 نیز ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا