اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی فولکس‌واگن تالاگون

فولکس‌واگن تالاگون با قیمت پایهٔ ۳۶ هزار دلار، در قوی‌ترین نسخه با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری VR6 توربو عرضه می‌شود که ۲۹۵ اسب بخار قدرت دارد.

به گزارش دنده 6 – فولکس‌واگن تالاگون کراس‌اوور فول سایزی مخصوص بازار چین است که اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۱ معرفی شد. این خودرو توسط جوینت ونچر فاو فولکس‌واگن در چین تولید می‌شود و حالا نسخهٔ فیس‌لیفت آن با تغییراتی جزئی معرفی شده است. تالاگون ۲۰۲۴ تا حد زیادی با نسخهٔ قبلی یکسان است اما قیمت آن تا ۶ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. این کراس‌اوور آلمانی در چهار ماه نخست سال جاری در چین ۷,۰۸۳ دستگاه فروخته است و با این کاهش قیمت، فاو فولکس‌واگن قصد افزایش فروش آن را دارد.

این کراس‌اوور بزرگ با ۵,۱۵۲ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۲ میلی‌متر عرض و ۱,۷۹۵ میلی‌متر ارتفاع، در نسخه‌های شش و هفت‌نفره عرضه می‌شود و فاصلهٔ محوری آن ۲,۹۸۰ میلی‌متر است. تالاگون با رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی و نمای بیرونی تک‌رنگ یا دورنگ قابل خریداری خواهد بود. کابین خودرو برای مدل ۲۰۲۴ بدون تغییر باقی‌مانده است و همچنان نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و غربیلک فرمان چرمی D شکل را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

تالاگون به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی مثل سیستم صوتی با ۸ بلندگو، صندلی‌های چرم و پارچه، سیستم ورود بدون کلید، در صندوق برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم پایش خستگی راننده ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های بالاتر به سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو، گرم‌کن غربیلک فرمان، نورپردازی داخلی ۳۰ رنگ و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته مثل کمک پارک، هشدار ترافیک عقب و پایش نقاط کور مجهز هستند. ظرفیت صندوق بار خودرو در نسخه شش‌نفره ۹۴۲ لیتر و در نسخهٔ هفت‌نفره ۸۸۰ لیتر است درحالی‌که صندلی‌های ردیف دوم از ماساژور بهره می‌برند.

تالاگون با دو پیشرانهٔ مختلف در چین عرضه می‌شود. پیشرانهٔ اول یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو نسخه با ۱۸۳ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور یا ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور قابل خریداری است. پیشرانهٔ دوم اما جالب‌تر است. این یک موتور ۲.۵ لیتری VR6 توربو است که ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پیشرانه‌های VR شکل که ترکیبی از موتورهای خطی و V شکل هستند، ابداع فولکس‌واگن بودند و قبلاً به‌طور گسترده‌ای توسط این شرکت استفاده می‌شدند اما در حال حاضر تالاگون و آئودی Q6 مخصوص بازار چین تنها خودروهایی هستند که از این نوع پیشرانه استفاده می‌کنند.

انتقال نیروی هردو موتور در تالاگون توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه انجام می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. نسخهٔ ۲ لیتری پایه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۸ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که نسخهٔ ۲ لیتری قوی‌تر این کار را در ۹.۲ ثانیه و نسخهٔ VR6 در ۸.۲ ثانیه انجام می‌دهند. تالاگون در ۱۲ تیپ مختلف با قیمتی از ۲۶۱,۹۰۰ یوآن معادل ۳۶,۱۰۰ دلار تا ۳۶۱,۹۰۰ یوآن معادل ۵۰ هزار دلار در چین به فروش می‌رسد.

فاو فولکس‌واگن برای سال ۲۰۲۴ هدف فروش ۱.۹ تا ۲ میلیون دستگاه خودرو را تعیین کرده است. این جوینت ونچر سال گذشته در چین ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایشی ۴.۸ درصدی را نشان می‌داد. دراین‌بین، برند فولکس‌واگن با بیش از ۱.۰۵ میلیون دستگاه و رشد ۰.۹ درصدی، بیشترین فروش را داشته است درحالی‌که فروش آئودی با ۹.۸ درصد افزایش به ۶۹۸,۱۸۸ دستگاه رسید. خودروهای برند جتا نیز در سال ۲۰۲۳ در چین ۱۶۲ هزار دستگاه فروخته‌اند و افزایشی ۱۰.۳ درصدی را ثبت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا