اخباراخبار خارجیکره ای

کیا به‌خاطر احتمال آتش‌سوزی در خودروهای شاسی‌بلند فراخوان داد

کیا فراخوان گسترده‌ای برای شاسی‌بلند محبوب خود، تلوراید صادر کرده است که در مجموع ۴۶۳ هزار دستگاه از مدل‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را شامل می‌شود. دلیل این فراخوان، احتمال آتش‌سوزی ناگهانی صندلی‌های این خودرو است!

به گزارش دنده6 :کیا فراخوان گسترده‌ای برای شاسی‌بلند محبوب خود، تلوراید صادر کرده است که در مجموع ۴۶۲٬۸۶۹ دستگاه از مدل‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را شامل می‌شود.علت فراخوان کیا تلوراید، خطر آتش‌سوزی ناشی از موتورهای صندلی الکتریکی برای صندلی جلو راننده یا سرنشین شاگرد است. این موضوع باعث می‌شود تا کیا در صورت آتش گرفتن صندلی‌ها، توصیه‌ای برای پارک خارج از منزل صادر کند.

علت این مشکل موتور صندلی نیست، بلکه دستگیره کشویی است که آن را کنترل می‌کند. اعلامیه فراخوان (NHTSA Recall Number ۲۴V-۴۰۷) بیان می‌کند که ضربه‌ای خارجی می‌تواند پوشش پشتی سوئیچ صندلی را از جای خود خارج کند. این امر می‌تواند باعث ناهماهنگی سوئیچ کنترل‌کننده موتور صندلی شود و با گیر کردن سوئیچ، برق ثابتی به موتور وارد شود. اگر سرنشینان از این موضوع آگاه نباشند، موتور ممکن است بیش از حد داغ شود و آتش بگیرد.

فراخوان گسترده کیا به دلیل آتش گرفتن صندلی‌های خودرو /عکس

بر اساس اسنادی که همراه با فراخوان ثبت شده است، کیا از آتش‌سوزی کوچکی در صندلی راننده که در تلوراید ۲۰۲۳ هنگام رانندگی رخ داده است، آگاه شده است. فراتر از آن، شش مورد تأییدشده از ذوب شدن اجزای زیر صندلی‌ها وجود دارد. دود داخل کابین نیز همراه با برخی از حوادث گزارش شده است.

پس از مراجعه خودرو، نمایندگی‌های کیا قطعه جدیدی برای درب پشتی سوئیچ صندلی برقی نصب می‌کنند و دستگیره‌های کنترل صندلی تعویض می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا