اخبار خارجیاسلایدشو

فرمان خودروها به نمایشگر مجهز خواهد شد

از آنجا که خودروسازان فکر می‌کنند تعداد نمایشگرهای درون کابین کم بوده، ترند بعدی صنعت، استفاده از نمایشگر روی فرمان خواهد بود.

به گزارش دنده 6 – هم‌اکنون هم خودروسازان در هر جایی که بتوانند از نمایشگر استفاده می‌کنند تا به مشتری به‌روز و نواجوانان ثابت کنند محصولاتشان مطابق با نیاز روی و روی مد طراحی شده است. در این میان، شرکت آلمانی تامین‌کننده قطعات خودرو یعنی ZF که بیشتر برای تولید جعبه‌دنده شناخته می‌شود، راه‌حلی پیدا کرده تا یک نمایشگر را به کابین اضافه کند. واحد ایمنی ZF در تلاش است با جای دادن نمایشگر درون فرمان، رانندگان را برای آینده‌ای مملو از اشک مصنوعی آماده کند.

مهندسان ZF برای نگهداشتن نمایشگر در مرکز فرمان، کیسه هوا را به بخش کناری و بالای آن انتقال داده‌اند. به این ترتیب، فضای مرکزی برای یک نمایشگر در اندازه گوشی‌های هوشمند باز شده است. شرکت یادشده در فکر استفاده از یک نمایشگر نمایشی یا چندلمسی در این بخش است تا به خودروسازان دستی باز برای استفاده از فناوری بدهد؛ بدون آنکه ویژگی‌های ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد.

سازنده توضیح می‌دهد که نیازی نیست تمام اجزا با نمایشگر پوشیده باشد می‌توان آن را با دکمه‌های مختلف ترکیب کرد. ZF معتقد است که استفاده از نمایشگر در مرکز فرمان به مهندسان امکان نصب حسگرهای بیشتر برای تطبیق خودروها با فناوری خودران را خواهد داد؛ برای نمونه، نمایشگر لمسی می‌تواند میزبان حسگر لمس باشد که در حالت خودران، تمرکز راننده روی رانندگی را مشخص می‌کند. بر پایه گزارش رسانه «Motor1» که با سازنده این فناوری تماس گرفته اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

آیا نمایشگرهای آینده ZF به‌شکل برآمده طراحی خواهند شد یا تخت خواهند بود؟ هر چه باشد نمی‌توان این سوال را نادیده گرفت که اگر دست راننده روی قسمت بالای فرمان، محل جدید قرارگیری کیسه هوا، باشد و تصادف کند چه خواهد شد؟ مشخصا اگر شما راننده GT یا فرمول ۱ نباشید، احتمالا چندان نیازی هم به نمایشگر روی فرمان پیدا نخواهید کرد. بسیاری معتقدند که مهندسان می‌توانند به‌جای اتلاف وقت روی ایجاد فناوری‎‌هایی که تنها راه فروش آن‌ها فریب دادن مشتری به نیاز محصول است، محصولاتی را توسعه دهند که واقعا نیاز به آن‌ها حس می‌شود.

استفاده از نمایشگر کنترلی روی فرمان ما را به یاد پونتیاک «بون‌وایل» می‌اندازد که در بخش مرکزی فرمانش به چندین دکمه کنترلی مجهز شده بود. حقیقتا پیشرفت بد نیست اما وقتی ایده دکمه‌های پونتیاک شکست خورد، کسی با آن مخالفت نکرد اما حال که با صفحات نورانی مقابله می‌کنیم، افراد زیادی جبهه‌گیری می‌کنند. امروزه به‌جای سیستم‌های آنالوگ در سرعت‌سنج و صفحه نمایش اطلاعات روبه‌روی راننده، سیستم تهویه، سیستم اطلاعات-سرگرمی، روی شیشه و حتی روی داشبورد روبه‌روی سرنشین جلو از نمایشگرها استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا