اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

آئودی R۸ همچنان تولید می‌شود

سال ۲۰۲۳ ایستگاه پایانی برای خودروی اسپرت آئودی یعنی TT بود و R۸ پسر بزرگ آئودی قرار بود اندکی پس از آن توقف تولید شود. با این حال، این اتفاق نیفتاده است. اگرچه برنامه اولیه پایان دادن به تولید این ابرخودروی V۱۰ قبل از شروع سال جدید بود، اما تولید این خودروی تنفس طبیعی همچنان ادامه دارد.

آئودی در صحبت با روزنامه تجاری آلمانی Automobilwoche تایید کرد که R۸ هنوز در کارخانه بولینگر هوفه تولید می‌شود، جایی که RS E-Tron GT نیز مونتاژ می‌شود. این در حالی است که R۸ V۱۰ GT RWD که به عنوان مدل نهایی شناخته می‌شود، در اکتبر ۲۰۲۲ معرفی شد. با دانستن اینکه پایان مدل پرچمدار آئودی اسپرت نزدیک است، به نظر می‌رسد مشتریان ثروتمند برای خرید یک مدل جدید عجله دارند.
در واقع، فروش R۸ در سال گذشته در ایالات متحده دو برابر شد. آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۳، ۶۳۱ خودرو خریدند که در مقایسه با سال قبل که تنها ۳۱۴ دستگاه R۸ فروخته شد، ۱۰۱ درصد افزایش داشت. آئودی هنوز نگفته است که چه تعداد خودرو در سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان تحویل داده شده است. این رقم باید در ۱۹ مارس در جلسه با سرمایه گذاران در مورد نتایج مالی ۲۰۲۳ افشا شود. در این بین، می‌توانیم بگوییم که آئودی در سال ۲۰۲۲، ۱۰۹۷ و در سال ۲۰۲۱، ۱۶۷۹ دستگاه فروخته است.

برنامه جدید غروب R۸ در پایان مارس ۲۰۲۴ است که در مقایسه با برنامه اولیه حدود سه ماه تاخیر دارد.

از آنجایی که گروه فولکس واگن در حال نابودی موتور ۵.۲ لیتری V۱۰ است، جایگزینی مستقیم در دستور کار نیست. آئودی اسپرت ایده داشتن یک مدل اختصاصی را رها نمی‌کند. مقامات در حال حاضر اشاره می‌کنند که R۸ الکتریکی ممکن است روزی در پلتفرم سیستم‌های مقیاس پذیر (SSP) آینده گروه فولکس واگن تولید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا