اخبار خارجیاسلایدشوموتور اسپرتموتور سیکلت

عجیب‌ترین موتورسیکلت جهان

پیشرانهٔ این موتورسیکلت از ۱۶ موتور سه سیلندر دو زمانه کاوازاکی KH250 تشکیل شده است که در شش ردیف هشت‌تایی چیده شده‌اند.

به گزارش دنده 6 – در دنیای وسایل نقلیه، برخی افراد با ایده‌هایی دیوانه‌وار، وسایل بسیار عجیبی می‌سازند و قطعاً یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، چیزی است که اینجا می‌بینید. مهندسی بنام «سایمون وایتلاک» که قبلاً موتورسیکلت‌های دیگری ساخته و به دنبال شکستن رکورد گینس بود، اقدام به ساخت موتورسیکلتی عجیب بنام Whitelock Tinker Toy کرده است. ویژگی اصلی این موتورسیکلت، پیشرانهٔ ۴۲۰۰ سی‌سی ۴۸ سیلندر آن است! یک شاهکار مهندسی چشمگیر که تاکنون مشابه آن را ندیده‌ایم.

این پیشرانه از ۱۶ موتور سه سیلندر دو زمانه موتورسیکلت کاوازاکی KH250 تشکیل شده است که در شش ردیف هشت‌تایی چیده شده‌اند. عجیب اینکه وایتلاک معتقد است این موتورسیکلت جواز تردد در جاده‌ها را دارد. این پیشرانهٔ عجیب ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد و برای روشن کردن آن از یک پیشرانهٔ تک سیلندر ۱۲۵ سی‌سی کاوازاکی به‌عنوان استارت استفاده شده است. برای ساخت این موتورسیکلت غیر از پیشرانه‌ها، چندین قطعهٔ دیگر هم از کاوازاکی گرفته شده است اما این قطعات به اصلاحات گسترده‌ای نیاز داشتند تا با فریم جدید موتور مطابقت پیدا کنند.

به‌عنوان‌مثال، بخش انتهایی موتور از کاوازاکی KH250 گرفته شده اما حدود ۴ سانتی‌متر کشیده‌تر شده است. برخی قطعات نیز از موتورسیکلت‌های دیگر قرض گرفته شده‌اند. ترمزها و بخش جلویی موتور متعلق به هوندا گلدوینگ است و گیربکس از ب‌ام‌و گرفته شده است. بااین‌حال، همهٔ این قطعات باید بشدت اصلاح می‌شدند تا با این پروژهٔ خاص مطابقت پیدا کنند. این موتورسیکلت عجیب که در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است، چند ماه پیش به حراج گذاشته شد و با قیمت ۹۲ هزار پوند به فروش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا