اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

کاترهام هم وارد برقی سازی شد

حتی کوچکترین خودروسازان نیز باید خود را با آینده برقی اجتناب ناپذیر تطبیق دهند. برای سازندگان خودروهای اسپرت که بر وزن تمرکز دارند، نصب بسته باتری و موتور الکتریکی در مقایسه با موتور احتراقی می‌تواند کار سختی باشد.

کاترهام نشان داد که به حداقل رساندن وزن با کوپه برقی Project V قابل انجام است. اکنون، یکی دیگر از برندهای بریتانیایی آنچه را که تاکنون در زمینه یک خودروی برقی اسپرت و سبک وزن به دست آورده، فاش کرده است.

با مورگان XP-۱، یک نمونه آزمایشی با قلب تماما الکتریکی آشنا شوید. در این خودرو قطعات روغنی حذف شده تا جایی برای سخت افزار جدید باز شود. واقعیت جالب این است که این خودرو از اولین پیشرانه مورگان که در داخل ساخته شده است استفاده می‌کند، صرف نظر از اینکه در مورد موتور احتراقی صحبت می‌کنیم یا موتور الکتریکی.

این موتور الکتریکی برای تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت(۱۰۰ کیلووات) مناسب است که به آن تک چرخ عقب هدایت می‌شود. موتور الکتریکی قدرت خود را از یک بسته باتری کوچک ۳۳ کیلووات ساعتی که در زیر کاپوت نصب شده است به دست می‌آورد، جایی که معمولاً موتور بنزینی را در سوپر ۳ می‌بینید. با شارژ کامل، باتری تقریباً ۱۵۰ مایل (۲۴۱ کیلومتر) مسافت را طی می‌کند.

مورگان XP-۱ با وزن کمتر از ۱۵۴۳ پوند (۷۰۰ کیلوگرم)، تنها حدود ۱۳۲ پوند (۶۰ کیلوگرم) از همتای گازی خود سنگین‌تر است. با اصلاحات انجام شده، ضریب درگ به ۰.۴۲ کاهش یافته است. این تغییرات ضریب درگ را یک سوم کاهش داده است تا کارایی را به حداکثر برساند.

 

مورگان XP-۱ با چهار حالت رانندگی قابل انتخاب توسعه یافته است که به طرز خنده‌داری بر روی نمایشگر درایور دیجیتال با نمادهای فلفل قرمز نشان داده شده است. برای مقابله با وزن اضافی، این سه چرخ برقی با دمپرهای قابل تنظیم Nitron نصب شده است. باتری نصب شده از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و حتی قابلیت شارژ دوطرفه را نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا