اخبار خارجی

آتش‌سوزی وحشتناک لوسید ایر پس از برخورد با تیر چراغ راهنمایی

آتش‌سوزی خودروهای الکتریکی در حال تبدیل شدن به مشکلی جدی است زیرا خاموش کردن آتش این خودروها بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش دنده 6 – یک لوسید ایر در لهستان پس از تصادف آتش گرفته و کاملاً نابود شده است. طبق گزارش‌ها، راننده برای جلوگیری از تصادف با خودروی دیگری از مسیر منحرف شده و با یک تیر چراغ راهنمایی در وسط چهارراه برخورد کرده است. درنتیجهٔ این برخورد، جعبهٔ باطری‌ها سوراخ شده و آتش‌سوزی را به دنبال داشته است. این آتش آن‌قدر شدید بوده که کل خودرو را از بین برده است. برای اطفای این حریق، سه تیم آتش‌نشانی به محل اعزام شدند زیرا همان‌طور که می‌دانید، خاموش کردن آتش خودروهای الکتریکی بسیار سخت است.

ویدئوهایی که از عملیات اطفا حریق این حادثه منتشر شده نشان می‌دهد که خودرو پس از خاموش شدن، دوباره بشدت آتش می‌گیرد. به همین دلیل، حتی با وجودی که شعله‌ای وجود ندارد، آتش‌نشان‌ها تا مدتی همچنان روی خودرو آب می‌ریزند. این حادثه تأخیر زیادی در تردد اتوبوس‌ها و قطارهای منطقه ایجاد کرده است زیرا خاموش کردن لوسید، جابجایی لاشهٔ خودرو و ایمن‌سازی محل حادثه زمان زیادی برده است. راننده نیز توسط نیروهای امدادی معاینه شده اما خوشبختانه هیچ‌گونه آسیب جدی ندیده است.

ازآنجایی‌که آتش‌سوزی خودروهای الکتریکی در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ است، شیوهٔ کار آتش‌نشان‌ها در مواجهه با این‌گونه حوادث باید تغییر کند. به همین دلیل، آتش‌نشانان در حال بررسی روش‌های جدیدی برای خاموش کردن چنین حریق‌هایی هستند. یک پیشرفت قابل‌توجه در این زمینه در ژانویه امسال رخ داد یعنی زمانی که یک تیم آتش‌نشانی با موفقیت از یک پتو برای خفه کردن شعله‌های آتش یک جگوار I-Pace استفاده کردند. این روش در مقایسه با پاشیدن حجم عظیمی آب روی خودروی در حال سوختن بسیار مؤثرتر نشان داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا